کبوتر ایرانی‌ در کانادا

اصول علمی پرورش و مدیریت کبوتر بلندپرواز ایرانی

کبوتر ایرانی‌ در کانادا

اصول علمی پرورش و مدیریت کبوتر بلندپرواز ایرانی

تسلیت به علت فاجعه زلزله در آذربایجان شرقی‌

با عرض سلام به خدمت دوستان، یاران و خوانندگان محترم این وبلاگ. در اینجا جای دارد که فاجعه زلزله آذربایجان شرقی‌ را به تمامی‌ هموطنان آذری زبان از طرف خودم، مجید عزیز و دیگر دوستان این وبلاگ تسلیت گفته و صبر و آرامش برایشان بطلبیم. 

با توجه به اینکه ابعاد فاجعه از آنچه که توسط صدا و سیما به گوش ما می‌رسد بیشتر است، از دوستانی که قدرت این را دارند که بصورت مستقل به کمک و همیاری بپردازند، خواهشمندم آنچه را که در توان دارند برای کمک به این عزیزان بازمانده در طبق اخلاص بگذارند و چیزی را دریغ نکنند. حتی دوستان اگر امکان کمک‌های مادی را ندارند با کوچک‌ترین کار که اهدا خون است به یاری هموطنانمان بشتابند. دوستان توجه بفرمایند که رسیدن کمک‌ها به مردم از اهمیت بسزایی برخوردار است بطوریکه حتی عباس فلاح بابا جان نماینده مجلس نهم از اهر و هریس نیز به این نکته اشاره کرد و گفت: خواهش می کنم از طریق اکیپ‌های خودجوش کمک‌ها را برسانید تا در هلال احمر خراب نشود.   

پیشاپیش از تمامی عزیزان تشکر می‌کنم. 

 

پیروز و سربلند باشید.  

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پرفسور بهرام عکاشه پدر علم زلزله‌شناسی ایران گفت:‌ در هیچ جای دنیا زلزله ۶ ریشتری کشته نمی‌دهد و در نهایت حداکثر در چنین زلزله‌ای باید۱۰ نفر زخمی می‌شد. 

 

 

 

 

 

  

 

نظرات 18 + ارسال نظر
هومن از بندرعباس سه‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 02:49 ب.ظ http://iranracingpigeon.blogfa.com

سلام:
آدرس جدید وبلاگ کلوپ کبوتران مسافتی هرمزگان:
www.iranracingpigeon.blogfa.com
شما لینک هستید اگر مایل هستید ما رو هم لینک کنید.ممنون

اسماعیل تقوی سه‌شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:47 ب.ظ

جناب ضیائی سلام. فرمایش شما متین. هیچ گونه جای مخالفتی با فرمایش شما ندارم. فقط یک نکته. مثال دعوای خانوادگی و به خیابان کشیده شدن شما کاملا درست است. تنها اینکه یک وبلاگ اصولاً یک مکان عمومیست و خیابان در مثل شما بحساب میاید. همانطور که در اول نظر خود اعلام کردم، فقط جهت اطلاع بود. بیش از این توقعی از وبلاگ مورد نظر نمیرود. بدرود.

با سلام. آقای تقوی، تشکر از شما بابت فهمیدگی و درک این موضوع. پیروز باشید.

حمید از کانادا سه‌شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 06:44 ب.ظ

دوست گرامی‌ آقای اسماعیل تقوی سلام عرض می‌کنم. از اینکه پیغام شما را تایید نمیکنم عذر می‌طلبم. تمامی‌ مواردی را که بیان فرمودید، مشاهده کردم و با شما کاملا موافقم. بسیار ریز بینانه برخورد کردید که به جز این چیز دیگری از یک شخص که سری در قانون و منطق دارد، نمیرفت. متأسفانه این نظر شما که بنده صد در صد با آن موافقم، ارتباطی‌ به موضوعات مورد بحث این وبلاگ ندارد و بقول معروف باز کردن یک دعوای خانوادگیست. هر چند که اگر این دعوا به خیابان بکشد، آنوقت دیگر به همه رهگذران مربوط میشود. امیدوارم که این عمل بنده باعث دلخوری شخص فهمیده‌ای مثل شما نشود. منتظر کامنت‌های سازنده شما بزرگوار هستیم. پیروز باشید. کوچک شما.

علیرضا سه‌شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:07 ق.ظ

حمیدجان سلام مجدد
از تیز بینی شما تشکر می کنم . راستش وقتی فرمودید که احتمال دارد که دوز داروی انگل کش زیاد بوده باشد با مسئول داروخانه تماس گرفتم .ایشان گفتند باید هر بسته لوامیزول را در 6 لیتر آب حل می کردی و به کبوتران می دادی . حالا باز هم مزاحمت دارم و آن اینکه راه چاره چیست ؟ آیا این یک نوع مسمویت است که خودش را به این حالت نشان می دهد؟ و آیا آنها به حالت قبل برمی گردند . ممنون از شما

سلام علیرضای عزیز. دوز بالای داروی ضّد انگل اگر بر روی رگ‌های عصبی تأثیر نگذاشته باشد، کبوتر به مرور زمان بهبود پیدا می‌کند. در غیر اینصورت کبوتر شما همان حالت گیجی را تا آخر عمر خواهد داشت که در بعضی‌ مواقع مانعی برای جفت گیری ایجاد نمیکند. موفق باشید.

بهروزپ دوشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 08:47 ب.ظ

با سلام خدمت اساتید خوبم امیدوارم ایام به کامتان باشد. عید سعیدفطر را خدمت شما و همه هموطنان خوبم تبریک عرض می کنم و از درگاه احدیت برای عزیزان زلزله زده و مصیبت دیده صبر و شکیبایی خواستارم امیدوارم که هیچگاه شاهد چنین حوادث دلخراشی نباشیم انشااله ............. ممنون و متشکر بابت اطلاع رسانی و ابراز همدردی شما با هموطنان ایرانی خود و امیدوارم همیشه شاهد پیامها و اخبار خوش و شادی آفرین شما باشیم .

بهروز عزیز سلامی‌ دوباره(سلام اول سلام تلفنی بود). تشکر از اینکه شما همیشه با کامنت‌هاتون ما را سربلند می‌کنید. ما هم به نوبهٔ خود امیدواریم که از این‌گونه اخبار دیگر نشنویم و فقط خبر خوشی‌ و پیروزی بر مملکتمان چادر بیاندازد. به سعید جان هم سلام برسونید. پیروز باشید.

علیرضا دوشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:05 ب.ظ

حمید جان سلام و تشکر از جواب شما
حضور حمید عزیزم عرض کنم کبوترهایی که سر گیجه دارند بسیار قرص و محکم هستند و دانه هم خودشان می خورند همین دیروز یک نر بسیار زیبا ی کله دم سیاه را نگاه می کردم دیدم وقتی بلند شد که روی نی بندی برود یک جور خاصی رفت وقتی دوباره بلندش کردم دیدم بله سرگیجه دارد در حالی که که تا روز قبل سالم بود الان هم سر حال است و حتی مستی هم می کند ولی کمی سر گیجه دارد به خاطر همین موضوع به نیوکاسل شک دارم که باشد یا نباشد .
از زحمات شما قدردانی نموده و منتظر جوابهای راهگشای شما هستم . ممنون

سلام علیرضای عزیز. احتمال اینهم هست که دوز داروی انگل کش را زیاد داده باشید. اگر این نباشد نیو کاسل هم نیست پس احتمال دارد E.coli باشد. معمولا کبوتر نیو کاسل دار نمیتواند روی نی‌ برود. پیروز باشید.

علیرضا یکشنبه 29 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 05:24 ب.ظ

باسلام خدمت شما و تشکر از همدردیتان با هممیهنان فاجعه دیده داخل کشور
راستش یک حالت اضطراری برایم به وجود آمده که مجبور شدم در این پست مزاحم شما بشوم. چند روز پیش بود که با دیدن بی حالی نسبی کبوتران حدث زدم انگل دارند لذا پودر لورامیزول تهیه و هربسته را در3 لیتر آب حل و به کبوتران دادم حدثم درست بود فردای آن روز جانداران ریز سفیدی که بعضا در مایع فضله کبوتران کوتاه و بلند (حالت حرکت ) می شدند را دیدم . این کار را ( دادن لوامیزول ) را دو روز ادامه دادم . حال بعضی از کبوتران بهتر شد و آنهایی که روی زمین می نشستند به روی نی بندی رفتند ولی فضله آنه همینطور آبکی و بعضا وسط آن سبز رنگ بود که تا حالا هم ادامه دارد ( چند روز هم به آنها قرص اکسی وت دادم ) ولی متاسفانه الان با کمال ناباوری در دو سه تا از کبوتران بالغ حالت سر گیجه می بینم که حتی دانه را هم بصورت اریب ( الف با ضمه خوانده شود) ترس سراسر وجودم را گرفته که نکند نیوکاسل باشد البته این کبوتران درگیر قبلا در جوجگی واکسن خورده اند . نمی دانم بین انگل و سر گیجه رابطه ای است یا خیر لطفا مثل همیشه بنده را راهنمایی فرمایید.با تشکر فراوان از شما و مجید عزیز

علیرضا جان سلام. بله دوست گرامی‌ بین انگل و بیماری‌های رایج رابطه مستقیم است. انگل پرنده را ضعف کرده و محیط را برای حمله ویروس‌ها آماده میکنند. به‌هرحال برای مدفوع سبز که کاکسیدیوسیز coccidiosis است از آمپرولیوم amprolium یا داروی مشابه که در ایران رایج است استفاده کنید. و اگر سرگیجه نیو کاسکل است کبوتر‌های مریض را سریعاً جدا کنید. اگر ایکلای e.coli است از انروفلکسین enrofloxyn که یک آنتی‌بیوتیک قوی یا مشابه آن استفاده کنید. از کجا میشود فهمید که بیماری نیو کاسل نیست؟ اگر سر پرنده فقط بلرزد و تعادل نداشته باشد E.coli است که شما باید تا چندین روز که با آنتی‌بیوتیک تحت مدواست با دست به کبوتر آب و دانه بدهید.موفق باشید.

بنیامین یکشنبه 29 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:59 ق.ظ

با عرض سلام خدمت شما
با تشکر از وب پر محتوای شما
میخواستم از حصرتعالی کسب اجازه کنم که آیا میتوانم از مطالب مفید شما شما در وبلاگم با ذکر منبع استفاده کنم یا خیر؟
با سپاس

بنیامین عزیز سلام. تشکر از اینکه درخواست اجازه کردید. همانطور که قبلاً عرض شد هدف ما به اشتراک گذاشتن دانسته‌هایمان است. از اینکه دوستان عزیز مثل شما در اشاعه این مباحث کمک میکنند بسیار سپاسگزاریم. در ضمن لطفاً آدرس وبلاگ تان را بدهید تا به لیست دوستان اضافه کنم. موفق باشید. کوچک شما.

نصیر شنبه 28 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 06:20 ب.ظ

با عرض ادب و سلام و تشکر از نوشته های خوبتون
وبلاگ بوم گلابگیر متعلق به اقای رضا شیمی و مهدی رستگار میباشه که بهترین رکورها را در تهران زدند
لطفا به این وبلاگ لینک بدهید و معرفی بفرمایید تشکر از شما

نصیر جان سلام. لطف کنید آدرس این وبلاگ را برای ما بفرستید تا هم لینک کنیم و هم به ایشان تبریک بگوییم. تشکر از شما.

مهران جمعه 27 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 06:05 ب.ظ

با سلام به آقا مجید و آقا حمید. تشکر و سپاس از اینکه به این مهم پرداختید. شاید خیلی‌ از دوستان ندونند که کمک‌های مردمی در آذربایجان شرقی‌ توسط نیرو‌های سپاه بلوکه میشوند و بدست مردم نمیرسند. امیدوارم که مردم دست از کمک‌های خودجوش برندارند. مردم شدیدا به این کمک‌ها احتیاج دارند. درود بر غیرت ایرانی‌.

مهران عزیز سلام و سپاس از اطلاع رسانی. سربلند باشید.

مشتاقی پنج‌شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 05:32 ب.ظ

با عرض سلام. می‌خواستم از شما بزرگواران بخاطر این پست آخرتان تشکر کنم و به اطلاع دوستان برسانم که در مناطق زلزله زده هموطنان بیش از هر چیز دیگر به پوشاک و پتو و ملافه احتیاج دارند. البته موارد دیگر هم ضروریت دارد. لطفا از دادن کمک‌های خود به سازمان‌های دولتی جدا خودداری کنید. ارگان‌های خودجوش مردمی در خدمت گذاری حاضرند. زنده باد ایران یکدست.

جناب مشتاقی درود بر شما. امیدوارم که دوستانی که قصد کمک دارند به این نکات توجه کنند. سربلند باشید.

علی چهارشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:31 ق.ظ

ضمن همدردی و عرض تسلیت با توجه به فاجعه زلزله در آذربایجان شرقی و نیاز هموطنان آن منطقه به کمک های مردمی همانطوری که بزرگوارمان در همین پست فرموده اند کوچکترین کار ممکن اهداء خون است در لینک زیر می توانید به شرایط عمومی اهداء خون دسترسی پیدا کنید.



http://salamatnews.com/viewNews.aspx?ID=54533&cat=11

درود بر شما علی‌ جان. تشکر از اینکه این لینک را در جهت کمک به هموطنانمان به اشتراک گذاشتید. امیدوارم که دوستان به این مهم بپردازند. در ضمن هر شخص قادر است که حداقل هر ۳ ماه یک بار ۲۵۰ سی‌ سی‌ بدون بروز هیچ مشکلی‌ خون اهدا کند. زنده باد ایران و ایرانی در هر کجای جهان با هر گویش ایرانی‌.

محمد از قم چهارشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:02 ق.ظ http://www.oqp.blogfa.com

حمید عزیز و آقا مجید سلام
بسیار درد آور است که ریس جمهور آمریکا از مسئولین تراز اول ایران زودتر تسلیت بگوید و ابعاد این فاجعه بی دلیل در تلویزیون ملی ایران که از پول همین مردم تغذیه می شود به آن نپردازد. من و تمام دوستان این فاجعه بزرگ را به مصیبت دیدگان تسلیت می گوییم. به مردم غریب این شهر ها که در مملکت خود غریبند نیز تسلیت می گویم.
با سپاس

محمد جان سلام. شما بمن بگوئید که کدوم یکی‌ از کار‌هایی که سران مملکت میکنند درست و برای ملت ایران است که این یکی‌ باشد. چه زیبا گفتید که مردم غریب این شهر‌ها که در شهر خود غریبند. درود بر شما.

مهدی سه‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 08:50 ب.ظ http://shahzadeh13.mihanblog.com

باسلام متاسفانه بازهم زلزله وخانه کاهگلی جان هموطنان عزیز را اینبار در آذربایجان شرقی گرفت.تاکنون نزدیک 20پس لرزه اتفاق افتاده .که امیدوارم حداقل بعدی تلفات جانی نداشته باشه .ضمنأ ازتمام دوستان خواهش دارم درحد امکانات خود،به مردم آسیب دیده کمک نمایند.

مهدی عزیز تشکر از اطلاع رسانیتان. ما هم مثل شما امیدواریم که این مردم از این بیشتر صدمه نبینند. صدماتی که فی‌ الواقع قابل جلوگیری هستند. پیروز باشید.

مصطفی حیدری سه‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 08:46 ب.ظ

حمید و مجید عزیز سلام
بنده نیز این ضایعه‌ بزرگ رو به هم میهنان آذری زبان و تمام ایرانیان عزیز تسلیت عرض میکنم و از خداوند بزرگ صبر و شکیبایی برای تمام داغداران مسئلت دارم.
دوست دار شما و این پرنده الهی ایران زمین مصطفی حیدری

مصطفی جان. از لطفتون سپاسگزارم. موفق و مؤید باشید.

مهران از اردبیل سه‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:37 ق.ظ

با سلام
همانگونه که اطلاع دارید فاجعه زلزله اهر ابعاد گسترده تری دارد که به دلایل نامعلوم متاسفانه صدا و سیما این فاجعه عظیم را مهجور گذاشت شدت زلزله به قدری بود که در شهر اردبیل هم کاملا احساس شد.به کلیه هموطنان عزیز این مصیبت بزرگ را تسلیت میگم و برای درگذشتگان رحمت و مغفرت الهی را آرزومندم.از کلیه دوستان و عزیزان عاجزانه درخواست دارم با توجه به ابعاد فاجعه در حد توان از هر نوع کمکی دریغ نفرمایند.از مدیریت محترم سایت جناب حمید عزیز هم ممنونم به خاطر یادآوری و گوشزد کردن این موضوع به حقیر و همه دوستان.جا داشت که بقیه سایتها نیز عمل مشابهی انجام میدادند.
سرفراز و پیروز باشید

مهران عزیز سلام. این کوچک‌ترین کاری‌ست که ما میتونیم در این ینگه دنیا انجام بدهیم. این روز‌ها شعر بنی آدم از اعضای یکدیگرند مصداق واضحی پیدا می‌کند. پیروز باشید.

سعید سه‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:01 ق.ظ http://www.babak-arbabkhosro.blogfa.com

با عرض سلام و ادب و احترام خدمت اساتید گرامی آقایان حمید و مجید عزیز.متاسفانه ابعاد خسارات و تعداد جانباختگان این حادثه خیلی بیشتر از چیزی است که رسانه های داخلی ما اعلام میکنند.از خداوند برای جانباختگان این حادثه رحمت و مغفرت و برای بازماندگانشان صبر مسئلت می نمایم.واقعا خیلی سخت و دردناک است که انسان در عرض چند لحظه تمام هست و نیست و عزیزانش را از دست بدهد.من چون خودم بچه خردسال دارم هر بار که در این چند روز به عکس آن کودک خردسال جان باخته نگاه میکنم قلبم تیر میکشد.خداوند انشاءالله به همه این عزیزان صبر عطا نماید.

سعید عزیز درود بر شما. همانطور که پروفسور عکاشه فرمودند زلزله در این درمقیاس نباید تلفات جانی بگیرد. اما وقتی‌ با خانه‌های کاهگلی مواجه هستیم انتظار بیشتر از این هم نمی‌شود داشت. اینهم از بی‌ کفایتی‌ مسوولان است. امیدوارم که کمک‌های داخلی‌ و خارجی‌ هرچه سریع تر بدون هیچ‌گونه کم و کاستی به این عزیزان برسد. سعید عزیز امیدوارم که شما هم در کنار خانواده همیشه خوشحال باشید.

مجید ز. سه‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:46 ق.ظ

جداً که ضایعه‌ی جبران‌ناپذیری است حمید عزیز و انسان درمی‌ماند از این درماندگی عظیم هم‌میهنان‌مان آذری‌مان. امیدوارم کمک‌های مردمی بر این زخم مرحمی بگذارد، چه جز مردم برای مردم، هیچ فریادرسی نیست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد