کبوتر ایرانی‌ در کانادا

اصول علمی پرورش و مدیریت کبوتر بلندپرواز ایرانی

کبوتر ایرانی‌ در کانادا

اصول علمی پرورش و مدیریت کبوتر بلندپرواز ایرانی

استانداردهای کبوتر پرشی ایرانی

درود به دوستان گرامی‌.   برای دوستان عزیزی که خودشان را برای جوجه کشی‌ آماده میکنند آرزو موفقیت می‌کنم.  فراموش نشود که جوجه‌های بهاری بدلیل وجود حداقل قارچ ها، انگل ها، ویروس‌ها و غیره، سلامت‌ترین جوجه‌های شما خواهند بود.  بر کسی‌ پوشیده نیست که سلامت پرنده حرف اول را در تعیین قدرت و توانایی او برای ثبت ساعت بهتر می‌زند.


  ضمن خوش آمد گویی به بازدیدکنندگان جدید، به اطلاع‌ می‌رسانم که مطالب منتشر شده قبلی‌ در وبلاگ قدیمی‌ من همچنان در دسترس هستند: "شما میتوانید به آدرس زیر مراجعه و یا اینجا کلیک کنید".

www.iranpigeoncanada.blogfa.com


دوست عزیزمان آقای مجید ز. زحمت کشیده اند و مطلبی را برای ما نوشته اند که در زیر مشاهده می‌کنید. ایشان به بررسی استاندارد‌های پرش کبوتر ایرانی بدور از هرگونه خرافات رایج  با دیدیعلمی‌ پرداخته اند.


این موارد شاید بدیهی‌ بنظر برسند، اما اگر بصورت مکتوب  در دسترس نباشند بعضا به فراموشی سپرده میشوند یا کمتر به آنها توجه میشود.  با وجود اینکه بسیاری از کبوتر پروران از این موارد مطلع هستند ما گاه میبینیم که اختلاف نظر هایی هم بین این افراد وجود دارد.  در این مقاله با ارائه,  استاندارد‌های کبوتر پرشی ایرانی، سعی‌ بر این است که این اختلاف نظر‌ها را کاهش داده و با ایجاد استاندارد هایی همه گیر به توافق نظر تبدیل کنیم و بنابر این، باعث ارتقا کبوتر ایرانی و پیشرفت این ورزش بشویم.



استانداردهای کبوتر پرشی ایرانی 

 

        برای ارتقای کیفی کبوتر بلندپرواز ایرانی، اولین سئوالی که به ذهن خطور می‌کند این است: اصولاً ما به‌دنبال چه استانداردهایی برای کبوتر خود هستیم؟ کبوتر ایده‌آل ما چه مشخصاتی باید داشته باشد؟ شاید این سئوال‌ها در وهله‌ی اول بدیهی یا حتا بی‌مورد به‌نظر بیایند، اما وقتی پاسخ افراد مختلف را کنار هم می‌گذاریم و تفاوت‌ها و حتا تضادها را می‌بینیم، می‌فهمیم که قبل از اقدام به اصلاح نژاد، ابتدا بایستی تعریف درستی از کیفیت و شاخصه‌های پروازی کبوتر داشته باشیم؛ تعریفی جامع و بابنیاد که بتواند اهل خبره و عموم را قانع کند.


 

تقسیم‌بندی گونه‌های کبوتر ایرانی


کبوتر ایرانی از لحاظ کلی به چهار گونه‌ی متفاوت تقسیم می‌شود:

 بلندپرواز : که اختصاص دارد به شهرهای تهران، کاشان و قم. این‌گونه کبوتر که به‌شکل تیپی یا انفرادی می‌پرد، بیش‌تر گرد بام و در ارتفاع بالا می‌چرخد و ساعت پرواز بالایی دارد.

کوتاه‌پر : مثل کبوتران شیرازی و مشهدی. این‌ها بعد از مدتی کوتاه گرد بام چرخیدن (به شکل تیپی) در ارتقاعی که به‌راحتی قابل رویت هستند، به سمتی رفته و دور می‌شوند و مجدداً باز می‌گردند و به سمت دیگری می‌روند. ساعت این کبوتران حداکثر دو تا سه ساعت تخمین زده می‌شود.

نقش : مثل نوک‌قناری‌ها و دیگر کبوتران تزئینی یا خال‌های مهر که در اقصا‌ نقاط میهن‌مان یافت می‌شوند.

نامه‌بر یا مسافتی : کبوتران مسافت‌رو که از خانواده‌ی هومرها هستند. این کبوتران در فاصله‌‌ای دور رها می‌شوند و با سرعت خود را به خانه می‌رسانند. هر چه سریع‌تر برسند، امتیاز بهتری در مسابقه می‌آورند.

در این‌جا بایستی خاطرنشان کنیم که منظور از استاندارد کبوتر بلندپرواز ایرانی در عنوان مقاله، کبوتران "بلندپرواز" به‌ویژه گونه‌ی تهرانی است.


 

ارتقای ژنتیکی چیست؟


  ارتقای ژنتیکی در کلامی ساده، تقویت ژن‌های مفید و مثبت کبوتر و جایگزینی این ژن‌ها در جای ژن‌های ضعیف و معیوب است. بنابراین تعریف، دو عمل باید پایاپای انجام شوند: ژن‌های خوب تقویت و ازدیاد شوند و دوم، ژن‌های بد و معیوب از دایره‌ی تکثیر خارج شوند.


 

ژن غالب و ژن مغلوب


از لحاظ طیف رنگ‌ها، ضمن توضیح رنگ‌های اصلی و رنگ‌های تلفیقی، ژن‌های غالب و مغلوب، نمودار قدرت و پایداری هر رنگ هنگام تکثیر در مقابل رنگ یا رنگ‌های دیگر است. در این باره مقالاتی در همین وبلاگ منتشر شده‌اند که حاصل تحقیقات دامنه‌دار پژوهشگران هستند.

از لحاظ ظاهر نیز ژن‌ها غالب و مغلوب هستند. برای مثال، ژن کاکل مغلوب است و ما موقعی می‌توانیم جوجه‌ی کاکلی بکشیم که هر دو جفت این ژن را داشته باشند.

اما در باب کیفیت کبوتر ایرانی، طبقه‌بندی دقیقی روی ژن‌های غالب یا مغلوب صورت نگرفته است. برای مثال، ما می‌دانیم اگر کبوتر بند را با کبوتری دیگر که بازی‌دار است تن کنیم، احتمال گرفتن جوجه‌ی بند بسیار است، اما درصد این احتمال را به‌طور دقیق نمی‌دانیم. برای همین، در راه رسیدن به استانداردهای ایده‌آل کبوتر ایرانی بایستی حتی‌المقدور کبوترهای ایراددار را از گردونه‌ی جوجه‌کشی خارج کرد.

 


چه کبوتری ایده‌آل است؟


    بسیاری از خصوصیات کبوترها تقریباً جاافتاده است، مثل کبوتر باید مایه بشود و از چشم بیافتد. اما خیلی از کبوترها با وجودی که ساعت خوبی می‌آورند، گردِ بوم گرد هستند یا حد اکثر به میان‌تو بالا می‌روند. در مقام مقایسه، کبوتری که بلندتر می‌پرد ایده‌آل‌ است.

 

  بعضی از کبوترها به سرعت خال می‌شوند و می‌چسبند به طاق آسمان و در مقابل، بعضی نیز مدت طولانی پایین می‌پرند و بعد بالا می‌کشند. طبعاً کبوتری که زود خال می‌شود بیش‌تر کبوترباز را خوشحال می‌کند.

 

  بسیاری از کبوترها در جوجگی خود را نشان می‌دهند و بعضی نیز بعد از یکسالگی. کبوتری که از همان ابتدا برود روی ساعت، بهتر از کبوتری است که بایستی از آن تا یکسال و حتا بیش‌تر پذیرایی که "شاید" بعداً خود را نشان بدهد.

 

        جوجه‌ای که زود بازی بیافتد احتمال بندشدن‌اش بیش‌تر است. پس خیال کبوتردار از جوجه‌ای که دیر بازی بیافتد جمع‌تر است.

 

       احتمال بندشدن در کبوتران پربازی و نمایشی و جوجه‌های شان، بیش‌تر از کم‌بازی‌ها است. پس کبوتری که کم‌تر بازی می‌کند آن‌هم فقط هنگام برگشت یا میانه‌ی پرواز و نه همان آنی که به پرواز درآمد، قابل اتکاتر است برای تکثیر. کبوتر کم‌بازی ضمناً کم‌تر انرژی مصرف می‌کند و به همین لحاظ، بیش‌تر به کار مسابقه می‌خورد. به‌سادگی نیز شکار قوش و قرقی نمی‌شود.

 

        کبوتران بسیار نرم‌پر و شاپرکی (پروانه‌ای) ساده‌تر توسط قوش و قرقی شکار می‌شوند. از این روست که این‌روزها، حرفه‌ای‌ها به‌دنبال کبوترانی هستند که در عین اقتدار و زیبایی در کت‌زدن، کمی نیز چابک‌تر بپرد.

 

        کبوتری که زود ساز می‌شود (زود پر)، انرژی کم‌تری از کبوتری که دیرساز است می‌گیرد. پس برای مربی، کار با آن ساده‌تر است. این‌که کبوتری زودساز زود هم از نفس می‌افتد و در اصطلاح "یک‌لایی است" خرافه‌ای بیش نیست و پایه‌ی علمی ندارد و صرفاً توجیهی است برای نگهداری کبوتران دیرپر. اصطلاح "یک لایی" و "دو لایی" سنت کلامی است و بین کبوترداران جا افتاده، اما هیچ دلیل علمی‌‌ای پشتوانه‌ی اثبات چنین باورهایی نیست.

 

        خیلی از کبوترها نمایشی هستند و مرتب بالا و پایین می‌کنند. هنگام مسابقه، چنین کبوترهای کم‌تر قابل اعتماد هستند و دل صاحب خود را خالی می‌کنند که مبادا هر لحظه بنشیتند! برای آماده کردن تیپی شایسته برای مسابقه، طبعاً کبوترانی نیاز است که بشود به آن‌ها بیش‌ترین اطمینان را کرد.

 

        کبوترهایی که مایه‌گیر می‌شوند و به سقف آسمان می‌چسبند و گاه خودی نشان می‌دهند و باز از دید ناپدید می‌شوند، ایده‌آل‌ترین نوع برای مسابقه و طبعاً نگهداری و تکثیر هستند.

 

         طبیعتاً همه می‌دانند که کبوتر باید سو خوبی داشته باشد، اما تجربه ثابت کرده که بسیاری از کبوترهای خوش‌سو، در بوم‌های دیگر خوب جا نمی‌نشینند و گاه هرز می‌کنند. چرا واقعاً چنین است؟ خیلی از مواقع، وضعیت ساختمان‌های اطراف و خود بوم کار را بر کبوتر سخت می‌کند. در بسیاری از مواقع نیز کبوتربازان بدون تعلیم دادن جوجه، زود بیرونش می‌کنند. جوجه‌ای که پنجه‌کردن و نشستن را بلد نباشد، ممکن است در وضعیت شلوغ و آپارتمانی شهرها، در اولین بامی بنشیند که راحت‌تر است. برای همین، حتماً باید جوجه‌ها را تربیت کرد و پنجه‌کردن و شاخ‌کردن را یادشان داد، بعد به آن‌ها تمرین پرواز داد. گاه بعضی نیز جوجه را سیر بیرون می‌کنند که بزرگ‌ترین اشتباه یک کبوترباز است. در باب تربیت و تمرین‌دادن جوجه در مقالی دیگر صحبت خواهیم کرد.

 

      کبوتر بایستی بیا باشد. خیلی از کبوتران ساعت‌بیار، در تمرینات اولیه راحت جا می‌نشینند، اما ساعت‌شان که از حدی گذشت، گم می‌شوند. این خود نقیصه‌ای است که کم‌تر به آن توجه می‌شود و در واقع ژنی معیوب است که به نسل‌های بعدی انتقال پیدا می‌کند.

 

از لحاظ سایز، کبوتری متوسط و قوی بنیه و چابک طبعاً قابل اتکاتر از کبوتری بلند و کشیده است.

 

      تیزه‌بلند بودن کبوتر خود عیبی اساسی است که چنین کبوتری به احتمال زیاد ژن معیوب خود را به نسل‌های بعدی منتقل خواهد کرد.


      این‌ها تنها شمه‌ای بودند از مختصات باطنی و ظاهری کبوتر ایده‌آل پرشی. بر این فهرست می‌شود همچنان افزود که با همفکری با اهل فن چنین خواهیم کرد. قصد ما از برشمردن این خصوصیات، جاانداختن آن‌ها و ایجاد استاندارد واقعی برای عموم کبوترداران است، چرا که بدون فکر جمعی و توافق بر سر مختصات باطنی و ظاهری کبوتر، نقطه‌ی شروع اصلاح و ارتقای نسل کبوتر پرشی ایرانی که سرمایه‌ای است که از نسل‌های پیش با زحمات و خون دل خوردن‌های بسیار به ما رسیده، در هاله‌ای از ابهام باقی خواهد ماند و به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.



دوستان گرامی‌، به رسم همیشگی‌ وبلاگ تعدادی از عکس‌های کبوتران دوستان را در پایان هر مطلب برای شما به نمایش می‌گذاریم.  در اینجا تعدادی از جفت‌های امسال آقای مجید ز. , کبوتران دکتر مسعود بیات و جفت‌های کاشانی خودم را برای شما به نمایش گذاشته ایم. امیدوارم که مورد پسند قرار بگیرند.




۱- بعضی‌ از جفت‌های امسال آقای مجید ز.:


159
2610
3711
48




۲- بعضی‌ از کبوتران دکتر مسعود بیات:

21014182226
31115192327
41216202428




۳- جفت‌های کاشانی خودم:


147101316
258111417
3691215



نظرات 171 + ارسال نظر
حسین سه‌شنبه 9 آبان‌ماه سال 1402 ساعت 03:42 ق.ظ

ازهمه نظرهالذت بردم ولی خواهشاًبه کسی بی احترامی نشه تواین رشته عشق بازی کبوترهرکی واسه خودش کلی ارزش داره حتی اگرنپره

مهدی یکشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1401 ساعت 10:14 ب.ظ

سلام عرض میکنم خدمت همه عشقبازا .باتمام احترامی که برای نظرات حیوون بازای ساعتی ومسافتی قائلم نظرشخصی خودموکه حاصل۳۶سال حیوون بازی هست خدمت دوستان عرض میکنم درخصوص کفترساعتی.اول اینکه اخلاق درونی کفترخیلی مهمه مثلاداریم حیوونی روکه فقط عادت داره میان تومیپره حتی ۵۰کول بپره ویااینکه چنانچه باحیوون خوبم هوابره بازم تومیان تومیپره واین اصلاخوب نیست دوم اینکه نحوه طرزکار مربی خیلی مهمه مثلاداریم حیوونایی روکه روبوم مربی خوب راحت۶یا۷ساعت کت میزنن میرن روبوم مربی ناکارامدبهدلیل بدکارکردن مربی۲یا۳ساعت زوری کت میزنن سوم اینکه اندام کفتر بسیارمهمه مثلا علیرغم این نظراشتباه که بعضی دوستان عنوان میکنندسینه کفتر بایدپهن وبزرگ باشه اصلاچنین چیزی نیست کفترهرچی اندام میانه داشته باشه بهتره. منظورازاندام خوب اینه گردن کفترخیلی درازنباشه دم بلندنباشه پابزرگ نباشه تیزه دوم فاصله اش تادم بیشترازیکسانت ونیم نباشه گربه گیرهاخیلی کوتاه نباشه وخیلی مشخصات دیگه چهارم اینکه جای مربی مهمه مثلا چنانچه بومهای دور وبرخیلی بلند وخیلی هم نزدیک باشندراه انداختن حیوون خیلی کارسختی هست چنانچه درنزدیکی شمایک کبوترنگهدار که تمایلی هم نداشته باشد باشما هماهنگ شودچنانچه روزهای عادی پراندن شما ویاگروشماباشد او۱۰تاحیوون نیم ساعتی دودوری هواکندمثلاساعت۷.۵صبح هواکند۸۰ درصد حیوونای شما میریزند البته موضوعات دیگرهم وجوددارد وبنده حقیر نمیخواهم زیادوقتتان رابگیرم این عادت بسیار اشتباه که نیبندیهارادوسانتی میزنند وبه نیبندی زیبای داخل گنجه افتخارمیکننداصلاکاردرستی نیست چون حیوونا تاصبح راحت نمیتونن بخوابن مدام عقب جلو میشن وکلا تاصبح خواب عمیق نمیروند نی های۵سانت به بالامناسبترن حیوون سینه روراحت میچسبونه ومیخوابه وخیلی اشتباهات دیگه که یه سری حیوون بازاازخودشون دراوردن که حتماباید حیوونای ساعت بالا باید بعدتیر کبک شوندایا این رودرنظر میگیرندکه حیوونای کهمثلا ۹تا تیرو گذروندن۹بار پرکش بشن امکان داره تویک کت تیزه یک که مهمترین تیزه است کورکنه واین تاثیر زیادی توپرش حیوون میزاره ایا این درسته۷یا۸ماه حیوون روبخوابونی وبعد برای راه انداختن تعداد زیادی خواب کفتر هم خودمون رو ذله کنیم هم حیوونارو میدونم که برای خیلی دوستان سوال میشه که پس حیوونارو چهجوری توفصلهای خنک حفظ کنیم شب بالا نمونه وازاین حرفها بهتره بگم اختیارکفتر دست شما باید باشه نه دست خودش هروقت دوست داشت جمع کنه بالا یااینکه هر چقدر دوست داشت بالا وایسه. ادعایی ندارم ولی خیلی از ایده هاروهم قبول ندارم خیلی سال پیش بابت کل کل های زیادی که با یکی ازرفقاداشتیم قرار شد حیوون اصلی هامونو۳ماه ازروبوم جمع کنیم بزاریم کنار بریم سله کفتر فروشی جایی که۹۵درصد حیووناش ردکردنی ومورد دارن هر کدام۱۰تا حیوون سوا کنیم تواین۳ماه جلدکنیم ساعتی کنیم تیر گرو کنیم تقریبا۱۵روز مانده به گرو یه ماده گرگی که کار خودشو کرده بودکمتر از۷ساعت ازتو دل اسمون داشت میومد تومیان تو قرقی زدش وچهار روز بعدباز یه حیوون شازده سیاه رو از تومایه سنگین دنبال کرد تادروغ نگم فاصله۲۰متری زمین دنبالش بود اون لحظه ندیدم بزنش ولی وقتی حیوون جا نشست دیدم یکی از کتاشو زده قرقی احتمالاتازه کار بود وگرنه امون نمیداد باهمه این تفاسیرروز گرو نفری ۶تا هوا کردیم حیوونام۷ساعتو۳۳دقیقه کت زدن وحیوونای اون خیلی خیلی کمتر بازم حیوونارو بیخیال نشدیم چند روز دیگه نفری یه کفتر بردیم فاصله ۳۰ کیلومتری پشت کردیم به همدیگه که نبینیم طرف مقابل چند تاقیچی میزنه قرارشد هرکی بیشترقیچی زده باشه معلومه که به حیوونش وخودش اطمینان بیشتری داشته بشرط اینکه تیزهای قیچی شده نباید از۳سانت بلند تر باشن حیوونارو ول کردیم رفتیم روبوم داور بردیم ماده سبز رو من چهارتیز ۶تا قیچی واون بنده خدا۷تیز ۳تا قیچی زده بود تواین ۳۶ سال فقط وفقط به کفتر انواع نون خشک خرد میکنم میدم چی بشه دروغ نگفته باشم۲کیلو گندم رو بمدت ۲سال به حیوونام داده باشم این صحبتهاروبیخیال شید یه سریهارژیم غذایی میدن پروتیین اینقدر ویتامین اینقدر دون صبح سبک بگیر چاشنی بعداظهررو فلان کن هیچوقت هم عادت ندارم کفتر بالای ۱۵ عددنگه دارم تعداد کم هم خودم راحتم هم حیوونادوست دار همه شما شاگرد همتون خودمم زیاده گویی وجسارت هامو ببخشید۰۹۳۷۰۴۷۸۶۲۷ مهدی از تهران ورامین

ساسان یکشنبه 4 فروردین‌ماه سال 1398 ساعت 04:51 ب.ظ

سلام‌.چنتا از کفتر پرشی هام دست میزنن راهکاری برای رفع این مشکل دارید ممنون میشم

سلام یعنی چی دست می‌زنند؟

حسن شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 11:29 ق.ظ

چاکرتم اقا حمید گل

مخلصم عزیز

علی یکشنبه 10 دی‌ماه سال 1396 ساعت 11:12 ق.ظ

سلام لانه شون از تخته mdf(به ابعاد30*40سانت)ساختم (.وخودکبوترها هم که برگ درخت وچوب نازک وعلف خشک وچوب جارو(ذرت خوشه ای)وهرچیزدیگری که خودشان بتوانن ببرند.
بچه کبوترها معمولا تاسه یا چهارروزاول حالت عادی دارند منتها بعد ازهفته اول کم کم مشکلشون نمایان میشه.بطوری که شاه پرهاشون زیرپاشون گیرمکنه ودیگر نمی توانن پروازکنند

ژن معیوب دارند دیگر جفتشون نکن

علی شنبه 9 دی‌ماه سال 1396 ساعت 08:03 ب.ظ

سلام.یک جفت ازکبوترهام بعدازبه دنیا آمدن جوجه ها.اغلب پای جوجه ها به طرفین بازشده ومثل چوب سفت میشن.وروی سینه می افته.وتوانایی راه رفتن وپروازکردن ندارن.به نظرتون دلیلش چیه.چکاری می تونم بکنم که جوجه هاشون سالم بشن.لطفا"راهنمایی کنید.متشکرم

سلام زیرشون‌چیه؟ جنس لانه

حمزه طوقی جمعه 21 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 11:38 ب.ظ

سلام.اغلب جوجه های من کند ذهن ویا به قول معروف سر ندارند دقیقا جوجه نروماده دهن خورده هام که ساعت خوبی هم دارند یعنی بعد از کول سوم وچهارم پایین نمیان گاهی نروماده رو هم جابجا کردم ولی ممیدانم دلیل اصلی چیست!کمی راهنمای کن .در ضمن ممنون از وبلوگ خوب ومفیدت.راستی خصوصیات ظاهری یه کبوتر خوب رو نگفتی مرسی

سلام،
باید در انتخاب فصل جوجه‌کشی و پرواز دقت کنی. در این فصل کبوتر نفله میشود.
در کانال تلگرام خصوصیات ظاهری را کاملا توضیح داده ایم

کبوتر ما جواد میرهادیان اصفهان پنج‌شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 10:53 ب.ظ http://kabootaresfahan1

سلام ممنون .میخواستم بدونم شرایط اب هوا ی ایران با انجا چقدر رو پرست کبوتر تاثیر داره

ﺩﺭﻭﺩ,
اﻳﻨﺠﺎ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ اﻳﺮاﻥ ﻣﺴﻠﻤﻞ ﺧﻨﻚ ﺗﺮ اﺳﺖ و ﭘﺮﺷﻬﺎﻱ ﺗﺎﺑﻴﺘﺎﻧﻲ ﻣﺎ ﺩﺭ ﺩﻣﺘﻲ 35 ﺗﺎ 40 اﻧﺠﺎﻡ ﻣﻴﮕﺮﺩﺩ اﻣﺎ ﺭﻃﻮﺑﺖ ﺷﺪﻳﺪا ﺑﺎﻻﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﻌﻀﻠﻲ اﺯ ﻧﻮﻉ ﺧﻮﺩﺵ اﺳﺖ.
ﺑﻬﺮ ﺣﺎﻝ ﺑﺎﻳﺪ ﻛﺒﻮﺗﺮ ﺭا ﺑﻪ ﻫﺮ ﺁﺏ و ﻫﻮاﻳﻲ ﻋﺎﺩﺕ ﺩاﺩ.

کبوتر ما جواد میرهادیان اصفهان پنج‌شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 06:54 ق.ظ http://kabootaresfahan1

با عرض سلام شما کبوتر از ایران به کانادا بردید که تو ایران پرست اون کبوتر دیده باشید خودتان اونجا اون کبوتر چقدر خودش میپره یا جوجه هاش ممنون

ﺳﻼﻡ ﺑﻠﻪ ﺩﻭﺳﺘﻲ ﻛﻪ اﻳﻦ ﻛﺒﻮﺗﺮﻫﺎ ﺭا اﺯ ﻛﺎﺷﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ ﺯﻳﺮ ﭘﺎﻱ 200 ﺗﺎ ﻛﺒﻮﺗﺮﺩﺭ ﻛﺎﺷﺎﻥ ﻧﺸﺳﺘﻪ و 10 ﺟﻔﺖ ﻛﺒﻮﺗﺮ ﺩﻭﻱ ﺑﻌﺪﻇﻬﺮ ﺑﻪ ﺑﻌﺪ ﺭا ﺧﺮﻳﺪاﺭﻱ ﻛﺮﺩﻩ و ﺑﻪ اﻳﻨﺠﺎ ﺁﻭﺭﺩﻩ. اﻳﻦﻧﺴﻞ ﻛﺒﻮﺗﺮﻫﺎ ﺑﺎﻻﻱ 7 ﻣﻴﭙﺮﻧﺪ.
ﺟﻮاﺩ ﺟﺎﻥ ﺩﺭ ﻗﺴﻤﺖ ﺳﺎﻳﺖ ﻧﻆﺮاﺕ ﺁﺩﺭﺱﻭﺑﻼﮔﺘﺎﻥ ﺭا ﻛﺎﻣﻞ ﺑﻨﻮﻳﺴﻴﺪ ﻛﻪ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﺑﻬﺮاﺣﺘﻲ ﺑﺘﻮاﻧﻨﺪ اﺯ ﻭﺑﻼﮔﺘﺎﻥ ﺩﻳﺪﻥ ﻛﻨﻨﺪ. ﻣﻤﻨﻮﻥ

جواد شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 06:34 ق.ظ http://kabootaresfahan1

ممنون .دوست عزیز یک سوال داشتم شما کجا به کبوتر داری مشغول هستید

ﺳﻼﻡ. ﺗﻮﺭﻭﻧﺘﻮ ﻛﺎﻧﺎﺩا

جواد جمعه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 10:28 ب.ظ http://kabootaresfahan1

http://kabotarstan1.loxblog.com/ و دیگری http://kabootaresfahan1.loxblog.com/ سلام ممنون از لطف شما دوست عزیز

ﻣﺘﺸﻜﺮﻡ. اﻧﺠﺎﻡ ﺷﺪ.

جواد جمعه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 11:25 ق.ظ http://kabootaresfahan1

سلام خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز اگر ما را با همان نامهای که برای شما گذاشتم سرج نماید حتمن ما را پیدا خواهید کرد نام انگلیسی .kabootaresfahan1و وب دیگرkabotarstan1 میباشد

ﺟﻮاﺩ ﺟﺎﻥ ﮔﺸﺘﻢ ﭘﻴﺪا ﻧﺸﺪ. ﻟﻂﻒ ﻛﻨﻴﺪ ﺁﺩﺭﺳﺘﺎﺩ ﺭا ﺩﺭ اﻥ ﺑﺎﻻﻱ ﺻﻔﺤﻪ ﻛﻪ ﺗﺎﺑﭗ ﻣﻴﻜﻨﻴﺪ www, ﺑﺎ ﻣﻮﺱ اﺑﻲ ﻛﺮﺩﻩ, ﻛﭙﻲ و ﭘﻴﺴﺖ ﻛﻨﻴﺪ. ﻳﺎ ﺩﺭ ﺟﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻗﺴﻤﺖ ﭘﻴﻐﺎﻡ ﻭﺑﻼﮒ ﻣﺎ ﻧﻮﺷﺘﻪ "ﺳﺎﻳﺖ:" اﺩﺩﺭﺱ ﺭا ﻛﺎﻣﻞ ﺑﻨﻮﻳﺴﻴﺪ. ﺁﺩﺭﺱ ﻛﺎﻣﻞ ﺑﺎ www ﺷﺮﻭﻉ ﺷﺪﻩ و ﺑﺎ com. ﻳﺎ ir. ﻭﻳﺎ ﭼﻴﺰﻱ ﺷﺒﻴﻪ ﺁﻥ ﺧﺘﻢ ﻣﻴﺸﻮﺩ.
http://kabootaresfahan1/ اﻳﻦ ﺁﺩﺭﺱ ﻧﺎﻗﺺ اﺳﺖ و اﺩاﻣﻪ اﺵ ﺭا ﻧﻨﻮﺷﺘﻪ اﻳﺪ

جواد پنج‌شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 07:09 ق.ظ http://kabootaresfahan1

با سلام خدمت شما .دوست عزیز 2تا وب هست با ادرس کبوتر ما جواد میرهادیان اصفهان وکبوتر اساتید اصفهان گروبندان ممنون میشم لینک کنید با سپاس از شما

ﺳﻼم
ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﻧﺘﻮﻧﺴﺘﻢ ﭘﻴﺪا ﻛﻨﻢ. اﮔﺮ ﻟﻴﻨﻚ ﺭا ﻛﺎﻣﻞ ﺑﻨﻮﻳﺴﻴﺪ ﻣﻤﻨﻮﻥ ﻣﻴﺸﻢ

جواد از اصفهان سه‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 01:55 ب.ظ http://کبوترماجوادمیرهادیان اصفهان

سلام اگر مایلید باماتبادل لینک داشته باشید

ﺩﺭﻭﺩ
ﺣﺘﻤﺎ. ﻟﻂﻔﺎ اﺩﺭﺳﺘﺎﻥ ﺑﺪﻫﻴﺪ ﺗﺎ اﺿﺎﻓﻪ ﻛﻨﻢ

کبوتر ماجواد میرهادیان اصفهان سه‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 02:11 ب.ظ http://kabootaresfahan1

با سلام خسته نباشید خدمت شما از نظر شما راجب کبوتر لذت بردم درود بر شما

ﺳﻼﻡ,
ﻣﻨﻬﻢ اﺯ ﺳﻤﺎ ﺑﺎﺑﺖ ﺗﻮﺟﻪ ﺗﺎﻥ ﻣﻤﻨﻮﻧﻢ. ﭘﻴﺮﻭﺯ ﺑﺎﺷﻴﺪ

مصطفی سه‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 12:30 ب.ظ

سلام خسته نباشید عالی بود عالی

ﺳﻼﻡ,
ﻣﺘﺸﻜﺮﻡ ﺩﻭﺳﺖ ﻋﺰﻳﺰ.

طوقی جمعه 18 دی‌ماه سال 1394 ساعت 11:37 ب.ظ http://www.2qi.ir/

عالی بود حرف نداشت............

ﺳﻼﻡ,
ﻣﻤﻨﻮﻥ اﺯ ﺷﻤﺎ. ﻟﻂﻒ ﺩاﺭﻳﺪ.

علی جمعه 27 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 01:14 ب.ظ

سلام خسته نباشی.از طرف بچه های اراک از شما تشکر میکنم.ومیخوام که همینطور ادامه بدید.کبوتر بومی ما سوسکی .کلاغیه.در خدمتون هستیم

ﺩﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ و ﺗﻤﺎﻡ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ اﺭاﻛﻲ,
ﺧﻮﺷﺤﺎﻟﻢ ﻛﻪ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﺧﻮﺑﻲ ﻣﺜﻞ ﺷﻤﺎ ﺩاﺭﻡ ﻋﻠﻲ ﺟﺎﻥ.
ﻳﻚ ﺯﻣﺎﻧﻲﻳﻚ ﺳﺮی اﺯ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﻛﺒﻮﺗﺮﻫﺎﻱ ﻣﻦ ﺩﺭ اﻳﺮاﻥ اﺯ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ اﺭاﻛﻲ و ﻏﺮﻳﺒﻬﺎﻱ ﺑﺎﻻﻱ ﺳﻴﻠﻮﻱ اﺭاﻙ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺷﺒﻬﺎ اﻭﻧﺠﺎ ﻣﻲ اﻓﺘﺎﺩﻧﺪ. ﺩﻭﺳﺘﻲ ﺩاﺷﺘﻴﻢ ﻛﻪ ﮔﻮﻳﺎ ﺑﭽﻪ ﺧﻮاﻫﺮ ﻣﺤﻤﻮﺩ ﺩﺭﺷﻜﻬﭽﻲ) اﮔﺮ اﺷﺘﺒﺎﻩ ﻧﻜﻨﻢ) ﺑﻮﺩﻧﺪ. ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ اﺳﻢ اﻳﺸﻮﻥ ﺭا ﻓﺮاﻣﻮﺵ ﻛﺮﺩﻡ. اﻳﺶ ن ﻛﺒﻮاﺭاﻱ ﺧﻮﺑﻲ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺩاﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﻭاﻗﻌﺎ ﺩﺳﺘﺸﻮﻥ ﺩﺭﺩ ﻧﻜﻨﻪ.

راسیم سه‌شنبه 24 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 05:37 ب.ظ http://rasimlavandevili.persianblog.com

باسلام خدمت دوست و همکار خوبم واقعا لذت بردم هم از مطالب خوب واموزنده هم از عکسهای زیبا و کبوتران اصیل و خوش نقش ونگار بنده تمایل به تبادل لینک با شما دارم اگر جنابعالی نیز تمایل داشته باشید به وب کوچک و حقیرانه بنده سر بزنید و مرا خبر کنید تا جنابعالی را لینک کنم با تشکر راسیم کبوتر استارا لوندویل. Rasimlavandevili.persianblog.ir

ﺩﺭﻭﺩ ﺭاﺳﻴﻢ ﻋﺰﻳﺰ
ﺑﻨﺪﻩ ﻫﻢ اﺯ ﺁﺷﻨﺎﻳﻲ ﺑﺎ ﺷﻤﺎ ﺧﻮﺷﺒﺨﺘﻢ. ﻭﺑﻼﮒ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﻟﻴﺴﺖ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ اﺿﺎﻓﻪ ﺷﺪ

مهدی میدانی سه‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 10:09 ب.ظ

درود
موفق باشید

ﺷﻤﺎ ﻫﻢ ﻫﻤﻴﻦ ﻃﻮﺭ ﻋﺰﻳﺰ

heydar یکشنبه 5 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 12:01 ق.ظ

سلام
دوستان من یه پروزه دارم و از شما کمک میخوام.
من اطلاعات کاملی میخوام در مورد کفتر بازی که شامل سوال های زیر میشه:
۱- اصول کفتربازی چیه؟
۲- چند نوع بازی (مسابقه) وجود داره که کفتر بازها انجام میدن؟
۳- نزاد تمام کبونرهایی که تو ایران مطرح هستند؟
۴- اصول پرورش کبونرها چیه برای آماده سازی برای مسابقات؟
لطف میکنید اگه بهم کمک کنید.
mvi.heydar@gmail.com

سلام حیدر جان.
تمام سوالهای شما در همین وبلاگ توضیه داده شده. در ضمن دوستانی که اسامی وبلاگهایشان را در لیست دوستان میبینید هم توضیحات کاملی داده اند. فقط شما باید یک کم تجسس کنید
موفق باشید

احد جمعه 13 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 06:29 ب.ظ

سلام و خسته نباشید دوباره به شما من دوتا سوال داشتم،۱قلم کردن یعنی چی!؟چرا میکنن۲ایا کبوتر پرشی را کل سال پروازش میدین یا ماه های خواص,من ۱۳ساله کبوتر دارم اما الوان باز هستم و اطلاعی در مورد کبوتر پرشی ندارم الان یه جفت دارم,متشکرم

سلام ،
قلم کردن یعنی اینکه کبوتر جوجه را وقتی که پریدو ازش راضی بودند برای رشد خوب و استراحت خوب. پرهای اضلی بالهایش را از اون تعدادی که هنوز نریخته قیچئ میکنند تا آرام آرام بریزند و بالض شوند. کبوترداران حرفه این کبوتر های پرشی را فقط در فضل آماده سازی و فضل امتحان یا مسابقه پرواز میدهند که آنهم از خرداد تا اواخر تیر است. البته این مستثنی جوجه هاست.

مهدی پنج‌شنبه 12 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 08:54 ب.ظ

داداش سوال داشتم درمورد رنگ پای کفتر ها چطور بضی کفتر ها رنگ پای تیره ای دارن اما نمیپرن ولی بعضی هاهم رنگ پای روشن تری دارن خیلی خوب میپرن میشه کامل توضیح بدین در ضمن ایمیلتونم بذارین تا ما براتون عکس بفرستیم نظر بدین وراهنماییمون کنیدممنون

سلام.
از نطر من رنگ پا ارتباطی به پرش نداره. این سوال را اونهایی که معتقد به رنگ پا هستند باید جواب بدهند. hamidzia@hotmail.com

حامد پنج‌شنبه 12 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 01:35 ب.ظ

سلام داداش جفت های اقای مجید ز خیلی بی نظیرن و من اروی همچین کفترایی رو داشتم که پیدا نکردم خسته نباشید

سلام،
ممنونم دوست عزیز. مطمئنم اگر بگردید حتما پیدا میکنید.

محمد دوشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 12:32 ق.ظ

چند جفتش بینظیر بود دمت گرم

ﺩﻡ ﺷﻤﺎ ﻫﻢ ﮔﺮﻡ. ﻣﺘﺸﻜﺮ

رو ح الله احمدی جمعه 22 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 11:34 ب.ظ

سلام داداش دمت گرم این عکسهاروگذشاتی منودیوونه کردی حداقل برادری کن یه جفتشویادگاری بده به مابزاردعات کنیم

سلام،
لول. روح الله جان شما تشریف بیارید اینجا هر کدوم را دوست داشته باشید میدم خدمتتون.

ناصر گرجی شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 06:09 ب.ظ

بسیار عالی بود::

متشکرم جناب گرجی.

مهدی میدانی چهارشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 10:03 ب.ظ http://nimalsouq.com/

با سلام
موفق باشید

989129479924+

سلام مهید جان،
شما هم موفق باشید

علی از بوشهر شنبه 9 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 01:40 ب.ظ

سلام دوست عزیز برای دیدن وبلاک کبوتر بوالخیر کافیه تو گوگل کبوتر بوالخیر را سرچ کنی . دوست عزیز حالا که فرمودی شناختی رو کبوترای بوشهر نداری منو مصمم کردی که برای شناساندن این نژاد بیشتر بنویسم البته تو وبی که معرفی کردم مشخصا توضیح داده شده ولی احساس میکنم کافی نیس با تشکر از شما که لطف میکنی و جواب منو میدی مرسی بای ./

سلام علی جان،
کبوتر بوالخیر را به لیست دوستان کبوتر ایرانی در کانادا اضافه کردم. در اولین فرضت خدمت میرسم و وبلاگ پربار شما را مطالعه میکنم. از دوستان عزیر هم خواهشمندم که همین کار را بکنند و نطراتشان را بیان کنند.
در ضمن لطف کنید پیغامتان را در پای آخرین پست بنویسید که همه دوستان بتوانند ببینند. من این نطر آخر شمارا به آنجا منتقل کردم.
متشکرم .
کوچک شما

علی از بوشهر شنبه 9 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 01:03 ق.ظ

سلام دوست عزیز از محبت شما صمیمانه تشکر میکنم و بعرض میرسانم که ابدا با تعصب و خودخواهی حرف نزدم این یه واقعیت بودکه راجع به کبوترای بوشهری نوشتم ضمنا اگه فک میکنی نسبت به شما بیحرمتی شده تورور خدا ببخشید بهر حال کاش نوشته بودید که وب کبوتر بوالخیر رو دیدی یا نه و نظر خودت راجع به اونها میدادی دوست گرامی میدونی این نوع کبوتر مثل اقوال لرن ایا کشوری سراغ دارید که لر داشته باشه ؟ کبوترهای بوشهر هم دقیقا همینطورن واقعا مثلشون جایی لااقل من ندیدم شاید از این سو کبوتر شما در جاهای دیگه دیده باشید . با تشکر و سپاس از شما

سلام علی عزیز،
علی جان شما چرا اینقدر حساسید برادر. اولا که من از هیچ یک از فرمایشات شما ناراحت نشدم. چون نطر شخضی تان را بیان کردید. دوم اینکه من مشکلی با پریدن یا نپریدن کبوتر بوشهر ندارم و مطمئن هستن که شما فردی نیستید که بخواهید دروغ یا اغراق کنید. من فقط شناختی روی این کبوتر ها ندارم. اگر لطف کنید و ادرس وبلاگ مذکور را بدهید حتما خدمت میرسم.
کوچک شما

علی از بوشهر سه‌شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 11:33 ب.ظ

دوست گرامی بازم سلام این بار سوم که نظر میزارم خدا کنه این بار لااقل جواب سلامم را بدی شایدم از حرفام ناراحت شدی انشاا... که اگرم احیانا ناراحت شد به بزرگی خودت ببخشی بای

سلام علی جان،
متاسفانه پیغامی از شما به من نرسیده. میبخشید. لطف کنید یک بار دیگه پیغامتون را بفرستید. (همین الان کامنت قبلی شما را دیدم)
درضمن لطف کنید پیغام هاتون را پای آخرین مطلب به روز شده بنویسید تا دوستان دیگر هم بخوانند و هم نطراتشان را بنویسند.
متشکرم علی جان.

علی از بوشهر سه‌شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 03:14 ب.ظ

دوست خوبم مجددا سلام دیشب ی نظر گذاشتم نمیدونم ملاحظه نمودی یا نه اما راجع کبوترای بوشهری ینکته فراموشم شد بگم نه اینکه چون من بوشهریم دارم تعریف الکی میکنم اما تنوع رنگ کبوترای بوشهری تو ایران بینظیره بیش از صد نمونه و نوع کبوتر توبوشهر هست که از نظر رنگ هوش پرش بازی و تیپ و قیافه بی مانندن کبوتر سرغ دارم بعد شش سال برگشته خودم کبوتر داشتم که بعد از دو سال برگشته خونه پس ی کبوتر خوب باید اول هوش خوبی داشته باشه دوم رنگش تک باشه سوم پرشش تو بابسون بالای 5 ساعت باشه و هیکلشم مهمه. موفق و پیروز باشی بای

علی جان فکر کنم منطورتان این کامنتها بود. نمیدانستم که باید جواب میدادم. چون سوالی نکرده بودید. در خوب بودن کبوتر های بوشهری شکی ندارم و مشکلی هم با این کبوترها ندارم. سلیقه ها متفاوت هستند و بعضی دوستان در مورد کبوترانشان تعضب به خرج میدهند که بنده از آنها نیستم. و با روی گشاده هر گونه انتقاد یا حتی اهانتی را میپذیرم.

علی از بوشهر سه‌شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 03:27 ق.ظ

دوست گرامی سلام خب اگه اجازه بدی با نهایت احترام و ادب بگم که کبوترات ی ایراد دارن و اونم همخون نبودنشوه مثلا دیدم کبوتر کاکل دار با بدون کاکل جفت کردید این کار باعث میشه نسل کبوترات قاطی پاتی شه اصولا کبوتر بدون کاکل جوجه کاکل دار نمیده مگر اینکه قاطی داشته باشه دوم اینکه شکلشون و رنگشون خیلی جذاب نیسن شاید خوب بپرن اما کبوتر هم باید نقش باشه هم خوب بپره اگه ناراحت نمیشی بگم که رنگبندی و شکلشون ابدا نپسندیدم تو بوشهر اینارو اگر هم نگه بدارن حتما از هم جداشون میکنن تا قاطی نشن ضمنا کبوترای ما هم خیلی شیکن هم تو تابسون بوشهر تا 5الی6 ساعتم میپرن که فکر نمیکنم کبوتری تو ایران بپاشون برسه. پرش کبوتر تو زمسون ولش تابسون اگه تو بوشهر تونس 5 ساعت بالا بمونه هنر گرده نمونه کبوترای بوشهر تو وب کبوتر بوالخیر میتونی ببینی. امیدوارم از انتقاد من دلگیر نشده باشی موفق و پیروز باشی

محسن دوشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 12:09 ق.ظ

اقا مصطفی شما خال بازی از کبوتر پرشی سر در نمیاری لطفا درمورد حیطه سلیقه خودتون نظر بدید...
تو تهران باید بسیت سال کفتر بازی کنی تا همچین کبوترهایی جمع کنی

مصطفی از مرودشت یکشنبه 3 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 01:03 ب.ظ

سلام به اینها میگی کبوتر شاید پرواز خوبی داشته باشند ولی رنگشان قشنگ نیست حیف دانه که بدهی به این کبوترها این کبوترها در شهر ما هیچ کس نگه نمی دارد پول این کبوترها در شهر ما 10 هزار تومان

امیدomidrokoue@yahoo.com چهارشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 07:54 ب.ظ

با سلام خدمت اساتید محترم.میشود یک نر زاغ ذغالی باییک ماده سرخ جفت کرد

سلام امید جان،
بله چرا نیشه. همه چی را میشه با همه چی جفت کرد. اما هدف چیه؟

ali جمعه 28 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 05:10 ب.ظ

اقا سلام خسته نباشید لطفا در مورد بهترین جفت ها و جوجه هایی که میدن هم یه توضیحی بگذازید مرسی

سلام،
لطفا سوالتون را بشکافید. مرسی

یوسفی سه‌شنبه 25 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 10:31 ب.ظ http://kabutarepareshi.blogfa.com/

سلام دوست عزیز ممنون میشم از وبلاگ و کبوترهای من هم دیدن کنین و نظر بدین

سلام،
ممنون از شما . حتما خدمت میرسم.
پیروز باشید.

فضل دوله پنج‌شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 04:22 ق.ظ

با سلام و خسته نباشی خدمت شما دوست عزیز مطلب مفیدتان را مطالعه و استفاده بردم .سپاس فراوان از زحمتی که کشیده اید .
و اما عکسهایی که از کاشانی های خودتان گذاشتید دیدنی و هر عشق بازی رو جذب خودش میکنه .بخصوص عکس شماره 6 .اگه بخوایم 1 جفت جوجه از این جفت کفتری که تو عکس شماره 6 هستن رو داشته باشیم باید چکار کنیم استاد عزیز ؟
باز هم خسته نباشید میگم بهتون

سلام جناب فضل دوله،
متاسفانه خیر این کبوتر ها برای فروش نیستند. در ضمن اینها در کانادا هستند.
از شما به خاطر توجه تان تشکر میکنم.
کوچک شما

روشن شنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 11:01 ب.ظ

اهل تبریزم ولی از کبوتر لوتی اصلا خوشم نمیاد و عاشق کبوتر پرشیم .اطلاعات خوبی کسب کردم از وبلاگتون عالی بودن

سلام روشن عزیز،
منهم از اینکه اطلاعات لازمه را کسب کردید خرسندم.
پیروز باشید.

محمد یکشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 02:16 ب.ظ

بد نبود

حمید رضا یکشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:19 ب.ظ

سلام دستت درد نکنه عکسهای قشنگی بود.
فروشی هم دارید؟ یک جفت کله دار سیاه میخوام تقریبا مثل شماره 9 البته فقط کل دار مهر.
اینم یک جفت از ما
http://upload.tehran98.com/img1/mcunfif1n6a47d6zjqan.jpg
خیلی عکساتون خوب بود باز ممنون موفق باشید

ﺣﻤﻴﺪ ﺭﺿﺎ ﺟﺎﻥ ﺳﻼﻡ,
ﻛﺒﻮﺗﺮ ﻫﺎﻱ ﺷﻤﺎ ﻫﻢ ﺯﻳﺒﺎﻫﺴﺘﻨﺪ. ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﺑﻨﺪﻩ اﻳﺮاﻥ ﻧﻴﺴﺘﻢ اﻣﺎ ﻣﻂﻤﺌﻦ ﻫﺴﺘﻢ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ اﻳﺮاﻥ ﻣﻴﺘﻮاﻧﻴﺪ ﻛﺒﻮﺗﺮ ﻫﺎﻱ ﻋﺎﻟﻲ ﺑﺎ ﺧﺎﻝ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﻆﺮﺗﺎﻥ ﺭا ﭘﻴﺪا ﻛﻨﻴﺪ.
ﻣﻮﻓﻖ ﺑﺎﺷﻴﺪ.

alireza چهارشنبه 24 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:24 ب.ظ

سلام دوستان سوالی داشتم هر کدام از استادان که بتوانند جواب دهند به ایمیل بنده که مینویسم لطف فرمایند ارسال نمایند.ایا میتوان با استفاده از نور لامپ تخم ها را به جوجه تبدیل کرد.به چه صورت ودرچه دمایی.البته بدون دستگاه وفقط ابتکاری .دست بوس اساتید علیرضاalirezamehr9@gmail.com

سلام علیرضا جان. برای اینکار شما باید لامپ را در یک جعبه بگذارید. و یک سوراخ قابل تنظیم برای حرارت روی آن بگذارید. لامپ را در یک نقطه جعبه بدور از محل استقرار تخم‌ها بگذارید. یک دما سنج هم در محل استقرار تخم‌ها بگذارید. یک نعلبکی را با مقداری آب در جعبه ترجیحا روی تخم‌ها بگذارید. حال حرارت را با کوچک و بزرگ کردن سوراخ روی ۱۰۱.۵ فارنهایت یا ۳۸.۵ سالسیاس تنظیم کنید این دما باید برای ۴۸ ساعت بدون تغییر بماند. سپس شما بعد از اطمینان میتوانید تخم‌ها را داخل جعبه بگذارید. فراموش نشود که تخم‌ها را علامت زده و هر ۱۲ ساعت یک بار بچرخانید. سه روز آخر باید مقدار آب را به ۸۰% برسانید یعنی‌ رطوبت بیشتری نیاز است. موفق باشید.

alireza پنج‌شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:07 ب.ظ

سلام ببخشید ازاینکه مجدد ا" طرح سوال میکنم .بهترین ماده کبوتری را که مناسب تن کردن با یک سرور اتشی هموزایگوت است چه رنگی وبا جه خصوصیاتی میباشد .اگر جواب این سوال وسوال قبلی ام را درمورد کبوتر عروس هلندی کرده بودم را یکجا عنایت فرمائید کمتر شرمنده خواهم شد.دست بوس شما علیرضا از ارومیه

سلام جناب علیرضا. جواب سوال قبلی‌ شما به شما ایمیل شد. که از این قرار بود:
دوست عزیز تشکر از اینکه به وبلاگ خودت سرزدی و در تبادل نظرات شرکت کردی.
شما تنها کاری که باید بکنید اینه که اون جوجه‌ای را که بیشتر شبیه
KING
میمونه را با
king
جفت کنید و دوباره جوجه هائ سال بعد را با کینگ جفت کنید و اینکار را آنقدر ادامه بدهید تا به نتیجه برسید

اما سوال جدید شما. شما از کجا مطمئن هستید که سرور شما هوموزایگوت است؟ دوم اینکه شما چه رنگ سرور مایل هستید که بکشید؟ برای تولید هر رنگ سرور شما باید جفت مناسب برای سرور خود انتخاب کنید. کوچک شما.

alireza چهارشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:50 ب.ظ

سلام اقا حمید خسته نباشید.جوابیه ای در مورد kiing یرایم ارسال فرموده بودید که شبیه ترین جوجه را سال بعد با یک king تن کنم که از این بابت خیلی متشکر وسپاسگذارم.این دفعه بنده یک کبوتر ماده عروس هلندی را با یک نر سبز یا همان کفتر چاهی تن زدم وحالا ماده روی تخم ها خوابیده است .سوال حقیر اینجاست اگر بخواهم ازکارم نتیجه بگیرم باید به جوابیه جنابعالی در مورد king رجوع واقدام نمایم یا اینکه طور دیگری عمل کنم .دست بوس شما علیرضا 46ساله از ارومیه بازنشسته ارتش

علیرضای عزیز سلام. شما برای هر تولید مثلی میتوانید گزینه‌ها را با هم عوض کنید. و هیچ فرقی‌ نمیکند که چه کبوتری باشد. متاسفانه من دقیقا بخاطر ندارم که چه گفته بودم. اما اگر خودتان قضاوت می‌کنید که میشود اینکار را کرد ، حتما درست است. موفق و پیروز باشید. کوچک شما.

مهدی دوشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 07:15 ب.ظ

باسلام خسته نباشید درمورد همخون جفت کردن حقیقتأ بنده نه تجربه زیادی دارم نه علمی ولی از یه جفت کبوترتوسال هفتم یه تیپ 20تایی درست شد که بهتراز پدر ومادرشون بود البته کبوترای من نقش ونوک قنارن امسال هم قصد دارم با پرشی شروع کنم به یاری خدا

مهدی عزیز سلام. خوشحال از اینکه به نتیجه خوبی‌ رسیده اید. اگر لطف کنید و بیشتر تجربیات تان را با ما به اشتراک بگذارید، ممنون می‌شوم. منتظر کامنت‌های بعدی شما دوست گرامی‌ هستیم. مخلص شما.

منوچهر چهارشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:48 ب.ظ

خطاب به جناب مجید ز
با سلام خوبه که شما بطور کامل کامنتهایی که سرتاسر توهین و تهمت و فحاشی و یا به اصطلاح افشاگریهایی که بدون هیچگونه ملاحظه و تحقیق در مورد صحت و سقم آنها مستقیما"علیه آقای تهرانی ،توسط آقا حمید ضیایی تائید میشد را بخوانید بعد بهتر خواهید فهمید ام الفساد وبلاگها در آن زمان کدام وبلاگ بوده و لطفا" نوک دماغ خود را فقط نبینید

منوچهر خان سلام. اگه شما برگردید و به همان کامنت‌ها نگاه کنید خواهید دید که من کامنت‌های هر دو طرف را تأیید می‌کردم. تا جأییکه حتی بعضی‌ از دوستان به خودم هم ایمیل‌های آنچنانی میفرستادند.

شهریار ع شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:02 ب.ظ

سلام
جناب آقای حمید خان
با توجه به صحبتهای شما که فرموده بودید با کبوتران بازان مسافتی در ارتباط هستید چطوری میشه به مسافتی سرور دست پیدا کرد یا جوجه سرور مسافتی بدست آورد چون توی سایت سرور قهرمان هم دیدم با توجه به اکثر کبوتران مسافتی که همه سبزند رنگشان در ضمن یک توضیح هم در رابطه با نگهداری و پرورش کبوتر مسافتی ( منظور همه راهها - تغذیه - نگهداری - مسابقه - و سن مسابقه - را دریک فصل ارائه دهید - و چگونه به یک مسافتی اصیل در ایران دسترسی داشته باشیم و علت اینکه خودتان از این گونه نگهداری نمی کنید چیست
و اینکه آیا کبوتران مسافتی در راه رسیده به خانه استراحت میکنند چون تو سایت ساعت پروازشان تا 6 ساعت هم هست
در صورتیکه در هنگام تمرین دور خانه تا نیم ساعت بیشتر تمایل به گشتن ندارند پس چطور 6 ساعت را طاقت میارند
آیا شما میتوانید برای ما کبوتر مسافتی اصیل بفرستید
با تشکر

شهریار ع شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 10:09 ق.ظ

درهنگام تابستان که هوا گرم است وپشت بام ما ایزوگام است
که این باعث انعکاس نور شده در نتیجه با تورم و قرمزی چشم و خارش آن روبرو گردیده که موجب میشوده نتوانم کبوتران را در آسمان خوب ببینم و یا روبه آسمان نگاه کنم حتی این عارضه در اتاق کارم هم درحالی که پشت کامپیوتر هستم پیش میاید آیا راه درمان مناسبی هست به پزشک متخصص هم مراجعه کردم که زیاد کار ساز نیست اگر ممکن است کمکی کنید حتی به کلینیک الرژی تهران هم رفتم و سه سال مورد درمان قرار گرفتم استفاده از عینک دودی هم برای نگاه کردن زیاد حال نمیده و انگار اصلا کبوتر بازی نمیکنی و پشت پنجره اتاقی وکبوتر همسایه را داری نگاه میکنی راهکار چیست و شاید هم به گرده سفید کبوتر و پر هایش حساس است

فرهاد جمعه 19 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:47 ق.ظ

سلام وقتتون بخیر
دوست عزیز یکی از کبوترای من دچار گرفتگی یکی از بالهاش شده بطوری که زیر بالش 1 غده نسبتا بزرگ کبود هست و این حیوون اصلا بالشو تکون نمیده. اگه میشه راهنمایی کنید که باید چکار کنم؟ اصلا خوب میشه یا نه؟ اون کبودی چطور؟

فرهاد جان سلام. مریضی سلمونلا در قسمت مفاصل بال یا پا بعضی‌ مواقع بصورت غده ظاهر میشه که البته فکر نکنم کبود باشه. اگر این غده در اثر ضربه یا شکستگی بوجود نیامده باشه احتمال این هست که سلمونلا باشه. شما باید غده را تیغ بزنید و با فشار دادن زهر و چرک زرد را از اون بکشید بیرون و به کبوتر آنتی بیوتیک قوی BAYTRILL ۵۰ ml که مخصوص سنگ و گربه است را بصورت یک چهارم روزانه بدهید. فقط باید مطمئن بشوید که سلمونلا ‌ست نه شکستگی و ضربه خوردگی و یا چیز دیگر.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد