کبوتر ایرانی‌ در کانادا

اصول علمی پرورش و مدیریت کبوتر بلندپرواز ایرانی

کبوتر ایرانی‌ در کانادا

اصول علمی پرورش و مدیریت کبوتر بلندپرواز ایرانی

گپی‌ دوستانه

با سلام به دوستان عزیز. دوباره موقعیتی پیش آمد که با پستی جدید در خدمتتان باشم. این‌بار کامنتی را که مجید عزیز برای ما گذاشتند را بدلیل اهمیت آن به روز می‌کنم تا دوستانی که وقت گشت و گذار لا به لای نظرات را ندارند هم از آن مستفیض بشوند. در اینجا هم از مجید عزیز وهم از یاران این سرا تشکر می‌کنم که با گذاشتن وقت پی‌گیر مطالب بوده اند. سر افراز باشید.


"دوستان ارجمند و همراهان این سرا درود بر یکایک‌تان. امید که در این زمستان فراگیر، دل‌ها و کانون خانواده‌تان گرم و دلپذیر باشد.


من همچنان همراه این سرا و یار نزدیک حمید عزیز هستم و خواهم بود و این پیوستگی, قطور‌تر از آن است که ترک بخورد. البته بر حسب خواست شخصی و همان‌طوری که مطلع‌اید، دیگر مقاله‌ای در زمینه‌ی کبوتر نخواهم نوشت و آن‌چه باید می‌گفتم گفته‌ام، اما کماکان از دوستان این سرا خواهم آموخت.

ننوشتن در بابِ کبوتر اما مانع از سخن‌گفتنم با دوستان این سرا نمی‌شود. آن‌چه من می‌خواهم با دوستان درمیان بگذارم نصیحت نیست بل‌که گپی دوستانه است؛ آن‌ چیزی ا‌ست که در ضمیر من جریان دارد و دوست دارم آن‌را به‌اشتراک بگذارم.

نکته‌ای که ما باید به آن دقت کنیم نفس بحث و گفت‌وگو است. بحث‌ و گفت‌وگو خوب است اگر مرز داشته باشد. به‌عبارتی، انسان باید انرژی‌اش را روی موضوعی بگذارد که بار بدهد. ما بهتر است وقت و انرژی‌ای را که صرف قانع‌کردن دیگران می‌کنیم، صرف بهسازی خود بکنیم تا بتوانیم میراثی مفید برای دیگران به‌جا بگذاریم.

دوم، مکان و طرف سخن است. شما نمی‌توانید در یک قهوه‌خانه، راجع به فیزیک کوآنتوم گفت‌وگو کنید چون جایش آن‌جا نیست! قبل از این‌که به گفت‌وگویی دامن بزنید، با دقت تمام "مکان و طرف آن گفت‌وگو" را ارزیابی کنید که آیا شایسته‌ی سطح گفتار شما هست؟ شما اطمینان داشته باشید که در این سرا، نظر شما هم شنیده خواهد شد، هم اثر خواهد داشت و هم محترم شمارده خواهد شد. این سرا خانه‌ی شما و نظرگاه شماست. برای دیدگاه‌های نغز خود ارزشی بیش از این قائل باشید که هر جا و با هر کسی آن‌را مطرح کنید.

به دیگران وقت فکرکردن بدهید. هر نظر منسجم و رادیکالی به‌سادگی قابل هضم نیست. کار ما و شما ایجاد فکر است نه تلقین نظر. با نظریات خود، در ذهن افراد شمعی بیافروزید و در دل‌هاشان نور امیدی بتابانید. این، انتهای کاری است که می‌توانید بکنید.

از سنگ‌اندازان دلخور نشوید. همه‌ی ایده‌های نو در ابتدا "غیر منطقی" و "غیر قابل قبول" به‌نظر می‌آمده‌اند و اکثریت جامعه با آن مخالفت می‌کرده‌اند. اما پشتکار ارائه‌دهنده و مغزه‌ی پرارزش خود ایده بالاخره در جامعه جا باز کرده است. وقتی دو دوچرخه‌ساز به نام برادران رایت ایده‌ی پرواز را عملی کردند، این ایده در جامعه‌ی آن زمان بس غیر منطقی به‌نظر می‌آمده. گالیله نیز به خاطر این‌که گفت "زمین گرد است" سخت از سوی دستگاه منطقی دوران خودش توبیخ شد. ما با منطق تنها می‌توانیم آن‌چه داریم را حفظ کنیم، اما با نوآوری می‌توانیم چیزهای نو به‌دست بیاوریم. سنگ‌اندازان جزم‌گرا طرف گفت‌وگوی ما و شما نیستند و حضورشان در هر جامعه‌ای بسیار طبیعی است و باید آن‌را پذیرفت. شما کار خودتان را بکنید؛ با عزم و اراده‌ا‌ی قوی‌تر از همیشه.

و اما مهم‌تر از همه، انتخاب افرادی است که با آن‌ها در ارتباط هستیم. به هیچ وجه به شرایط و جامعه اجازه‌ی انتخاب دوستان‌تان را ندهید. خود دوستان‌تان را آگاهانه انتخاب کنید. توجه کنید که ما اگر در زندگی با نه نفر آدم بی‌مایه همراه بشویم، خود نیز به دهمین بی‌مایه تبدیل خواهیم شد؛ ولی اگر با نه نفر آدم پیشرو و موفق زندگی‌مان گره بخورد، خود باالطبع دهمی خواهیم بود و چه بسا موفق‌تر. انسان به طور ناخودآگاه کسانی را به دوستی برمی‌گزیند که خود را همسطح آن‌ها می‌داند. اگر شما باهوش‌ترین فرد در گروه دوستان‌تان هستید، حتماً آن گروه را عوض کنید چون از آن گروه چیزی نخواهید آموخت. انتخاب درست اطرافیان شرط اساسی در رشد و موفقیت در زندگی است. از این روست که فقط باید با آدم‌هایی دوستی و مراوده داشت که شایستگی دوستی و مراوده‌ با ما را دارند. در انتخاب خود سختگیر باشید تا به آسودگی در زندگی برسید.

امیدوارم که وقت دوستان را نگرفته باشم و آن‌چه گفتم برای‌تان سودمند باشد.

با حرمت؛ مجید زُهَری
www.majidzohari.com"

نظرات 36 + ارسال نظر
محمد میرزایی یکشنبه 2 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 12:17 ق.ظ

سلام استاد من یک کبوتر نر دارم که هیچ قوری یا مستی نمیاره و همش کز میکنه گوشه قفس دان وآب هم میخورد ولی اسهال به رنگ مختلف دارد به نظر شما چرا مستی نمیاره را ه چاره ممنون

سلام،
بهش آمپرولیوم بدید

علی چهارشنبه 31 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 06:39 ب.ظ

سلام دوست عزیز در صورت امکان خوتهش می کنم به این سئوال بنده جواب بدهید من یک جفت کبوتر بادکنکی دارم ماده ان خیلی مست است ولی نر مستی نمیکند و در این مدت که نزدمن است تا به حال ندیدم که جفت گیری کند حتی قور هم نمی زند لطفا مراراهنمای کنید که چگونه او را تغذیه کنم تا مست شود و جفت گیری کند .
قبلا از شما کمال تشکر را دارم
علی مقدم

ﺳﻼﻡ,
ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ اﻳﻦ ﻧﮋاﺩ اﻃﻼﻋﻲ ﻧﺪاﺭﻡ.

محمد مهدی سه‌شنبه 23 دی‌ماه سال 1393 ساعت 12:09 ب.ظ

سلام داداش ما خونمون موزائیکه بخوام کفتر بیارم لازم نیست زیر پاشون خاک بریزم؟ بعد برای تمیز کردن موزائیک میشه از کاردک استفاده کرد؟ لطفا جوابو به ایمیلم بدین.مرسی

سهیل دوشنبه 2 دی‌ماه سال 1392 ساعت 02:07 ب.ظ

سلام ممنون به خاطر سایت جامع و جالبتون.

میخاستم بدونم دلیل اینکه تمام جوجه های من قدشون متوسطه .چجوری میتونم جوجه های کشیده و قد بلند بگیرم؟(ربط به برنامه غذاییم داره یا ژن پدر مادرشون؟)

سهیل عزیز سلام،
برای دانستن اینکه آیا این مشکل شما ریشه ژنتیکی دارد یا سو تغذیه است باید جواب این سوال ها را دانست.
۱- آیا پدر و مادر یا پدر بزرگ ها و مادر بزرگها کشیده و بلند هستند؟
۲- ترکیب دانی شما چیست؟
۳- شرایط گنجه و محیط شما چیست؟
۴- کمبود ویتامین ها و املاح را چگونه جبران میکنید؟

سهیل دوشنبه 2 دی‌ماه سال 1392 ساعت 01:52 ب.ظ

سلام.با عرض تشکر بابت این سایت جالب و جامعی . تمام جوجه هام سایزشون همیشه متوسط میشه هرچند بعضی جفتام خیلی زیاد غذا میدن ولی بازم سایزشون متوسطه.میخام بدونم چطوری میتونم از دور های بعدی جوجه های کشیده و بلند بگیرم؟ (این ربط به ژن پدر مادرشون داره یا مربوط به برنامه غذاییشون میشه؟)

مازیار یکشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 01:19 ق.ظ

سلام خسته نباشید . به کبوترها داروی لورامیزول دادم بیشترشون دونهای روز قبل خودشونو بالا اوردن .چیزی که فکرمو مشغول کرد این بود که بعضیاشون قاطی دون هایی که بالا می اوردن تیکه هایی سبز رنگی هم وجود داشت میشه در بارش توضیح بدید

حسین جان سلام.

ممنون که جواب عادل عزیز را دادی. من در حال تایپ کردن بودم که دیدم جواب شما حاضره.. خنده . دستت درد نکنه. پیروز باشید.

کوچکت حمید

هادی-دولاب دوشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:21 ب.ظ http://kabotarsara.mihanblog.com/

سلام و عرض ادب خدمت حمید خان و آقا مجید
امیدوارم ایام به کامتان باشد
هدف عرض ادب بود و جویال احوال
همیشه موفق باشید و پیروز

هادی جان سلام. دیروز یک کامنت نوشته بودم که براتون بفرستم، گویا یادم رفت که دکمه ارسال را بزنم. و شما پیش دستی‌ کردید. ۱-۰ به نفع شما. شما همیشه با لطفتون ما را سربلند می‌کنید. از دیدن عکس‌های کبوتران کاشانی محسن خان که به نمایش گذاشته بودید کلی‌ لذت بردم. امیدوارم که این کار حسنه شما مستدام باد. پیروز باشید . کوچک شما.

کورش از مشهد شنبه 21 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:33 ب.ظ

با سلام خدمت دوستان گرامی بخصوص حمید و مجید عزیز.
متاسفانه برخی افراد دون مایه و حقیر که متاسفانه بخود لقب دکتر هم داده اند(البته از نوع تقلبی)بخود اجازه میدهند در هر موضوعی که کوچکترین دانشی در آن ندارند ،خود را صاحب نظر بدانند و براحتی به سلیقه افراد توهین میکنند.به قول معروف.بزرگش ندانند اهل خرد---که نام بزرگان به زشتی برد...من مطمئنم ایشان تا بحال در عمر خود زیر پایه یک تیپلر اصیل ننشسته اند و انواع مختلف کبوتران بی نظیر پاکستانی را از هم تمیز نمیدهند...و با این تفاسیر بخود اجازه میدهند و می گویند (((کبوتر بی ارزش تیپلر))بنده با عده ای از دوستان در پاکستان ارتباط دارم و میدانم که در پاکستان هم نژاد اصیل و خوب دست هر کسی نیست.متاسفانه در ایران اکثریت گمان می کنند تا یک کبوتر پاکستانی شد یعنی باید ساعتهای بالا بیاورد که ابدا اینطور نیست ....و متاسفانه قضاوتهای نابجا و نادرست میکنند.و حاضر نیستند قبول کنند که در شرایط و گرمایی که یک کیوتر خوب پاکستانی 16 ساعت میپرد.کبوتر تهران حرفی برای گفتن ندارد ،متاسفانه تعصب بیجا چشم تعقل و خرد و انصاف انسان را کور می کند.

کوروش جان سلام.

مشکل ما فقط این نیست که کسی‌ کبوتر تیپلر را بی‌ ارزش بپندارد. همه ما به داشتن کبوتر اصیل ایرانی‌ افتخار می‌کنیم، و سعی‌ در بهینه سازی آن داریم. مشکل ما اینست که به آن کس که کبوتر تیپلر بازی می‌کند توهین میکنند. مثلأ اگر من بگویم آقا کوروش من شما را قبول دارم اما فکر نمیکنم که از مشهد باشید، به این معنی است که شما را بسادگی با سفسطه گری، دروغگو پنداشته ام. تأثیر مخرب اینگونه رفتار‌ها بر موقعیت اجتماعی افراد قابل جبران نیست. مخصوصا وقتی‌ که عده‌ای خوانده جوان سعی‌ در الگو قرار دادن بزرگان دارند و ناگریز به اینگونه افراد فاقد صلاحیت روی می‌‌آورند. از طرفی‌ خود این آقایان به ترکیب نژاد‌های ساعت پائین صرب (خود صربی‌ها می‌گویند کبوترانشان حد اکثر ۴ ساعت میپرد) میپردازند. شاهد آنهم عکس کبوتر پیس مسجدی دو خط که به دوست عزیزمان قادر فروخته شده و در وبلگشان به نمایش گذاشته شده است. آخر ما نفهمیدیم قسم ابوالفضل را باور کنیم یا دم خروس را. مگر نه‌ اینست که کبوتر اصیل شمیران نباید کاکل داشته باشد. بهرحال دوست عزیز گفتنی‌ها زیاد است. پیروز و سربلند باشید.

احمد پنج‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:48 ق.ظ http://kabootar-e-mosabeghe.blogsky.com

ضمنا بنده از همینجا اعلام می کنم که در وبلاگ کبوتر شمیران نظر نداده و نخواهم داد و اگر کامنتی به نام من درج می گردد متعلق به بنده نمی باشد.

احمد عزیز سلام،

از لطف و پشتیبانی‌ شما دوست عزیز بخود افتخار می‌کنم. بقول این ضرب‌المثل قدیمی‌ که می‌گوید: " یکی‌ مرد جنگی به از صد سوار". ما در این وبلاگ دوستانی فهمیده مثل خود شما داریم که وجودشان لطف و غنیمتی است که نصیب هر کس نمی‌شود. شاید به مصداق همین ضرب‌المثل باشد که دیگران در وبلگشان از طرف شما برای خودشان پیغام میگذارند. این نشانگر اینست که این افراد به طرفداران خودشان هم اعتماد ندارند و دنبال گرفتن تأییدیه از بزرگی‌ مثل شما هستند. به‌هرحال کسی‌ که سرقت مقاله می‌کند براحتی سرقت اسم و کامنت هم میکنند. در مورد فرمایش شما کاملا موافقم. ما مدتهاست که دلیلی‌ برای پاسخ دادن به اینگونه اراجیف عقب مانده نمی‌بینیم. پیروز و مؤید باشید. کوچک شما.

احمد پنج‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:39 ق.ظ http://kabootar-e-mosabeghe.blogsky.com

سلام بر حمید و مجید عزیز
وبلاگ شما از نظر علمی در بین وبلاگهای کبوتر، همتا ندارد. بنده پیگیر تمام مطالب ارزنده شما گرامیان هستم و بدون اقراق می گویم که بسیار عالی نوشته شده و مشخص است که نتیجه تحقیقات زیادی می باشد. جسارتا پیشنهادی هم داشتم اگر صلاح دانستید انرژی خود را صرف پاسخگویی به عده ای افراد از خدا بی خبری که هیچ علمی نداشته و تنها مشغول به کپی برداری می باشند و از این بابت هم ادعاهای زیادی دارند، نکنید. مطالبی را که شما با زحمات زیادی جمع آوری، ترجمه و ارائه می دارید از نظر علم روز رد خور نداشته و در حد سواد بنده، عیب و نقصی ندارد. حال چرا انرژی خود را صرف پاسخ به یک عده متعصبی که کورکورانه از یکسری عقاید بی پایه و اساس پیروی می کنند؛ می کنید؟ جسارت بنده را ببخشید. بنده طرفدار پر و پا قرص مطالب عالی شما هستم و همواره پستهایی را که ارائه می دهید با جان و دل مطالعه می کنم.
ممنون.

حمید چهارشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:48 ق.ظ

باسلام خدمت دوست عزیز
با اجازه من شما رو لینک کردم اگه لطف کنید وبلاگ من رو لینک کنید ممنون میشم

کبوتر لامرد

http://lamerd-mypigeon.blogfa.com

حمید عزیز سلام. بابت افتتاح این وبلاگ زیبا به شما تبریک میگم. امیدوارم که در کارتان موفق و مؤید باشید. وبلاگ شما به لیست دوستان اضافه شد.

حسین آذری سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 02:15 ب.ظ

با عرض سلام و خسته نباشیدخدمت شما گرامیان. باید خدمت دوستان عرض نمایم آقای دکتر میگویند کبوترهایی که نمایش داده اند به غیر از پیس کاکلی- درجه دو و سه هستند آنوقت دوستان از کبوترهای ۱۱ و۱۲ نعریف میکنند-درضمن جهت اطلاع آقای دکتر همه میدانند کبوترهایی که ساعت بالا می اورند حتما باید مایه رو باشند تا سوار جریان هوایی شوند و ساعت بی آورند حالا کبوتر پشت دری شما چطوری در شمال ساعت می آورد -حتما تو پاییز در تهران شب بالا می ماننداین حرفها غیرممکن است .کبوتران با ساعت بالا هم در ارتفاع پایین بیش از دو ساعت نمیتوانند پرواز کنند .

سلام جناب آذری. شما هم خسته نباشید. بله فرمایش شما کاملا درست است. ایشان خیلی‌ از این سخنان پربار قبلا ایراد فرموده اند که منبع و منشأ آن برای اهل فنّ هنوز سری است. احتمالا به ایشان وحی شده. شما هم زیاد جدی نگیرید.

آشنا دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 07:49 ب.ظ

با سلام.

دوستان شما چرا اینقدر سخت میگیرد و بی‌ محبتید. دزدیدن مقالات که ایرادی ندارد. انداختن کفتر به بچه‌های پاک شهرستان هم که مهم نیست. البته خودشون گفتن که کفتر درجه دو و سه‌ دادن به شمالیا. فحش خارمادر هم که زیاد موردی نداره. چرت و پرت بدون مدرک و دلیل هم که همچینم مهم نیست. دروغ هم که اگه نگیم اصلا واسه چی‌ زندگی‌ می‌کنیم.... حالا ما نفهمیدیم که چی‌ مهمه!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟شاید این مهم باشه که آدم رو داشته باشه. اینهم لینک دوتا از مقالات دزدی شده.

http://www.salamatiran.com/NSite/FullStory/?Id=53109&type=2

http://www.ahl-ul-bayt.org/fa.php/page,11798A11237.html?PHPSESSID=c94ba7d560a2de15e3a4c52e245f428e

پرویز - اردبیل دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:00 ق.ظ

4) بنابراین طبیعت خود این شیوه را برگزیده و نسلهای متعددی از موجودات با این اصل پرورش و توسعه یافته اند.مخالفت با این اصل بدیهی و به سخره گرفتن قوانین طبیعی صرفا به جهت سرکوب شخص یا اشخاص خاصی به دور از شئونات انسانی و خارج شدن از مدار منطق، عقل و مباحثه میباشد.بنده ضمن عرض پوزش از جنابعالی به خاطر انتقادات یاد شده، مطالب جنابعالی را به خاطر عدم انطباق آن با قوانین طبیعی که الهام گرفته از طرف خالق هستی و پروردگار یکتا است مردود میدانم.امیدوارم همه دوستداران این پرنده الهی به دور از غرض ورزی و تلاش در جهت اثبات حقانیت گفته های خویش، صرفا با تکیه بر مطالب علمی و با هم افزایی معلومات هم موجبات رشد و بهبود این پرنده دوست داشتنی را فراهم آوریم.

پرویز - اردبیل دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:59 ق.ظ

3) اگر همخونی را به عنوان یک پدیده و رخداد در نظربگیریم نظر صائب دانشمندان علوم مختلف در تفسیر پدیده های علمی و آزمایشگاهی، میزان انطباق پذیری آن با شرایط طبیعی است.به این صورت که شرایط طبیعی رخداد آن پدیده را به عنوان شاخص (Blank)در نظر گرفته و وقایع و پدیده های آزمایشگاهی را نسبت به آن میسنجند.هر واقعه و رخدادی که به شرایط طبیعی آن در طبیعت نزدیکتر باشد مقبول و قابل پذیرش است مگر این که شما اصل قوانین طبیعت را زیر سوال ببرید که گمان نمیکنم نه شما و نه هیچ کس دیگری در این حد واندازه ادعایی داشته باشند زیرا که زیر سوال بردن قوانین طبیعت، زیر سوال بردن روابط و جریانات حاکم بر جهان هستی است.در باب همخونی نیز این قانون صادق و جاری است.در طبیعت ما شاهد همخونی های مکرر در بین حیوانات از هر نوع (منظور شیوه های همخونی) هستیم که مثالهای آن از بس واضح، روشن و بیشمار است که بیان آنها بردن زیره به کرمان و قطعا ملال آور است.از دید فلسفی نیز اگر به قضیه نگاه کنیم باز این قانون صادق و جاری است از دید فلاسفه طبیعت دارای شعور و آگاهی است (شعور کیهانی) و هر موجودی به فراخور درک و فهم خویش از جهان هستی، میزانی از این شعور و آگاهی را کسب میکند.قانون عمل و عکس العمل نیوتون نیز به نوعی تایید کننده این شعور کیهانی است زیرا عالم هستی یا بهتر بگوییم کائنات به فراخور عمل، عکس العمل مناسب و مساوی با آن را بروز میدهد.بیت زیبای:
چو بد کردی مباش ایمن ز آفات
که واجب شد طبیعت را مکافات
اشاره ای لطیف و مهر تاییدی بر این قضیه میباشد.

پرویز - اردبیل دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:57 ق.ظ

2) با سلام خدمت جناب دکتر تهرانی
من از خوانندگان پر و پا قرص وبلاگهای کبوتر هستم و بحث همخونی را بخصوص در این مدت در وبلاگهای مربوطه دنبال میکنم.به جرات میگویم هیچ تعصب و جانبداری نسبت به این قضیه و شخص یا اشخاص بخصوصی ندارم و با توجه به این که فرد تحصیل کرده ای هستم صرفا از دید علمی به این قضیه نگاه میکنم.جناب دکتر، مطالب شما در این پست در باب نکوهش همخونی و نتایج آن در تعریف برخی از اصطلاحات ژنتیک خلاصه میشود که هم اکنون در هر کتاب زیست شناسی یا سایتهای اینترنتی موجود است و جنابعالی هیچ نتیجه و آزمایش اثبات شده علمی در رد این موضوع، چه در داخل کشور و یا در خارج از ایران را برای گفته هایتان ندارید.البته چند نمونه مثال آورده اید از فلان دوست و آشنا که خودتان هم میدانید که در مجامع علمی هیچ ارزش و اعتباری ندارد و تنها خوراک مناسبی برای شبهای زمستانی قهوه خانه نشین ها ست.قبول بفرمایید که مطالب شما به دلیل عدم ذکر نتایج علمی ثبت شده و منابع آن بار علمی لازم را ندارد.

پرویز - اردبیل دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:56 ق.ظ

1) با سلام خدمت آقا حمید و مجید گرامی
کامنتی را در سایت کبوتر شمیران گذاشته بودم و قصدم این بود که تراوشات ذهنی ناچیز خود را در مورد همخونی با این به ظاهر دکتر در میان بگذارم.منظورم نه تنها نقد این موضوع از دید علوم تجربی، بلکه از دید فلسفی و عرفانی بود و در متن کامنت همانگونه که ملاحظه خواهید فرمود هیچ توهین و جسارتی به این آقا نشده و نظرات در کمال ادب و احترام نگاشته شده ولی پاسخ ایشان بنده را متعجب نمود.توهین آشکار ایشان به بچه های اردبیل و دیگر اظهارت وی نشان از یک کمبود روحی وبیماری روانی دارد و بنده به جهت مراعات حال بیماری روانی ایشان صلاح ندیدم پاسخی به ایشان بدهم.لطفا نظر اینجانب و پاسخ ایشان را در صورت صلاحدید نمایش دهید تا همگان بدانند کسی که در بحثهای علمی پاسخی اینچنین به طرف مقابل میدهد قطعا انسان تحصیل کرده و با خانواده ای نیست و الحق چه خوب گفته اند که :
از کوزه همان برون تراود که در اوست.
ادامه دارد>>>

شاهین یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:11 ب.ظ

سلام دارم خدمت بزرگواران عزیز ،حمید خان و آقا مجید با مرام
در مدتی که از این جم دور بودم ،متاسفانه هنوز شاهد دروغگویی و نامردیهای علی میر مهدی هستیم ،بعد از گذشت این همه مدت ،هنوز من نفهمیدم این بابا اهل کجاست ،ی روز تو افسریه بازی میکنه ،ی روز تو نارمک ،ی روز تو مجیدیه و بلاخره تو میدون تجریش،این بابا از مارکو پلو هم بیشتر جا عوض کرده و همونطور که حاج یوسف هم فرمودند،هنوز از خودش کفتر نداره و رو بوم اینو ان بازی میکنه ،مطمئن باشید چون در حال حاضر خودش تیپپلر خوب نداره ،(چون داره و یکی از دوستان که رو بوم حاج احمد رفته شهادت میده که کفتر خارجی،به خصوص تیپپلر داره )بنابرین همه تیپپلرها و تیپپلر بازارو نفی میکنه ،الانم گیر داده به بچه های شمال ،کفتر خوب بد همه جا هست ،کفتر بازه خوبو بدم همینطور،خدایش وجود داری اعلام کن واسه گرو با بچهای شمال ،این دفه دیگه خیلی زیاده روی کردی،
بابا به خدا ترو خشک کردن ۵۰۰ تا کفتر سخته،من ۳۵۰ تا دارم توش موندم ،این بابا چطوری وقت داره هم کفتر بازی کنه،هم به خونوادش برسه ،هم سره کار بره،هم بیاد جواب منو امثال منو رو وب بده؟خدایش سوپرمنه،من هنوز نفهمیدم دنبال چی میگرده؟ شهرت؟پول؟چون آموزش نمیده ،ی سری چرندیات سره هم کرده ،میگه آموزش ،بی خیال بابا،الان اینترنت هست و ایرانیا هم خدارو شکر باسواد ،به چی مینازی؟راستی تو مجیدیه اردبیلی زیاد هست ،فکر کنم تنشون به تنت مالیده که حسابی گزیدی

سرتونو داد نیارم،این قصه ادامه داره ،علی بومدار هستو شما هم هستید،ولی خاهش من اینه که کمی با دید بازتر به مسائل نگاه کنید،این شخص با سو استفاده از منو شما ،خوب دوکونی باز کرده

با پوزش از تمام عزیزان،که وقتشونو به من دادند
چاکر همه عشقبازان و عاشقان کبوتر

شاهین-مجیدیه

sajad یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 07:18 ب.ظ

قابل توجه دوستان!!!!
دکتر کبوتر و ادبیات! و کوروش شناس معاصر در آخرین اطلاعیه خود و با همان نثر شیوا و قلم توانای خود اذعان داشتند: غلط کردم بابا ببخشید!

سجاد عزیز سلام. ایکاش اینطور بود برادر. حمله به دیگران روش قدیمی‌ اینگونه افراد است و ضامن بقایشان. اینان اگر به کسی‌ حمله نکنند به خود حمله میکنند. همان فرهنگ لمپن کفتربازی پشت ادبیات نه چندان حرفه ای. بقول این ضرب‌المثل قدیمی‌، توبه گرگ مرگ است. قصد اصلی‌ اینان فقط محک زدن طرفدارانشان ‌ست تا ببینند تا چه حد طرفدارند. آیا تا آخر خط، حتی اگر به شعورشان توهین شود با آنها خواهند بود یا نه؟

حاج یوسف یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:19 ب.ظ

سلام
سلامی گرم بر تمام عشقبازان تمام نقاط ایران علی الخصوص عشقبازان شمال کشورکه از نظر داشتن حیون خوب وپرشی زبانزدعام وخاص هستند علی الخصوص بهشهریان بزرگوار همیشه اثبات کرده اندومیتوانند مقابله کنند با مدعیون این رشته در تمام نقاط کشور چه از نظر پرش وچه از نظر استیل کبوتر لازم است به دوستان یاد اوری نمایم بعضی از توهین واهانتی که کورکورانه وبدون منطق در بعضی از وبهای بی صلاحیت که ماهیت وجودی انها را هیچکدام از عشقبازان سر شناس وبی ادعا قبول ندارند واین افراداز روی خباثت به عشقبازان هم وطن توهین میکنند به دل نگیریدبعضی از این افراد به دلیل نداشتن حتی یک پر کبوتر در منزل شخصی همیشه اویزان این وان هستند ودر واقع کار چاق کن بودند وخواهند بود رسالت کار این افراد همین است تمام افرادی که به نوعی به دوستان کوری یا اهانت میکنند به نوعی چوب به دست دیگران هستند وروی این افراد نمیشود حساب کرد کماکان در تیر ماه فلسفه وجودی وپروفسوری این افراد را با اینکه به دیگران خدمت نوکرانه میکنند دیدیم که به 4 ساعت هم ختم نشد وهزاران دلیل اورد تا بتواند این موضوع را توجیه کند که نشد.هر کسی دنباله رو این افراد بی هویت باشد خدا شاهد است تا اخر عمر خود از این رشته دوست داشتنی چیزی عایدش نخواهد شد وهمیشه الاف وسرگردان واویزان اینگونه اشخاص وشویی خواهد بود کسی که تیپلر را هنوز به درستی ندیده ونگه داری ننموده اظهار نظر پروفسورانه میکند !جای بسی تاسف است که به عشق سایرین بی مهابا توهین میکننداز ته دل براین افراد ارزوی درست اندیشی میکنم.یا مولا علی....

حاج یوسف عزیز سلام. از اینکه دوباره نظر شما را میبینم بسیار خرسندم. فرمایشات شما مثل همیشه پربار و بی‌ نقص است. همه ما میدانیم که کبوتر خوب و بد در همه جای ایران وجود دارد و هیچ ارتباطی‌ به اقلیم ندارد. خوشبختانه در عصر ارتباطات هستیم. دیگر مانند گذشته نیست که مثلأ کبوتر باز‌های مشهد فقط مشهدی بازی، اصفهان فقط دمگیر بازی، و یا شیراز نقش بازی کنند. بدلیل همین پیشرفت‌های ارتباطی‌ است که دوستی‌ مثل حسین از اصفهان علم کافی‌ از کبوتر بلند پرواز ایرانی‌ دارد و حتی کبوتر‌های تهرانی‌ بسیار خوبی‌ هم دارند. یا دوستان شیرازی و مشهدی و حتی دوستان قزوینی که کسی‌ حتی فکر نمیکرد این دوستان یک‌روز به کبوتر بلند پرواز ایرانی‌ علاقه پیدا کنند. به نظر بنده کبوتر باز خوب همه جا هست. حتی شهر هایی که سابقه کبوتر بازی با کبوتر بلند پرواز را ندارند. دیگر اینکه با سرقت مقالات دیگران و انتشار آنها نمی‌توان نسل جوان امروز را گول زد. حتی ابراز نظر‌های الکی‌ در مورد بیماریها خود سرشکستگی ببار میاورد. این فقط احمق‌ها هستند که فکر می‌کند همه چیز را میداند. پیروز و سربلند باشید. کوچک شما.

مهران یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:58 ق.ظ

اساتید گرامی‌ سلام عرض می‌کنم.

واقعا که این اساتید بزرگ شمیرانی در وبلگشان به جاده خاکی زده اند. در جواب کامنت‌های مخالف خیلی‌ مودبانه به مردم اهانت میکنند حتی به آقای احمد که از مجلس عروسی‌ بجای انجمن یاد کرده بود به نوعی فحش خواهر دادند. که بله این عروسی‌ خواهر احمد است. اینها با این وقاحت میخواهند فرهنگ سازی هم بکنند. یا به دیگری با لحنی کاملا تحقیر کننده می‌گویند به تهران بیا تا تو را هم خوشحال کنیم. من در اینجا ضمن محکوم کردن این حرکت ناشایست پیشنهاد می‌کنم که دوستان این وبلاگ حقیر را تحریم کنند. زیرا که ما نمی‌خواهیم داستان پسر نوح که با بدان بنشست دوباره تکرار شود. تشکر.

آشنا شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:15 ب.ظ

با عرض سلام وارادت حضور همه کبوتردوستان گرامی اللخصوص اساتید گرانقدروباشرف این وبلاگ که یک رنگ بوده وهستندساعاتی پیش بارجوع به وبلاگ تفرقه انداز شمیران ودیدن مقاله ونظرات سراسرناجوانمردانه دکتروپاچه خاران فرهیخته اش بیش ازپیش به روح خبیس این انسان خودبین پی برده ام.باکمی دقت به گذشته ای نچندان دور خواهیدفهمیددرهربخش ازدوران وبلاگ نویسی ایشان با شخص یااشخاصی درگیربوده ودرپس پرده نوشتن خودرا یگانه بی همتادانسته جوری که آهنگردوران میباشد...خدایا شاکریم ساعتی درخورنداشته وندارد.هربحثی درموردکبوتر باشدقبول نخواهدداشت وهرکس ازکبوترخوب بگویدخانه اش ویران کندشهراواستان اوحیران کند....مثل چندوقت قبل که اوویارغریب گیرش ح.پ سربه سرقمی هاگذاشتندالان هم کل شمالیهادرتیررس ودوربینش قرارگرفته اندوکسی نیست به اوبگویدوقتی پشت دری هایت درشمال تاغروب خواهندپریدپس چراکبوتران درجه یکی که به شمال فروخته بودی گ... ازآب درآمدندوخریدار پرت و پلایشان کردلابدکبوتردار مربی خوبی نبود.راستی چراساعتی نزدیک به 4رادرچنته دارید یا اصلاتوکه ادعای گروبستن تا2500عدد رامیکنی هروقت خودت بوم داشتی اظهارفضل کن وبدان وآگاه باش تازمانی که مشتریان بدبختت رامثل قربانی به کشتارگاه آقایان فروشنده ...ح.. ا...
وامثال اونبری حتی اون درصدی که به توبرای فروش میدادندنیزقطع خواهدشدوبدبخت خواهی شد وبازهم بدان که همه وبلاگ نویسان میدانندشماچه انسان نازنین دورنگی هستی وازعقده ای ملموس رنج میبری انگارقبلا توسری خوربودی والان علاقه ای خاص به کوچک کردن افرادوبزرگ نمایی خودداری ... الحق لیاقتت همان همان پاچه خوارانندوزیبنده ات نام پلنگ صفتیست که برشمیرانیهاگذاشتی .عذرخواهی ازگرفتن وقت ارزشمندتان ودرودبرهرکسی که درهرنقطه ازاین زمین پهناورعاشق کبوترست.خدانگهداتان باد

منصف شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:01 ب.ظ

من شدیداَ از شما ناراحت و گله مندم. چون زحمات نویسنده مقاله معضلات همخونی در وبلاگ وزین استاد بی ادعا را نادیده میگیرید و تنها به قسمت کوچک و غیر موثر کپی شده استناد میکنید! بی انصافی هم حدی دارد شما متوجه نشدید که زحمت سرفصل و قسمت کلیدی مقاله که همانا بد دهنی - تهمت - فحاشی و بی اخلاقی به نظر محترمانه و علمی دیگران بود توسط خود ایشان تحریر شده بود؟ چرا این هنر و زحمات را ندیده میگیرید؟

دوست منصف عزیز سلام. بنده به نوبه خود از طرف دوستان از اینکه این قسمت تهمت، دروغ، و فحاشی را نادیده گرفتیم عذر می‌خواهم. امیدوارم که در آینده دوستان دقت بیشتری کنند. البته بجز شمالی‌ها که آشغال بازند.

منصف شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 07:59 ب.ظ

من شدیداَ از شما ناراحت و گله مندم. چون زحمات نویسنده مقاله معضلات همخونی در وبلاگ وزین استاد بی ادعا را نادیده میگیرید و تنها به قسمت کوچک و غیر موثر کپی شده استناد میکنید! بی انصافی هم حدی دارد شما متوجه نشدید که زحمت سرفصل و قسمت کلیدی مقاله که همانا بد دهنی - تهمت - فحاشی و بی اخلاقی به نظر محترمانه و علمی دیگران بود توسط خود ایشان تحریر شده بود؟ چرا این هنر و زحمات را ندیده میگیرید؟

مرصاد شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 04:36 ب.ظ

ادرس مقاله دزدی شده بتوسط استاد کبیر بی نقص عالیجناب قهرمان کبوتر بازی علمی و گروهای چهار ساعتی در کوهپایه شمال تهران http://www.salamatiran.com/NSite/FullStory/?Id=53109&type=2
بابا عجب رویی داره این بابایی ؟ حیف شد اگه یکنفر کوتاه نمیومد و بچه های وبلاگها را نمیفروخت و اشتی کنون سوری راه نمینداخت الان این بابا شرش را کم کرده بود و همه نفسی براحتی میکشیدن
ای جفای روزگار

سلام مرصاد عزیز

تشکر از این که این لینک را در خدمت دوستان قرار دادید. جالبتر اینست که سارق این مقاله کمابیش به نفع گفته‌های خودش این مقاله را سانسور کرده است. و در مورد دوست عزیزمان که براحتی به دوستان دیرینه‌‌اش پشت کرد عرضی ندارم. خودِ دوستان بهترین قضاوتگر این کردار ناشایست خواهند بود. پیروز باشید.

سعیدازکهنوج شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 03:42 ب.ظ

باسلام خدمت دوعزیز گرانقدر اقاحمید واقامجید

جسارتا یک پیشنهاد داشتم اگر ممکن اخرین مطالب درایطه باجفت کردن همخون اقای حسین از اصفهان ازقسمت نظرات خارج کرده وبه مطالب اول ایشان اضافه شود حیف این مطالب در قسمت نظرات مدفون شوند وفراموش گرددتا عشقبازان جوان واینده ازاین مطالب استفاده ببرند وشبهات برایشان تاحدودی روشن شود شماکه زحمت مطالب راکشید اینکار را انجام دهید دوم اینکه اگر ممکن امارابازدید کنندگان ازوب رابطور کامل تعبیه نماید چه بازدید کنندگان انلاین ودیروز وامروز وکل بازدید کنندگان .پیروز وسربلندباشید

سعیداز کهنوج

سلام سعید جان

دوست عزیز بنده هم موافقم. حتما اینکار را خواهم کرد اما به دلیل طولانی‌ بودن آن سعی‌ خواهم کرد نکات مفید تر آنرا جدا کنم تا دوستان نیز حوصله کرده و بخوانند. تشکر از اینکه همیشه با ما همراه بوده اید. درضمن منتظر اعلام نتیجه پرش کبوتران اصلاح نژاد شده شما هستیم. متأسفانه متوجه قسمت دوم درخواست شما نشدم. کوچک شما.

م نوروزی شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:25 ق.ظ

مدیران محترم وبلاگ های کبوتر
شما ها که ادعا می کنید که فرهنگ کبوتر داری ان طوری نیست که جامعه به ان نگاه می کند و مبرا از هر گونه بد نامی می باشد و هر حرکت ناشایست را در این رشته محکوم می نمائید و خودتان را نخبگان جامعه می دانید که به خاطر دید جامعه وارد فضای مجازی شدهاید و به دفاع از ان می پردازید چطور می توانید سرقت چند کبوتر را محکوم نمائید ولی سرقت علم و اندیشه را شاهد باشید و به این سرقت افتخار نموده و بدون ذکر عنوان منبع مطالب خود نمایی می کنید شما ها که ادعا قشر فرهنگی این بخش را به عهده گرفته اید با این تفکر می خواهید فرهنگ سازی کنید چطور برای شما سرقت کبوتر محکوم است که توسط خود کبوترداران صورت می گیرد ولی سرقت فکر و اندیشه دیگران افتخار محسوب می شود متاسفانه شاهد هستیم که در یکی از وبلاگ های کبوتر مطالب دکتر منصور صالحی درباره خطر بروز اختلالات ژنتیکی در ازدواج های فامیلی بدون ذکر منبع استفاده گردیده که کاربران محترم می توانند با سرچ ان در گوگل خیلی راحت ان را مشاهده نمایند


ﺟﻨﺎﺏ ﻧﻮﺭﻭﺯﻱ ﺳﻼﻡ.
ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﻣﺎ ﺑﺎﺭﻫﺎ ﺑﺎ اﻳﻦ ﺭﻓﺘﺎﺭ و ﻛﺮﺩاﺭ ﻧﺎﺷﺎﻳﺴﺖ اﺯ ﻃﺮﻑ ﻣﺪﻳﺮاﻥ ﺁﻥ ﺳﺮا ﺭا ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻛﺮﺩﻩ اﻳﻢ. ﺣﺘﻲ ﻳﻜﺒﺎﺭ ﻳﻚ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﻛﺎﻣﻞ اﺯ ﻭﺑﺴﺎﻳﺖ ﺧﺎﻧﻪ ﺳﺎﻟﻤﻨﺪاﻥ ﻛﻬﺮﻳﺰﻙ ﺩﺯﺩﻳﺪﻧﺪ و ﺑﺪﻭﻥ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻳﻚ ﻛﺴﺮﻩ ﺑﻪ ﻓﺘﺤﻪ ﺁﻧﺮا ﺩﺭﺝ ﻧﻤﻮﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﻗﺒﺎﺣﺖ ﺁﻥ ﻫﻨﻮﺯ ﺑﺰ ﺷﺎﻧﻪ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺳﻨﮕﻴﻨﻲ ﻣﻴﻜﻨﺪ.
ﺑﺪﺗﺮ اﺯ ﺁﻥ اﻳﻦﻛﻪ ﺣﺘﻲ ﺧﻮاﻧﻨﺪﻩ ﻫﺎﻱ ﺧﻮﺩ ﺭا اﺣﻤﻖ ﻣﻲ ﭘﻨﺪاﺭﻧﺪ ﻛﻪ ﻭاﻗﻌﺎ ﺟﺎﻱ ﺗﺎﺳﻒ ﺩاﺭﺩ.
اﺯ ﺷﻤﺎ ﺩﻭﺳﺖ ﻫﻮﺷﻴﺎﺭ ﺑﺎﺑﺖ اﻳﻦ اﻃﻼﻉ ﺭﺳﺎﻧﻲ ﺳﭙﺎﺳﮕﺰاﺭﻡ. ﻛﻮﭼﻚ ﺷﻤﺎ.

باخترانی یکشنبه 8 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:49 ب.ظ

با سلام
دوستان سر 2 راهی گیر کردم و موندم برای اینه که اومدم اینجا خواستم با اساتید مشورت کنم یکی از ماده اصلی های من مرده و نر اصلیم که پرشهای بی نظیری داره دیگه رو تخمش نمیخوابه یه ماده سفید چش سفید عالی هم دارم که دیروز با یه نری که تو حد خودش نیست تن زدم و یه دونه تخم کرده .نری که مادش مرده اصل نر گنجه منه سفید چش قرمز هستش حالا به نظر شما من ماده رو از نر اصلیش جدا کنم و تخم هاش رو دور بندازم و با این نر چش قرمز تن بزنم ؟ماده به خاطر تخم هایی که گذاشته و میزاره ضعیف نشه ؟ چیکار کنم که ماده با نر جدیدش زود تن بخوره و برنگرده تو جا تخمی که الان داره (جفت کنی ها داخل اتاقه و در نداره ) مطمئنم نر چش قرمز با این ماده جوجه هایی بالای 8 ساعت میدن در حالی که این نری که به اجبار تن ماده کرده بود پرش 5 ساعت میپره
من ترسم اینه ماده ضعیف بشه یا تن نخوره چه راهی پیشنهاد میکنید ؟

جناب باخترانی سلام. به نظر بنده ماده را به مدت یک هفته تا ده روز جدا کنید و سپس در یک جفت کن جدا با نر چشم زرد تن کنید و وقتی‌ که به گنجه اصلی‌ برگرداندید بگذارید خودشان جایشان را تعیین کنند. البته به شرط اینکه نر قبلی‌ در گنجه حضور نداشته باشد. در ضمن چرا شما این‌قدر زود تن می‌کنید. فصل جوجه کشی‌ ۱۵ تا ۲۰ روز دیگر شروع میشود. موفق باشید.

عمران چهارشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:01 ب.ظ

مگه ایرادی داره؟
خودتون گفتید با خواهرش جفت کنم قطعا کاکلی میده
نر کاکلیه ماده بدونه کاکل.از یه نسلن هر ۲

ﺑﺒﺨﺸﻴﺪ ﻓﺮاﻣﻮﺵ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻡ. ﺩﺭﺳﺘﻪ. ﺩﺭاﻳﻨﺼﻮﺭﺕ ﺑﺮاﺩﺭ و ﺧﻮاﻫﺮ ﺭا ﺟﻔﺖ ﻛﻨﻴﺪ.

عمران چهارشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:59 ب.ظ

جوجه کاکلی میخوام بکشم

احمدازکرمانشاه چهارشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:37 ب.ظ

سلام وقت بخیر حمیدجان ممنون ازلطف ومرحمت جنابعالی چشم باوربفرمایید شرایط به گونه ای نبوده که همراه شما عزیزان تجارب ارزنده راعملی نموده .به همین خاطربحث ارزشمند راهمگی سیو نموده که بعدا"استفاده بهینه ببرم روی همین بدانیدشنونده خوبی هستم.بازهم ممنونم موفق وموید باشید.

ﺳﻼﻡ. اﻳﻦ ﻣﻜﺎﻥ ﺳﺮاﻱ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ اﺳﺖ. ﻣﺎ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﻣﻨﺘﻆﺮ ﻧﻆﺮاﺕ ﺷﻤﺎ ﺧﻮاﻫﻴﻢ ﺑﻮﺩ. ﭘﻴﺮﻭﺯ ﺑﺎﺷﻴﺪ.

عمران چهارشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 06:28 ق.ظ

تخم نکرده ماده

ولی ماده تمایل داره نر تمایلی نداره.
یعنی جدا کنم ؟

ﺑﻠﻪ. ﺟﺪاﺷﻮﻥ ﻛﻨﻴﺪ ﺗﺎ ﺑﻬﺎﺭ. . ﺣﺎﻻ ﭼﺮا ﺧﻮاﻫﺮ و ﺑﺮاﺩﺭ ﻣﻴﺨﻮاﻫﻴﺪ ﺟﻔﺖ ﻛﻨﻴﺪ?

عمران سه‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:41 ق.ظ

سلام
داداش من باز به مشکل خوردم
نر کاکلی رو 2 ماه از مادش جدا کردم 2 هفته هست که با خواهرش جفت زدم اما نر اصلا مستی نمیکنه.جفت خوردن اما نر تمایلی واسه جفت گیری نشون نمیده.

سلام عمران جان. به کبوترتان تا بهار وقت بدهید، بعضی‌ از کبوتران بخاطر سرما تمایلی به جفت خوردن ندارند. در ضمن آیا ماده شما تخم کرده؟ اگر تخم نکرده احتمال این هست که ماده تمایل ندارد. به نظر بنده تا بهار به هر دو وقت بدهید تا تجدید نظر کنند. موفق باشید.

محمدرضا سه‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:59 ق.ظ

استادان عزیز وگرامی سلام
امیدوارم نفستان گرم و سایه تان مستتدام باشد .
با دلی آکنده ازعشق و امید هر روز به این سرا درمیزنم تاکه شاید نوایت بشنوم .
هرکجا هستی باش .تنت سلامت . اما گاهی نیز رخی بنما .
با تشکر والتماس دعا

سلام محمد رضای عزیز. همانطور که مجید عزیز فرمودند در کنار ما در این سرا خواهند بود. بنده به نوبه خود از شما کمال تشکر را دارم که همیشه یار ما بوده اید. موفق باشید.

هریس دوشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 05:51 ب.ظ http://kabutarheris

سلام ‘واقعا از زحماتی که می کشی کمال تشکر را دارم امیدوارم که همیشه موفق باشی اگه وقت کردی به وبلاک ما هم سر بزن نظرم بدی و لینکم کنی به اسم کبوتر هریس ممنون میشم kabutarheris

دوست عزیز سلام. لطف کنید آدرس کامل وبلاگتون را بدهید تا به لیست دوستان اضافه کنم. پیروز باشید.

احمدازکرمانشاه دوشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:36 ق.ظ

باسلام واحترام خدمت آقاحمید ومجید عزیزوگرامی
عزیزانی که دردیاری دورازما همیشه با مطالب وتجارب وعلم روز در کنار ما بوده .انشاا... که خسته نباشید ودرپناه خداوند مهربان همیشه شاد وتندرست باشید.اقامجید عزیز همیشه مطالبش را شیوا وبی نقص وخلاصه کامل وگیرا می گوید.دورودبرایشان .آقا حمید عزیز باور بفرماید خیلی ها مثل بنده استفاده می بریم ازمطالب وبحث های دوستان. حال، هستند افرادی شاید نتوانند بصورت علمی سئوال شان رامطرح کنند یا پاسخ گو باشنداما می شود نتیجه گیری کرد وخود بنده بدلیل اینکه تجربه چندانی نداشته مناسب می بینم فقط مطالب را دنبال نمود .اما قدر دان زحمات عزیزان هستم درپناه حق موفق باشید.

احمد عزیز، همشهری خودم سلام. من هم از شما تشکر می‌کنم که همیشه با محبتتون ما را سر افراز می‌کنید. احمد عزیز فقط یک نکته را به شما و دوستانی که سوال دارند و به هر دلیلی‌ پا پیش نمی‌گذارند گوش زد می‌کنم. "هیچ سوالی پیش پا افتاده نیست و ندانستن بدتر از نپرسیدن است." پیروز باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد