کبوتر ایرانی‌ در کانادا

اصول علمی پرورش و مدیریت کبوتر بلندپرواز ایرانی

کبوتر ایرانی‌ در کانادا

اصول علمی پرورش و مدیریت کبوتر بلندپرواز ایرانی

افشاگری یا دروغ، افترا و تهمت؟

سلام و عرض ادب به دوستان و خوانندگان گرامی‌, امیدوارم که تعطیلات به همه خوش گذشته باشد.


در اینجا قصد ندارم مقاله طویل بنویسم که از حوصله‌ همه ما خارج است. با آنکه میدانم جواب ابلهان خاموشی است اما درصدد روشن کردن اذهان عمومی بر آمدم تا از ریختن آبروی اشخاصی‌ که به دروغ به آنها تهمت زده شده است جلوگیری کنم. ما همیشه در این سرا معتقد بوده ایم که خواندگان ما دارای شعور و درک کافی‌ برای تجزیه و تحلیل مسائل هستند و داعیه رهبری و به سرمنزل خوشبختی‌رساندن  آنها را نکرده ایم و و بزبان ساده تر, نگفته ایم که کار ما درست است دیگران گوسفندند. به دوستان و خوانندگان احترام گذاشته ایم و به شعور آنها توهین نکرده ایم. تاکنون هر آنچه را که در مورد مسائل علمی‌ و غیر علمی‌ بیان کردیم با ادله و مدرک همراه بوده است. حتی در مورد آخر که دروغ بزرگی‌ را که سند تاریخی کلیله و دمنه رو کرد مدرک آن در هر کتاب فروشی موجود است. بنابر این قضاوت و نتیجه گیری را به عهده دوستان میگذریم.



افشاگری ﺻﺤﻴﺢ، تهمت و ﺩﺭﻭﻍ و فرق آنها:


الف- روش اول تهمت زدن یا پخش شایعه دروغ است. در این روش شخص مذکور بدون ارائه هیچ دلیل و مدرکی‌ به بیان حرف هایی میپردازد که فقط خریدار آنها افراد بسیار ساده لوح هستند. مثل اینکه کسی‌ بگوید از کسی‌ شنیدم که یک دیو بزرگ در خانه‌اش پرورش میدهد و برای خوراک به او بچه نوزاد میدهد.


ب- بیان کاری یا چیزی که بصورت واقعی‌ شنیده و یا دیده شده اما بصورت مدرک ثبت نشده. این روش بسته به اعتبار شخص میتواند مورد قبول واقع شود یا ردّ گردد و به آن عنوان افشاگری داد یا نداد.


جیم- بیان چیزی و یا کاری که بصورت واقعی‌ اتفاق افتاده، بصورت مدرک و سند ثبت شده و برای اثبات آن احتیاجی به شاهد نیست. این روش درست افشاگری است.


حال می‌رویم سر اصل مطلب.


۱- عکس زیر نشانگر تماس‌های مکرر (در یک روز) آقای علی‌ میرمهدی ملقب به علی‌ سیاه. به یک جوان ۱۹-۲۰ ساله بنام آقای محسن صادقی‌ است.  یک مرد میان سال از یک جوان ۲۰ ساله چه می‌خواهد؟ در ضمن وجه مشترک بین این دو نفر فقط و فقط کبوتر است.





۲- عکس زیر SMS تهدید آقای علی‌ میرمهدی به آقای صادقی‌ است. تهدید با لحن کوچک کننده و بظاهردوستانه برای چه؟




گذاشتن شماره تلفن خصوصی یک نفر که به شما اعتماد کرده در یک محیط عمومی را چه می‌نامند؟ تجاوز به حریم شخصی‌ افراد؟


آیا این همان کاری نیست که در گذشته با دادن شماره تلفن افراد به پاچه خوارانت باعث مزاحمت و سلب آسایش آنها و خانواده‌شان میشدید؟ آیا بخاطر همین تلفن‌های تهدید آمیز نبود که استاد خشایار، حسین از تهرانپارس، بهروز پ، حاج یوسف و احتمالا محمد از قم از وبلاگ نویسی و دنیای مجازی خداحافظی کردند؟

شاید به همین دلیل منتقدان شما از دادن شماره تلفن طفره میروند!



شما را که تمام شمیران می‌شناسند.  شما که اصلا کسی‌ را در حد رکورد ۴:۲۵ خود نمی‌دانید، پس چه احتیاجی‌ به یک جوان ۱۹ ساله دارید که رقیب برایتان پیدا کند؟

از طرفی‌ لحن گفتاری شما در پشت پرده زیاد به لحن فرهنگ ساز نمی‌خورد، سالار! پس ادبیات سازنده چه شد، سالار؟



نمی‌د‌انستم که طبق گفته ایشان آقا سعید دار و دسته دزد دارند, آدم ربا هستند و منتقدانشان را میدزدند.!!!؟؟؟؟؟




۳- عکس زیر SMS تهدید بعدی





شما که تا چند روز پیش در SMS‌های قبلی‌ گفته بودید که ابوالفضل بهمن را نمیشناختید!!!!!؟؟؟؟



شما که دم از فرهنگ سازی میزنید. چه نیازی به تهدید یک جوان دارید؟ خودتان را بزرگ و راهبر میدانید. اما اعمالتان نشاندهنده چیز دیگری‌ست. آیا اینها همه بخاطر اینست که اگر مردم از نیت شما مطلع شوند شما دیگر نمیتوانید به آنها کبوتر بیاندازید.


خوشبختانه در این مقاله بلند بالای آخر این شخص، آقای علی‌ میرمهدی، ماهیت اصلی‌ و لمپن خویش را که نشأت گرفته از فرهنگ آشنای لمپن‌های دولتی است به زیبایی جلوه داده است.


4- چند وقت پیش آقایی با نام پیروز وارسته در صفحه فیسبوک با محسن عزیز تماس گرفت که این متن کامل محاوره ایشان با محسن است.


لطفا به جواب‌های آقای صادقی‌ به این شخص توجه کنید. با اینکه در آن‌زمان آقای علی‌ میرمهدی مرتباً ایشان را تهدید میکرده است، اما ما یک قطره بی‌ احترامی از طرف آقای صادقی‌ به ایشان را نمی‌بینیم، حتی پشت در‌های بسته.









آقای پیروز وارسته در صفحه فیسبوک دارای ۹ دوست است. که عکس بعدی  دوستان ایشان  هستند.



نمیدانم چرا هر کدام از یک سر کره زمین هستند.


عکس پروفایل فیسبوک ایشان تشابه عجیبی‌ با عکس جمعی‌ روی بام که در وبلاگ آقای علی‌ میرمهدی گذاشته شده  دارد.

به نظر میرسد که آقای پیروز وارسته عکس دیگری نداشته و باید این عکس را از توی این عکس دسته جمعی میبریده و برای عکس فیسبوک‌اش استفاده می‌کرده.



لطفا به تاریخ عضویت ایشان در فیسبوک توجه کنید.


چرا هم آقای علی‌ میرمهدی و آقای پیروز وارسته به دنبال افراد معروف در شمیران میگردند. آیا این دو در حقیقت یک‌نفر هستند؟ چرا اسم آقای ابوالفضل بهمن بدون هیچ دلیلی‌ برده شد؟ اصلا این ماجراها چه ربطی‌ به آقای ابوالفضل بهمن دارند؟

نظرات 150 + ارسال نظر
مهدی.مجیدیه دوشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 02:59 ق.ظ

سلام.مطا لبی که در سایت کبو تر شمیران هست تاحالا تو هیچ سایتی ندیدم ونه خوندم البته مطالب شما واسه شروع کار خوبه ولی اگه بخوای حرفه ای کارکنی کمی ضعیف .حالا دست شما هم درد نکن بالاخره اونیکه تو توان تون وکتابهائئ ر و ترجمه میکنین ومینویسین که بیشترشم واسه مسافتیهاست.ایشالاه موفق باشین راستی سایت شما خیلی حاشیه دار همش د نبال د استان میگردی د ر صورتی که عشق باز خو ب باید گذشت خوبی د اشته باشه تو این زمونه ماشاالاه همه گرگن کسی نمیتو ن سر کسی کلاه بزاره به نطر من سعی کنید تمرکز و رو کبوتر وکبوترداری بگذارین.قسمت نظرات بود مام نظرمون و گفتیم.زنده باد ایران وایرانی.

منصور جمعه 26 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 12:25 ب.ظ

سلام
من یک کبوتر نر 11ماهه درشت اندام دارم که بعد از یک ماه هنوز جفت انتخاب نمیکند و حتی مستی کمی دارد. ماده ای دارم که حدود 2 ماه جفت ندارد ولی با این نر جفت نمیشود و مدام از نر فرار میکند. من چکار کنم ؟؟؟؟؟
خیلی فوری یه ممنون

با سلام،
شما باید کبوترانتان را تقویت کنید. از آنجاییکه همه کبوتر ها یک جور نیستند، احتمالا این دو کبوتر شما احتیاج به ویتامین E داردند. به مدت یک هفته ویتامین E را روزانه به آنها بدهید. اگر مشکل دیگری نداشته باشند حتما آماده خواهند شد.
موفق باشید.

محمدرضا دوشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:41 ق.ظ

دوستان سلام
با عرض معذرت ازخدمت همه دوستان
مرده که بیش ازحد روی زمین بماند، میگندد وبوی تهفنش از فرسنگها مشام را می آزارد . پس تا خوشبحال کرکس ها نشده دفنش کنید.
به اندازه کافی فاتحه خوانی شده . دوستان با عبرت گرفتن از این صحنه ها دقتشان رابالا ببرند تا گرفتار تله اینجور آدم نماها نشوند .چه بسیارند اینگونه افراد ؟ به هرحال اگه قرار باشه برای هریک از این افراد مرثیه خوانی شود بهتر است در جایگاه خودش وب استاد اعظم دامت اضافاتو این کارصورت پذیرد تا سنگ قبرش رااستاد باقلم فرسایی خاص حک فرمایند . اگر نیاز به نبش قبر هم باشد مطمئن باشید استاد هرچه درحقش لازم باشدبرقبرش کلنگ خواهد کوفت ورسم میت نوازی رادرحق اوبجا خواهد آورد .
سروران گرام استدعا دارم درگیریهاوتسویه حسابهای مخاطبین را به صحن این وب نیاورده وبه صفحه آگهی های فوت (استاد اعظم )راهنمایی فرمایید .
بااحترام بسیار .دوستدارتان محمدرضا

محمدرضا یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:55 ق.ظ

دوستان سلام
دوست دارید تعداد نظرات در این مورد به چند برسه این بابا رو خاکش کنیم ؟
تمامش کنید بهتره .فکر میکنم این مخاطبان در اموراتی دیگر هم به راهنمایی نیاز داشته باشند .
با احترام

محسن صادقی چهارشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:10 ق.ظ http://https://www.facebook.com/iranianhighflyers.1

درود بر شما
امیدورم شاد باشید،...!

اول همه از بابت تاخیر پیش امده در آپ جدید وبلاگ از جانب برادر عزیزم حمید از شما هم یاران گرامی پوزش میطلبم،....!

و اما اصل مطلب، برادر عزیزم حسین جان امیدوارم که ایام به کامت باشد و شاد باشی، پرسشی داشتم که برایت مطرح میکنم، حدود 10 روز پیش کبوتران ما همگی دچار بیماری شدند که با مشورت با حمید عزیز همگی به سلامتی خود بازگشتند به جز یکی از جوجه ها که 3پری است، این جوجه سرش را بالا نگه میدارد و سرش میلرزد ابتدا خیلی کم بود ولی ذره ذره بیشتر شد، با مشورت حمید جان 4 روز انتی بیوتیک (تتراسایکلین 100 میلی گرم) بهش دادم و دونش رو هم با دست بهش میدم، اما پس از 4 روز خوب نشده و اندک تغییر منفی هم داشته، از انجایی که به شدت این جوجه قرمزی (شمرونی) برای من عزیز است، خواهشمندم برادر بهترین راهکار و حدست رو بهم بگی،...!

در ضمن حسین جان ایا دیگه به ایمیلت دسترسی نداری،...؟

پیروز باشید،...!

علیرضا - ح جمعه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:04 ق.ظ

***دوستان عزیز توجه توجه***

سحله شمیران از عالم مجازی محو شد!
هک شد! خودشون محو کردن! خدا محو کرد!
هر کسی که کر دمش گرم!

احتمالا به زودی اطلاعات افراد ساختگی که در انجمن کبوتر شمیران عضو بودند عمومی میشود!

***عجب شبی شده امشب . بزنید دست قشنگرو!***

جناب علیرضا سلام،

همانطور که در جواب دوست دیگری که خود را هکر معرفی‌ کرد عرض کردم این حرکت ناشایست از طرف ما محکوم است. از شما هم خواهشمندم که با این گونه حرکات هم سویی نداشته باشید. ما بر خلاف این افراد مدعی احتیاجی به ارتش سایبری سربازان امام زمان نداریم و رو در رو حرف‌هایمان را می‌زنیم. همانطور که حسین عزیز فرمودند. پس باید بین رفتار ما با آنها فرقی‌ باشد.

متشکرم.

هکر گمنام پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:49 ب.ظ

سایت کبوتر شمیران توسط من هک شد.
AMNXXX

دوست عزیز.

این حرکت ناشایست شما از طرف وبلاگ کبوتر ایرانی‌ در کانادا شدیدا محکوم است. از شما خواهشمندم که از تکرار این حرکت اجتناب کنید. متشکر

علیرضا - ح پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 08:06 ب.ظ

*** قابل توجه دوستان عزیز***

علی میر مهدی شماره تماس آقای صادقی را از وبلاگ خود پاک کرده!
احتمالا وکیل آقای صادقی با علی میر مهدی تماس گرفته است.

*خدمت همه دوستان این پیروزی را تبریک عرض میکنم*

سلام علیرضا جان،

متشکر از اطلاع رسانی. امیدوارم که این جرثومه تباهی از این اتفاقات اخیر درس گرفته باشد. البته بنده بعید میدانم.
از طرفی‌ هم تا در برابر اینگونه افراد اقدامات قانونی انجام نگیرد دست از عملکرد‌هایشان برنمیدارند.

پیروز باشید.

حسین - اص دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 01:20 ق.ظ

آقامحمد از گلاب دره
دوست عزیز سلام
بنده با پیشنهاد شما موافق نیستم چون قرار نیست که ما هم بداخلاقی های یک شخصیت مذموم را تکرار کنیم والا چه فرقی بین ما و او هست؟ بگذارید این قبیل خباثتها مختص به وبلاگ شمیران باشد. وبلاگ شمیران (صرف نظر از مباحث کبوتر) یک منجلاب اخلاقی است که انواع و اقسام رذالت و خباثت از سر و روی آن می بارد و جالب اینجاست که قیافه حق به جانب هم می گیرند!!! همان بهتر که وبلاگشان دیگر آپ نشود و انجمنشان را هم زیرزمینی کنند تا لااقل کبوتردوستان واقعی از آرامش به وجود آمده نفسی بکشند.
اینهایی که ادعا می کنند به خیال خودشان متولی و پاسبان کبوتربازی به سبک ایرانی هستند و با خودشیفتگی تمام به خودشان نمره 20 می دهند و بقیه 5، بروند ابتدا کبوتربازی به سبک ایرانی را از زبان بزرگان و اساتید صاحب نظر بخوانند ببینند اصلا یک عشقباز واقعی هستند یا خیر. ببینند اصلا صلاحیت اظهارنظر در مورد کبوتربازی ایرانی را دارند یا خیر.
همه ما استاد رضا عشقیار این پیر فرزانه را به عنوان استاد مسلم حرفه کبوترداری می شناسیم و بی شک مورد احترام تمام کبوترداران ایران می باشند (خدایش رحمت کناد). ایشان در کتاب "کبوتر و کبوتردار در ایران" 20 شرط برای عشقباز واقعی تعریف نموده اند که نشان دهنده طی کردن مراحل تکامل و معرفت عشق به کبوتر می باشد. همه ما آن 20 شرط را خوانده ایم. در اینجا مجالی برای بازگویی آنها نیست ولی چند مورد از آن را برای مدعیان دروغین عشقبازی یادآوری می کنم:
...
شرط پنجم- عشقباز واقعی کسی است که شیوه غریب گیری نداشته و چناچه کبوتری را هم بگیرد به اصطلاح کت نمی بندد و کبوتر غریب گرفته را برای رفتن و یا ماندن مجاز می گذارد.
شرط نهم- عشقباز واقعی کسی است که دغل باز و ریاکار نبوده و سایرین را بخاطر جلوه خود خراب نکند و تعریف گوی همه و یا خاموش در گفتار باشد.
شرط دوازدهم- عشقباز واقعی کسی است که دارای مناعت طبع و عزت نفس کافی بوده و هیچگاه از خود تعریف و یا دیگران را تکذیب نمی کند و نفع سایرین را بر نفع شخصی ترجیح می دهد.
شرط هفدهم - اگر بر حسب ضرورت ایجاب نماید که کبوتر نداشته باشد و یا تعداد کبوتران را کاهش دهد، به هیچ وجه کبوترفروش نبوده و آنها را به هر طریق که خود صلاح می داند رایگان تقسیم و توزیع نماید.
...
خب این آقایان مدعی کدام یک از شرایط بالا را دارند؟
کسانی که خودشان عشقبازی به سبک ایرانی را بلد نیستند و عامل به آن نیستند مدعی آموزش کبوتربازی ایرانی شده اند! کبوتربازی که فقط علم نیست عشق هم هست و وقتی این عشق و معرفت در قلب کبوترباز نباشد نتیجه می شود کفترباز بدزبان بی اخلاق خودپرست مردم آزار کبوترفروش کذاب دورو و مکار که تیغ زبانش زخم بر روح و روان عشقبازان دیگر می زند. خیلی ها از دست زبان این افراد در امان نبوده اند و نیستند. اینها مایه ننگ عشقبازی هستند و بدنامی امروز کبوتربازی محصول رفتار همین افراد در گذشته و حال است.
این افراد اگر عالم 100% کبوتربازی هم باشند (که نیستند) از دید اخلاق کبوترداری زیر صفر هستند.
دوستان، هر رشته ای در کنار مسائل فنی و کارشناسی اش دارای یک اخلاق مربوطه به آن رشته هم هست. مثلا اخلاق مهندسی، اخلاق پزشکی، اخلاق ورزشکاری و .... . به طور مشابه کبوترداری نیز دارای یک سری شروط اخلاقی و رفتاری است که به آن "اخلاق کبوترداری" می گویند. کبوتردار خوب کسی است که هم علم کبوتر را داشته باشد و هم اخلاق و مرام و معرفت داشته باشد.
سعی کنیم جزو عشقبازان واقعی کبوتر باشیم.
پیروز باشید.

محمد از گلاب دره شمیران یکشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:49 ق.ظ

آقای ضیایی و یاران گرامی این سرای با صفا سلام.امیدوارم که ایام بکامتان باشد و از ادامه رسوا نمودن این مایه ننگ بچه شمرونیها خسته نشده باشید.بر حسب اتفاق سری به وبلاگ قدیم دلال اینترنتی زدم دیدم قسمتی را با رنگ سبز مجددا به متن قبلی اضافه نموده مبنی بر اینکه هر کس میخواد عضو سایت بشه باید قبلش به این شماره 09372700338 پیامک بزند تا تائیدش کنند.پس از تحقیقاتی که از چند تن از دوستان در محله امامزاده قاسم انجام دادم متوجه شدم که این شماره موبایل خود تهرانی می باشد.به ذهنم رسید که اینجا این مسئله را بیان کنم تا دوستانی که مایل به شنیدن صدای گرم ایشون هستند حتما با این شماره تماس حاصل نمایند خصوصا دوستان عزیز خارج از کشور که اختلاف ساعتی زیادی هم با ایران دارند.خیلی دوست دارم بفهمه که چه بلایی سر محسن صادقی و رامتین عزیز با اعلام شماره آنها در اینترنت آمده است.حمید آقا خواهش میکنم دوباره رگ دمکراسی بازیت قلمبه نشه و نظر منو بدون ویرایش تائید کن.الان بهترین زمانه که انتقام این دوستان را از این شیاد حقه باز البته با کمک و اطلاع رسانی شما بگیریم.تا سرنگونی کامل این مزدور رژیم چیزی باقی نمانده است.دوستان خواهش میکنم تا جائیکه میتوانید با این شماره تماس بگیرید و از شنیدن صدای دلنشین استاد دکتر تهرانی فیض اکمل ببرید.

علیرضا - ح شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 02:42 ق.ظ

سلام دوستان

علی‌ آقا members به انگلیسی یعنی اعضا. 25 هم به همه زبونی می‌شه ۲۵. پس اگه این دو تا را کنار هم بگذاریم به زبون شیرین مادریت میشه ۲۵ تا عضو.

تشکر علی‌ آقا

علی جمعه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 06:03 ب.ظ

علیرضا جان اینها افراد حاضر در وبلاگ هستند نه تعداد عضو ها

علیرضا - ح چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:04 ب.ظ

سلام دوستان اینو از انجمن علی میر مهدی (علی سیاه) کپی کردم

Users active in the past 24 hours 118 Users have
visited the forum. 25 members

Abrahim, Admin, alibahador, amir, Ashayeri, behnam, DARUOSH-A, dr.mojtaba.mirmehdi, farhad, farshied-alef, free, hadi-dolab, hassanparsadmeher, kazemi, Mehdi Moghaddam, mohammad.ghorbani, mohsen, mostafa zareie, omid, pejman gholami, rahim, reza mafakher, reza shojaee, shapour.b

Read more at: http://kaboutare-shemiran.ir/forums/forum.php
Copyright © kaboutare-shemiran.ir

ممنون از شما که چهره ی واقعی این شیاد و کلاهبردار رو به همه نشون دادید
فقط 25 نفر غضو این انجمن هستند!!!

باز هم ممنون

سعید از کهنوچ چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:41 ق.ظ

باسلام خدمت اقا حمید ومجید .دیگر دوستان و یاران


دوستان به نظرم انچه باید گفته میشد گفته شد دیگر حق انتخاب با عزیزان میباشد ما هم دیگر از این وضعیت خسته شدهایم تقاضا دارم ازشما عزیزان از این موضوع فاصله بگیریم وبه مبحث اموزش که هدف این سرا ودیگر عزیزان میباشد بپردازید . فکر کنم این اقا دکتر دست تو لونه ای زنبور کرده دیگه براش کافیه . اگه یکم غیرت تو وجودش باشه دیگه دست به چنین کارهای نمیزنه .

باتشکر

سعیداز کهنوج

حسین - اص یکشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:24 ب.ظ

آقا عمران سلام و درود
همانطور که آقا حمید فرمودند علائم بیماری که اشاره کردید به کاکسیدیوز می خورد ضمن اینکه کاهش باروری تخم ها و مرگ و میر جنین در تخم فقط مربوط به بیماری سالمونلوسیس می باشد که عامل آن باکتری سالمونلا می باشد. شاید هم هر دو بیماری در کبوترانت وجود داشته باشند.
در بیماری سالمونلوسیس حشرات و موش می توانند غذای کبوتران را آلوده کنند ضمن اینکه انتشار گرد و غبار حاوی باکتری سالمونلا و آبخوری و دانخوری آلوده هم بیماری را منتقل می کنند. حتی باکتری با جفتگیری و شیر به جوجه دادن و از مادر به تخم هم منتقل می شود.
کلا جوجه ها به دلیل شکل نگرفتن فلور طبیعی دستگاه گوارش آنها به این بیماری حساسترند. مرگ جنین در داخل تخم یا مرگ سریع ظرف مدت کوتاهی پس از خروج از تخم یکی از نشانه های بالینی بیماری سالمونلوسیس می باشد که دلیل ان آلوده بودن تخم هاست. گاهی کبوتران بالغ به ظاهر سالمی که از بیماری نجات یافته اند حامل مزمن می باشند و عامل پخش پاتوژن در دوره های منظم هستند.
عامل این بیماری به مدت 121 روز در مدفوع موش، 11 روز در مدفوع پرنده، 31 تا 35 روز روی پوسته تخم مرغ، 9ماه در خاک مرطوب و مدفوع انسان، 18 ماه در بستر و 16 ماه در غذای طیور قادر به ادامه حیات است.
عامل سالمونلا به سه طریق می تواند پرنده را تحت تأثیر قرار دهد:
1- ممکن است ارگانیسم به سرعت از دستگاه گوارش رد شود و عبور کند بدون آنکه در پرنده مؤثر بوده و بیماری ایجاد می کند.
2- ارگانیسم می تواند در دستگاه گوارش به سرعت تکثیر یابد در حالیکه پرنده به ظاهر سالم و طبیعی است. در این حالت پرنده دفع کننده و پخش کننده عامل بیماریزا است .
3- ارگانیسم از جداره روده عبورکرده و سلولهای اندامهای داخلی را درگیرمی کند و سبب بیماری در پرنده می شود و در صورت بهبود پرنده در زمانهای خاص می تواند از بدن پرنده دفع وخارج می شود.

فضله سالمونلایی به شکل پالپی لزج و مایل به سبزرنگ است که اجزا سبز رنگ در یک مایع آبکی لزج قرار دارند و تکه های سفید کوچک شبیه به کرک در آن وجود دارند.
برای درمان بهتر است به کمک آزمایش حساسیت باکتری را در مقابل آنتی بیوتیک سنجید. قبلا از داکسی سیکلین و آمپی سیلین استفاده می شد. امروزه بهتر است از داروهای دیگر استفاده کرد. اگر از داکسی سیکلین استفاده می کنید از دادن غذاهای حاوی کلسیم به کبوتر خودداری کنید چون کلسیم اثر درمانی آن را کاهش می دهد. بعضی ها معتقدند برای درمان باید فورا از کلرامفنیکل (chloramphenicol-N) استفاده کرد. برخی دیگر از داروهای مؤثر عبارتند از: جنتامایسین، اسپکتینومایسین، تتراسایکلین، نئومایسین، باستیراسین، داروهای گوگرد دار، ....
داروهای دیگری هم هست.
البته گزارش شده که برخی سالمونلاها نسبت به بعضی از آنتی بیوتیکها مقاومت دارویی یافته اند به طوری که طی گزارش پاپ در سال 1996 سالمونلا تیفیموریوم تیپ 104 نسبت به آمپی سیلین، کلرامفنیکل، استرپتومایسین، سولفانامید و تتراسایکلین مقاومت دارویی یافته است.
ضمنا در صورت مواجهه با این بیماری کل کبوتران باید درمان شوند نه کبوتران مبتلا.
موفق و منصور باشید

حسین - اص یکشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:17 ب.ظ

رامتین عزیز از ایرلند سلام
شرمنده ام که با شخص محترمی چون شما اینگونه برخورد می کنند. شخصیت خودشان را دارند نشان می دهند. از کوزه همان برون تراود که در اوست....
ضمنا از اینکه این بار شما را سوژه کرده اند و من و شما را یک نفر خوانده اند حقیقتا متاسفم. کی این دور باطل تمام می شود خدا می داند. آخر چه اهمیتی برایشان دارد که کجا زندگی می کنم؟ چه کاری دارند که مصرند شماره تماس مرا داشته باشند؟ چرا هیچ حریمی برای کسی قائل نیستند؟
از اینکه به خاطر بنده و به خاطر توهم یکی بودنمان مشکلاتی برایتان به وجود آورده اند از شما عذرخواهی می کنم.
موفق و موید باشید.

حسین بزرگوار سلام،

بله بنده هم شاهد محاورات رامتین عزیز از ایرلند با این افراد بودم. اینطور که بنظر می‌رسد این آقایان با جابجا کردن شماره این بنده خدا سعی‌ در خراب کردن وجه ایشان دارند. چون اگر دقت کنید ۳۵۳ را در بین اعداد این شماره تلفن می‌بینید. پس رامتین عزیز راست می‌گوید.

کوچک شما

حسین - اص یکشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:14 ب.ظ

سلام آقا مراد
دوست عزیز از تاخیر پیش آمده عذرخواهی می کنم. اگر دارو را از داروخانه دامپزشکی تهیه کنید دز مصرف آن را برای طیور بر روی آن می نویسند. با سرچ در اینترنت هم می توانید دز مناسب هر دارو را در طیور پیدا کنید.
ضمنا از شما خواهشی دارم و آن اینکه مرا استاد خطاب نکنید همان حسین کافی است...

حسین یکشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 01:36 ب.ظ

سلام آقا حمید از زیرکی شما در جواب آقای مرصاد بسیار مسرور شدم .این جواب نشان از آینده نگری شما دارد و امیدوارم این مو ضوع باعث دقت دیگران و ما شود . شاد باشید

حسین عزیز سلام،

بله، مجید عزیز جواب آقای مرصاد را به خوبی‌ دادند. ما در این سرا معتقدیم با اینکه این شخص بوضوح به اشخاص مختلف بدی کرده و از هیچ حربه‌ای برای کنار زدن منتقدانش دوری نکرده، اما ما به کسی‌ اجازه نمیدهیم که به افراد خانواده کسی‌ بی‌ احترامی بکند. امیدوارم که از این به بعد شاهد این گونه نظرات نباشیم. متشکرم.

احمد یکشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:50 ق.ظ http://kabootar-e-mosabeghe.blogsky.com

سلام عمران عزیز
پرنده برای تخم کردن، علاوه بر کلسیم به مواد معدنی دیگری هم نیازمند است که برخی از آنها کاتالیزور جذب کلسیم می باشند؛ بطوریکه حتی اگر بدن حیوان از نظر کلسیم تامین بوده و مازاد نیز داشته باشد از نظر فیزیولوژیکی، اگر برخی مواد معدنی دیگر مثل روی، منگنز و... در جیره وجود نداشته باشد، غدد پوسته ساز رحم قادر به ساخت کربنات کلسیم نخواهد بود. شما حتما از پوست تخم مرغ شسته شده و خشک شده برای حیوان استفاده نمایید؛ ضمن اینکه از ویتامین D3 نیز استفاده می نمایید.
از استفاده بیش از حد از دانه هایی نظیر گندم نیز بپرهیزید؛ چراکه دارای یکسری مواد ضد تغذیه ای می باشند که عناصر معدنی را در روده باند کرده و از دسترس حیوان خارج می سازند. کمی دان پروتئینی مثل گاودانه را در جیره افزایش دهید.

ﺳﻼﻡ ﺩﻛﺘﺮ اﺣﻤﺪ ﻋﺰﻳﺰ,
ﺗﺸﻜﺮ ﺑﺎﺑﺖ ﮔﺬاﺷﺘﻦ ﻭﻗﺖ و ﺩاﺩﻥ ﭘﺎﺳﺦ ﻛﺎﻣﻞ ﺑﻪ ﻋﻤﺮان ﻋﺰﻳﺰ. ﻋﺬﺭ ﺧﻮاﻫﻲ ﻣﻴﻜﻨﻢ اﺯ اﻳﻨﻜﻪ ﺗﺼﻮﺭ ﻛﺮﺩﻡ ﻛﻪ ﻛﻠﺴﻴﻢ ﻓﺮﻭﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﺩاﺭﻭﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﻱ اﻳﺮاﻥ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ اﻳﻨﺠﺎ ﺩاﺭاﻱ ﻭﻳﺘﺎﻣﻴﻦ D اﺳﺖ. ﺩﺭ اﻳﻨﺠﺎ ﻫﺮ ﮔﻮﻧﻪ ﻛﻠﺴﻴﻢ ﻣﺎﻳﻊ ﻳﺎ ﻗﺮﺹ ﺑﮕﻴﺮﻳﺪ ﺩاﺭاﻱ اﻳﻦ ﻭﻳﺘﺎﻣﻴﻦ اﺳﺖ. ﭼﺮا ﻛﻪ ﺑﺪﻭﻥ اﻳﻦ ﻭﻳﺘﺎﻣﻴﻦ ﻛﻠﺴﻴﻢ ﺟﺬﺏ ﻧﻤﻴﺸﻮﺩ. ﺩﺭﺳﺖ اﺳﺖ?
ﻣﺨﻠﺼﻢ.

عمران شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 08:33 ب.ظ

داداش جوابه مارو ندادی؟
جوابو بی زحمت تو ژست پایی بدید.مرسی.

[ بدون نام ] شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:48 ق.ظ

با سلام خدمت سروران گرامی آقایان حمید، مجید و حسین عزیز و کلیه دوستان و سروران گرامی و یاران این سرا
مدتی است که تعدادی از کبوتران بیمار شده اند علائم بیماری عبارتند از:
1- کاهش تحرک، اشتها و میل به پرواز
2- افزایش ادرار پرنده به طوری که مدفوع کبوتران بیش از حد آبکی بوده فاقد قسمت سفید و در داخل ادرار نوارهای سبز رنگ مشاهده میشود.
3- کاهش میزان باروری تخمها
در ضمن یکی از ماده ها علاوه بر علائم فوق دم خود را پایین نگه میدارد
لطفا راهنمایی بفرمایید.
با تشکر

سلام،

متأسفانه بنده نمیتوانم قاطعانه در مورد این بیماری نظر بدهم. اما احتمال زیاد انگل تک سلولی کاکسیدیوسیز نزدیکترین چیزی است که به ذهنم می‌رسد. داروی آن آمپرلیوم است که امیدوارم در ایران پیدا شود. در ضمن رطوبت عمل اصلی‌ این بیماری است.

پیروز باشید.

عمران جمعه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 03:08 ب.ظ

سلام
داداش شرمنده که باز مزاحمتون شدم.راجبه یه ماده که ناقص تخم میکرد( پوسته ی شول یا بدونه ندفه) قبلا باهات مشورت کردم که نتونستم جواب بگیرم.اگه ممکن واسم کامل توضیح بده که چیکار کنم تخم سالم بهم بده.سنه ماده حدودا 4 ساله. ماده ی فوق العاده ایه واسه همین میخوام از نسلش با یه نره خوب داشته باشم. 1 سالی که دستمه فقط 1 دست تونستم ازش جوجه بگیرم.الان 3 ماه بود استراحت بود ولی باز تخمه با پوسته ی نازک کرد.
ممنون میشم راهنماییم کنید...

سلام عمران جان،

ببخشید بابت تأخیر.اینطور که بنظر می‌رسد این کبوتر شما دارای ناراحتی‌ (موروثی، یا غیر موروثی) است که باعث دفع کلسیم در بدن میشود. کاری که شما میتوانید بکنید این است که این کبوتر را با کلسیم مایع بصورت خوراکی در داخل آب تقویت کنید. صدف خورده، ماسه و آجر خورده فراموش نشود. اگر این روش کارگر نباشد، کاری نمی‌توان کرد.

موفق باشید.

حمید رضا پنج‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 03:33 ب.ظ http://google.com

سلام
عسهای اینجا رو نتونستم کپی کنم

محمدرضا پنج‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:25 ق.ظ

من هم خواهش دارم:
سلام دوستان بزرگوار.خواستم ازشما عالیجنابان خواهشی کنم وآن اینکه درصورتی که صلاح میدانیدبزرگی کنیدوهرچه زودتربه مسیراصلی خودتان برگردیدحتی اگریک بازدیدکننده علاقه مندداریدموظف هستیدبه مسایل آموزشی خودبرگردیداینجانب وقتی کامنتهای این پست راچک میکردم تنی چندازدوستان نیزچنین خواهشی داشتندوبه نظرم آنچه بایستی میگفتیدبیان شدوبیننده عاقل میتواندخوب وبدراتشخیص دهدویهتراست این شخص واصحابش رارهاکنید.باورکنیداگربه این شخص بی محلی کرده واسمش ازاین وب حذف شودبهتراست تااینکه همیشه گل سرسبدبحثهاباشد.یک باربرای همیشه اوراازفکرتان حذف کنید.دوستدارهمه کسانیکه بادل پاک برای آموختن به وبلاگهاسرمیزنند

سلام،

محمد رضای عزیز. لطفا ایمیلتان را چک کنید. ممنون.

بچه محل چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:12 ب.ظ

سلام میکنم به اساتید بزرگوار این سرای آموزشی همینطور به جناب رامتین خان از ایرلند . دوست جان اینرا خدمتان بگویم که اینقدر حرس بیجا نخورید این جناب استاد پرسادمهر یا همون حسن غریبگیر یا حسن پالوندوز که در همین پارسال در این سرا با اسم حاج حسن خیاط (چارلی)
!!! کامنتهایی میگذاشت تا کسی تحویلش بگیره ولی کسی جدی نگرفتش تا بالاخره رفت با تهرانی گاوبندی کرد مشگل شون اینه ایشون الکلی هستند و این خزعبلاتی که مینویسن و رفتارهای ناشایست موقعی انجام میدن که حسابی مست کردن و اونوقت میشینن پای مونیتور و خودش هم نمیفهمه چی مینویسه !!!! زیاد خودش را ناراحت نکن دوست جون !!!!
آهان اینو یادم رفت رامتین جان
این آقا حسن غریبگیر یه خیاطی لباس عروس دارن اسمش هست مزون مژگان , اونجا چند باری واسه کارهای منکراتی حاج حسن !!! درش تخته شده , آخه حاجی وقتی مسته بدش نمیاد شونه تازه عروس ها را بگیره !!!!

مسعود چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 08:54 ب.ظ

اقا رامتین نشنیدی میگن هر کی خربوزه میخوره پای لرزشم میشینه!!! عاقبت تلفن بازی با اینا همینه داداش برو کیفش را ببر

مرصاد چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 08:08 ب.ظ


بچه ها سلام و علیک اینم عکس میرمهدی متقلب با ... که تو فیسبوک گذاشته بود من همون روز کپی کردم توی لینک زیر
....

مجید ز:
آقای مرصاد کامنت شما پاکسازی شد. بروید از خودتان خجالت بکشید! با خانواده‌ی مردم چه‌کار دارید؟ اگر با کسی دشمنی دارید، مثل مرد با خودش سرشاخ بشوید نه با خانواده‌ی بی‌دفاع او

رامتین از ایرلند چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 06:27 ب.ظ

سلام

آقایان مجید، حمید و حسین عزیز ببخشید که دوباره مزاحم میشم. این آقایان من را دیوانه کردند. الان هم شماره تلفن من را روی وبلاگشون گذاشتن. حتما فردا من بیچاره کلی‌ تلفن مزاحم باسم میزند. آخه کجای این کدّ ماله هندوراسه ۳۵۳؟ یا این آقایون خودشون را به خ... زدن یا مردم را خ... حساب میکنند. در ضمن مگه خودت آقای پرسادمهر نگفتی که تماس گرفتم گفتند که الان اینجا نیست. حالا چطور شد که اسپانیش حرف میزدند؟ مگه بهت نگفته بودند که رفته شهر دیگه. بهتون هشدار می‌کنم که شماره تلفن کار من را از روی وبلاگتون بردارید.

خداحافظ.

محمود ا. ن. چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 05:44 ب.ظ

باز هم سلام
در وبلاگ خنده سرای کفتربازا یک شعر فکاهی دیدم حسابی استاد بزرگ کفتربازی و رفیق شفیق حاج اقا غریبگیر را گچی کرده (ههههه)) با اجازه اساتید این سرا و استاد مسعود گوشکوب با حق کپی رایت این استاد گرانمایه اینجا میذارمش خیلی باحاله . یک توضیح: این شعر خطاب به علی میرمهدی تهرانی سروده شده و عبید زاکافی همون دکتر تهرانی حقه بازه که بازم با اسم مستعار شروع کرده به لجن پراکنی تو وبلاگها.

شعر نوشته کبلایی:


اندر خباثتهای عبیدو ورپریده جز جیگر زده.:

آهای عبیدو ، زاکافی بی استعداد ، تو اخه بچه شمرونی
پس بعد اینهمه سال واسه چی مستاجری و حیرونی؟

پشت سر اینهمه ادم حسابی و حیوونباز باکلاس
اونجو با حاجی مظفر نشستی کرکری میخونی

ای کاکو خشی و زاهدی و محمد خال قدیم ما رو
با ای ک.. کلک بازیهات و اراجیفت می تارونی

یه وخت به حسن گیر دادی و بعدشم به حسین
چارتا فلکه تهرانپارس و بچه محلاشم میترسونی

عمو جهان اصن کبکی نِداشت او سال،‌ کدوم گرو.؟
تو پشت سنگ پای قزوینم می‌لرزونی.!!

رفتی رو بوم حاجی داروغه، شهر مقدس قم
واسش گنده گوزی کردی، تونُم مسلمونی؟

اینا ساعتشون هفت و هشته، به شب خرده برگشته
دادت هوا رفت که، دروغ به این فراوونی؟

گفتی قرص کنین با مو، با هر تعداد خواستین گرو
کفتر سر کردی، شش ساعت پیشکش، چهارم ارزونی!

بعدشم گیر دادی به هوای دل‌ انگیز قم و کاشون.!
گرد و خاک نِداره که، پاکه و تابستونی

بعد از یه مدت علافی، گرفتی یقه شمالیا و گفتی
هر چی کفتر پشت دریه، فرستادیم اونجو به مهمونی

از رو بخارات معده ، معمای جو و رطوبت حل کردی
گفتی تو شمال کفترا، ساعت میارن به چه آسونی

بچه شمالی گفت، قوش و دال اینجو فراوونه
پشت دری چجو ساعت بیاره تو این هوای بارونی؟

چند تا کفتر اصیل دو رگه بی‌نطفه دادیش جایزه مسابقه
ده برابرشو تو پاچش کردی،‌ صداش در نیومد از گرونی!

ای فلکزده کانادایی رو پشت شون صفحه گذاشتی تو
بستیشون به منافقون کسی نپرسید ، آخه تو از کجا می‌ دونی.؟

او اردبیلی پرویز ،هر چی کاشته بود ریدی توش
گرفتی مال و منالش رو ؛ یه تیپا تو ماتحتش وسط خیابونی

بهروز ساده لوح غافل رو ، خوب پیاده کردی به ریشش خندیدی .
صداش اخر سر در اومد که ،‌ کاکو دکتر چقذه می تازونی؟

باقیش پایینتره....




کبلایی

شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱:۵۳


محمد آملی نگونبخت اولین قربانیات بود سرش بُریدی
تو ناقلا اما ، جار زدی او ناوارده تو کاردونی

با عملیه گرو کردی، با امیرخان واسش دود و دم ساز کردی
مالیدی در بدبخت،‌ گرو واگذار کرد به ای آسونی

صورت بوم گلابگیر رو گذاشتی به مناظره همیارون
هر چی خودتو پاره کردی، دیدی زدی به کاهدونی

سعید شابدلعظیمی کارمند رو، تهدید کردی به بابک میگی
آخرش بعله رو از عروس گرفتی، اونم به چه هراسونی

همه گروها باطل اعلام کِردی، شرط گذاشتی هفته دویم تیرماه
حاج مظفر رو فرستادی ،غریب هوا کرد به چه فراوونی

با او حاجی مظفر مفلس ، زدید زاغ بابا را چوب
گنجه دولابی خالی کِردید ، از قرمز تهرونی و کاشونی

شماره جوونک مفلوک رو گذاشتی رو ویترین سعله ت
بساط داغ و درفش بازجویی ، زیر بخیه بردی ابوالفضل شمرونی

قبلشم جوکار زبون بسته ،همو که از حاج یوسف دشت کرده بود
مفتضحش کرده بودی با فیلم، بابا تو خودت آرتیست میدونی!

ای کارت اطلاعاتی چه کاریته ، جیبت گذاشتی تو.؟
ناموس ملت به باد دادی، اداها چیچیه مگه میمونی؟

بازٰم کبلایی بگه یا حیا میکنی میری کنار باد بیاد
پروندت حسابی سنگینه ، بوی گندش گرفته هفت آسمونی

هالو رفتی طویله ارتجاع باز کردی ، روز از نو روزی از نو.؟
بارون اومد ترک ها هم رفت ؟، خر خودتی دکتر شمرونی


http://bakaftarbekhandim.blogfa.com/post/4

ﻣﺤﻤﻮﺩ ا. ن. چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:25 ق.ظ

ﺳﻼ ﻢ ﺑﻪ اﺳﺎﺗﻴﺪ اﻳﻦ ﺳﺮا
ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﻣﻦ ﻫﻢ ﻓﻴﺴﺒﻮﻙ ﻋﻠﻲ ﻣﻴﺮ ﻣﻬﺪﻱ ﺭا ﺩﻳﺪﻡ. اﻣﺎ اﻻﻥ ﻋﻜﺲ ﺧﻮﺩﺵ ﺭا ﻛﻪ ﺑﺎ ﺩﺧﺘﺮﺵ ﺑﻮﺩ ﺑﺮﺩاﺷﺘﻪ و ﻋﻜﺲ ﭼﻨﺪﺗﺎ ﺑﻲ اﻡ و ﮔﺬاﺷﺘﻪ. ﺣﺎﻻ اﮔﻪ اﺯﺵ ﺳﻮاﻝ ﻛﻨﻴﻢ ﺣﺘﻤﺎ ﻣﻲ ﮔﻪ ﻣﻨﺎﻓﻘﻴﻦ اﻳﻦ ﺻﻔﺤﻪ ﺭا ﺑﺮاﻱ ﺧﺮاﺏ ﻛﺮﺩﻥ ﻣﻦ ﺩﺭﺳﺖ ﻛﺮﺩﻧﺪ. ﺣﺎﻻ ﻣﻨﺎﻓﻘﻴﻦ ﻋﻜﺲ ﻋﻠﻲ ﻣﻴﺮﻣﻬﺪﻱ و ﺩﺧﺘﺰﺵ ﺭا اﺯ ﻛﺠﺎ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ ﺧﺪا ﻣﻴﺪﻭﻧﻪ.ﺧﻨﺪﻩ.

آشنا سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 06:06 ب.ظ

دﻭﺳﺘﺎﻥ ﻋﺰﻳﺰ ﺳﻼﻡ,

ﺧﺒﺮ ﻓﻮﺭﻱ:

آﻗﺎﻱ ﻋﻠﻲ ﻣﻴﺮ ﻣﻬﺪﻱ ﺩﺭ ﺳﺎﻳﺖ ﻣﺒﺘﺬﻝ ﻓﻴﺴﺒﻮﻙ ﺩاﺭاﻱ اﻛﻮﻧﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺁﻳﺎ ﻫﻨﻮﺯ اﺣﺘﻴﺎﺝ ﺑﻪ ﺩﻟﻴﻞ ﺑﺮاﻱ ﺩوﺭﻭ ﺑﻮﺩﻥ اﻳﻦ ﺁﺩﻡ ﺩاﺭﻳﺪ? ﻣﮕﺮ ﻧﻤﻲ ﮔﻔﺖ ﻛﻪ ﻓﻴﺴﺒﻮﻙ ﻣﺒﺗﺬﻝ اﺳﺖ? ﭘﺲ ﭼﻲ ﺷﺪ ﻛﻪ ﺣﺎﻻ اﺑﺘﺬاﻝ ﺣﺎﻝ ﻣﻴﺪﻫﺪ? اﻳﻦ ﻛﺎﺭﻫﺎ ﻳﻌﻨﻲ ﭼﻲ? ﻳﻌﻨﻲ ﻋﻠﻲ ﻣﻴﺮﻣﻬﺪﻱ ﺁﻥ ﻛﺎﺭﻱ ﺭا ﻛﻪ ﺑﺮاﻱ ﺩﻳﮕﺮاﻥ ﻣﻨﻊ ﻛﺮﺩﻩ ﺧﻮﺩﺵ ﻣﻲ ﻛﻨﻪ. ﻣﺜﻞ ﻛﺒﻮﺗﺮ اﻳﺮاﻧﻲ ﺑﺎ ﺧﺎﺭﺟﻲ ﻗﺎﻃﻲﻛﺮﺩﻥ ﻳﺎ اﻫﻞ ﺩﻭﺩ و ﺩﻡ ﺑﻮﺩﻥ ﻳﺎ ﺑﺎ ﻣﻨﺎﻓﻘﻴﻦ ﺑﻮﺩﻥ. اﻭﻥ ﺩﺳﺘﻪ اﺯ ﺩﻭﺳﺘﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻋﻴﻦ ﻗﻮﻡ ﻳﻬﻮﺩ ﻫﻨﻮﺯ ﺩﻧﺒﺎﻝ اﺩﻟﻪ از موسی‌ هستند ﺑﺮﻭﻧﺪ و ﺑﺎ ﭼﺸﻤﺎﻱ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺑﺒﻴﻨﻨﺪ.

https://www.facebook.com/ali.mirmehdi.3

مراد از بندرترکمن سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 02:58 ب.ظ

با عرض سلام وخسته نباشید خدمت همه اساتید و دوستان عزیز وتشکر از استاد گرامی حسین اص ،استاد عزیز حسین اص لطفا چگونگی مصرف و دز مصرف را اگر توضیح دهید ممنون میشوم و دوست گرگانیمان اگر مطالب رامیخوانند تجربیات خود را در اختیارمان قرار دهند ممنون خواهیم شد و از استادمان مجید و حمید عزیز گلایه ای دارم و آن اینکه مدتی بیش در قسمت نظرات از شما علت کبک نکردن کبوترانتان سوال شد شما نیز به آن دوستمان کفتید که در یک مبحث جداگانه در یک پست ارایه خواهید کرد ولی تاکنون چیزی ارایه نکردید اگر امکان دارد مارا بیشتر از این منتظر نگذارید باتشکر مراد از بندرترکمن

حسین - اص سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 02:19 ق.ظ

سلام آقا مراد
تشخیص بیماری با گفتن چند علامت از پشت اینترنت واقعا مشکل است. خیلی از اساتید دامپزشکی مطرح در دنیا هم جرات نمی کنند در چنین شرایطی با قطعیت اظهارنظر کنند با این حال بنده بنا بر شواهد و قرائن نظرم را می گویم.
در مورد علائم بیماری کبوتران شما یک تناقض هست. فکر می کنم شما آب را همیشه در اختیار کبوترانت می گذاری و به همین دلیل متوجه زیاد آب خوردن کبوتران نمی شوی. وقتی ادرار کبوتر زیاد شود قطعا برای جبران آب از دست رفته آب بیشتری می خورد. پس نمی شود هم ادرار زیادتر از حد معمول داشته باشند و هم آب را در حد معمول مصرف کنند. علائمی که گفتی + خوردن آب بیشتر= شبیه به علائم بیماری E. coli است.
عامل بیماری یعنی باکتری E. coli معمولا به قسمت انتهایی دستگاه گوارش پرنده حمله می کند. این باکتری در روده انسان (و پستانداران) به صورت بی خطر وجود دارد و در مدفوع یا فضله می تواند ماه ها در محیط باقی بماند و توانایی تکثیرش را حفظ کند. باکتری coli در اثر آب و دان آلوده پرنده را بیمار می کند. وقتی باکتری coli دستگاه گوارشی کبوتر را آلوده می کند پرنده آب زیادی به همراه املاح از دست می دهد و به همین دلیل آب زیاد می خورد. البته یک نکته هست و آن اینکه آب زیاد خوردن دو جور داریم: نوع اول کبوتر کمی بیشتر از معمول آب می خورد و یک نوع دیگر کبوتر بی رویه آب می خورد. در E. coli آب زیاد خوردن از نوع اول است، یعنی زیاده از حد و بی رویه آب نمی خورد بلکه اندکی بیشتر از حد معمول می نوشد.
باکتری پس از مدتی می تواند وارد جریان خون شود و در اندامهای مختلفی از بدن تجمع کند که عموما باعث کت گرفتگی یا ضعف پا می شود و در حالت حاد معمولا کبوتر ظرف چند ساعت یا چند روز تلف می شود.
علائم بیماری:
ضعف، اسهال آبدار و گاهی خونی. معمولا کبوتر پف می کند، سرش را به طرف بدنش جمع می کند و دمش را پایین می گیرد که نشانه درد در قسمت شکم است. کبوتر مبتلا آب زیاد و دانه کم می خورد. گاهی آبریزش از چشم هم دیده می شود. بعضی وقتها کبوتر به ظاهر سالم ناگهان می میرد (معمولا جوجه ها و به دلایل نامعلوم) که دلیلش عفونت و چرک در خون و پخش شدن سم در بدن کبوتر است.
درمان:
بهترین دارو برای این بیماری با کشت آنتی بیوگرام مشخص می شود. یعنی باید کبوتر مریضی را برای تست باکتری شناسی به آزمایشگاه دامپزشکی ببرید. دلیل این کار این است که اولا باکتری coli سروتیپ های زیادی دارد و ثانیا به بعضی داروها مقاوم شده اند.
درمان این بیماری با داروهای ضدباکتری (آنتی بیوتیک) خواهد بود و معمولا 5 تا 7 روز طول می کشد.
furazolidon-t داروی مناسبی است که 5 روز درمان کافی است.
اگر جواب کشت آنتی بیوگرام بیاید ممکن است درمان با داروی کلرامفنیکل (chloramphenicol-N) یا آمپی سیلین (ampicillin-t) موثر تشخیص داده شوند.
خاطرت باشد همین اواخر کبوتران دوستی در شهر همسایه تان گرگان دچار این بیماری شده بودند که در نهایت داروی ضدباکتریایی سیپروفلوکساسین کبوترانش را نجات داد و برای تغذیه کبوتران کم اشتها و لاغر از عسل محلول در آب استفاده کرده بودند. سیپرو را در فصل جوجه کشی نباید به بالغها داد.
سفالکسین (Cephalexin)، Baytril، Primor، Bactrim داروهای دیگری هستند که خوبند.
ضمنا بعد از دوره 5-7 روزه درمان دارویی بهتر است به کبوتران به مدت چند روز پروبیوتیک و مولتی ویتامین بدهید تا دوباره فلورطبیعی سیستم گوارشی کبوتر به حالت پایدار برگردد.
در ضمن گنجه خود را سریعا ضدعفونی کنید و بعد از اتمام 5 یا 7 روز درمان دوباره گنجه را ضدعفونی کنید. اگر کف گنجه ات توری داشته باشی تا کبوتران با فضولات آلوده برخوردی نداشته باشند برای جلوگیری از انتشار بیماری خیلی موثر است.
موفق باشید.

غریبه اشنا سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 02:18 ق.ظ

سلام دوستان بزرگوار.خواستم ازشما عالیجنابان خواهشی کنم وآن اینکه درصورتی که صلاح میدانیدبزرگی کنیدوهرچه زودتربه مسیراصلی خودتان برگردیدحتی اگریک بازدیدکننده علاقه مندداریدموظف هستیدبه مسایل آموزشی خودبرگردیداینجانب وقتی کامنتهای این پست راچک میکردم تنی چندازدوستان نیزچنین خواهشی داشتندوبه نظرم آنچه بایستی میگفتیدبیان شدوبیننده عاقل میتواندخوب وبدراتشخیص دهدویهتراست این شخص واصحابش رارهاکنید.باورکنیداگربه این شخص بی محلی کرده واسمش ازاین وب حذف شودبهتراست تااینکه همیشه گل سرسبدبحثهاباشد.یک باربرای همیشه اوراازفکرتان حذف کنید.دوستدارهمه کسانیکه بادل پاک برای آموختن به وبلاگهاسرمیزنند

رامتین از ایرلند دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 05:33 ب.ظ


با سلام و عرض ادب به اساتید گرامی این سرا. میخواهم از افشاگریهاتون تشکر بکنم ممنونم از اینکه مشت ایندو کفترفروش اینترنتی رو باز نمودید. مدتی میشه بنده از اینترنت کبوتربازی به کل زده شدم و توی لاک خودم فرو رفتم برای اینکه یکبار اشتباه بزرگی مرتکب شدم و تلفن محل کارم را برای تهرانی و پرسادمهر فرستادم که ایکاش دستم میشکست و اینکار رو نمیکردم!!!!با اینکه شهرم را عوض کرددم اما هنوز برای همون کمپانی کار می‌کنم. خدا شاهده اینا مزاحمتهایی برام درست کردن که دیگه جرعت ندارم صبح بیام سر کار!!!! ابرو برام نزاشتن این بی وجدانها , روزی هزار بار زنگ و وصله های ناجور , به اعتماد بنده خیانت کردن. خدا ازشون نگذره

مجید ز.: رامتین بزرگوار،

ابراز تاسف عمیق خودم و هموندان ارجمند این سرا را از خواندن این خبر اعلام می‌دارم و امیدواریم آخرین باری باشد که شاهد این‌گونه اعمال شرم‌آور هستیم، هر چند که همه می‌دانیم خیال باطلی‌ست و از زورگیرهای اینترنتی نمی‌شود توقع رفتاری سالم داشت.
به‌خاطر آگاهی‌ای که در اختیار دوستان گذاشتید از شما سپاسگزاری می‌کنیم و امیدواریم رفتار خارج از شأن یک وبلاگ مشخص، باعث قضاوت عمومی و دلزدگی کلی شما از محیط وبلاگ‌ها نشود.

موفق باشید.

متعجب! دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 04:54 ب.ظ

آقای سهراب
بنده با سابقه ای حدود چهل سال آشنایی با کبوتر و داشتن و نگهداری کبوتر طی ده سال اخیر.
به نظر میرسد، شاید!! دو سه جفتی کبوتر دهانخورده جور کرده باشم!
اونوقت این آقا صد جفت!!! کبوتر خوب اهدا کرده اند؟! از این سه حالت خارج نیست:
یا صد جفت را نمی شناسید! یا شما کبوتر خوب را نمی شناسید! یا علی میرمهدی را نمی شناسید!

مصطفی حیدری دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 02:50 ب.ظ http://mostaphaheydari.blogfa.com

جناب آقای ضیائی سلام
حمید جان از دیدن این پست شما بسیار ناراحت شدم و امیدوار بودم که بعد ار حدود 1 ماه و نیمی که نبودم با یک پست آموزشی عالی رو به شوم که اینگونه نبود .
در هر حال امیدوارم که هر چه زودتر این درگیری ها به پایان برسد و چیزی به غیر از مسائل آموزشی در سطح وبلاگ ها به نمایش در نیاید
زیر سایه خداوند متعال موفق و سربلند باشید
دوستدار شما و این پرنده الهی ایران زمین مصطفی حیدری

مصطفی عزیز سلام،

آیا شما واقعا فکر می‌کنید که ما می‌خواهیم درگیر این روند چندش آوری که علی‌ میرمهدی درست کرده بشویم. تا کنون سعی‌ میکردیم که از حاشیه بدور باشیم. تا اینکه این شخص شارلاتان با یک جوان ۱۹-۲۰ ساله اینگونه رفتار کرد. شما خودتان را بجای محسن بگذارید. یادتان هست صحبتی‌ که در آن ایمیل‌های خصوصی با یکدیگر داشتیم چه مسائلی‌ را بیان کردیم و متفق القول به چه نتایجی رسیدیم؟ واقعا در این مرحله بنده وجود این شخص را چیزی بجز ضرر و زیان برای این رشته نمی‌بینم.

کوچک شما.

مهدی یکشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:46 ب.ظ http://shahzadeh13.mihanblog.com

سلام خوبید آقا حمید شخصی بنام رضا عبدی از آدرس وبلاگ قدیمی شما برام نظر داده خواستم در جریان باشید

سلام مهدی جان

تشکر بابت اطلاع رسانی. احتمال زیاد این دوست عزیز سهواً اینکار را کرده.

مراد از بندرترکمن یکشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:27 ب.ظ

سلام به همگی اساتید بزرگواران حمید عزیز مجیذ عزیز حسین اص عزیز و دوست خوبمان علی اقا سوال قشنگی بود و اما سوال من از اساتید کبوترانم فضله سبز با ادرار زیادتر از حد معمول /کم اشتهاتر /یک بال خود را اویزان میکنند /بدن خالی میکنند /اب را هم در حد معمول مصرف میکنند/ فکر کنم قابل سرایت است بعد از 20 روز یکی خوب شد اما یکی دیگر بعد از خوب شدن ان یکی مبتلا شد به همین ترتیب 4 کبوترم مبتلا شد نوبتی البته / با تشکر از همگی مراد از بندر ترکمن

مجید ز. یکشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 08:35 ب.ظ

آقای مهدی مقدم!
مدعی شد‌ه‌اید که شما نیز نقدهایی به جناب دکتر (!) داشته‌اید و دارید، اما این‌طور که از قرائن پیداست، جنابعالی نقدهای خود را روی یخ نوشته‌اید که کسی نمی‌تواند آن‌ها را ببیند! بروید اول نقدهای‌تان را در مکان مذکور بنویسید و ثابت‌کنید آدم بی‌طرفی هستید،‌ بعد این‌جا بیایید نظر بدهید.

می‌پرسید که این جدال‌ها تا چه موقع ادامه پیدا خواهد کرد؟ جوابش ساده است: تا زمانی که شر شخص کلاهبردار علی میرمهدی از صحنه‌ی وبلاگ‌های کبوتر کنده شود. تا موقعی که این موجود روانی از لجن‌پراکنی‌هایش در پیشگاه عموم عذر بخواهد و از یکایک قربانیان (تقریباً همه‌ی وبلاگ‌ها) صادقانه دلجویی کند!

این آگاهی را نیز به‌ اطلاع مخاطبین این سرا برسانیم که برخوردهایی که تا به‌حال دیده‌اید، تنها نوک کوه یخ بوده است و تحقیقاً میرمهدی دارد روزهای خوش‌اش را می‌گذراند! به شما قول می‌دهیم در روزهای نه‌چندان دور آینده، این دو-سه نفر باقیمانده نیز به آگاهی‌هایی از این شخص بزهکار برسند که کسی داوطلب نزدیکی تا صد فرسنگی او هم نشود!

این کامنت برای آقای امید هم هست. امیدواریم شما هر دو در مطالبی که در این سرا با حسن نیت به‌نگارش درآمده بیش‌تر تامل کنید و از وقت و آبروی خود برای این آدم واپس‌مانده بیش از این مایه نگذارید که کسانی قبلاً چنین کردند و از قضا خود اولین قربانیان شرارت‌ها و انتقام‌جویی‌های این فرد بودند! این فرد درست مثل یک گربه‌کوره، نه رفاقت می‌فهمد و نه از رویه زندگی مسالمت‌آمیز با دیگران سررشته‌ای دارد. خود شما اولین کسانی خواهید بود که به وقت لزوم، قربانی‌تان خواهد کرد. از ما گفتن بود!

محفوظ یکشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:50 ق.ظ

حسن پرسادی جون تو هم آره هم پیالکی شدی؟ خودت رو به چقدر فروختی تحریف در نوشته دیگران خیلی زشت این و اهل قلم میدونن نه شما که .... متاسفم اگه دوست داشتی کامنت من و تایید نمیکردی نه اینکه تحریف کنی شما واقعا کار زشتی مرتکب شدی - قبلا هم گفتم این میرمهدی 26 کبوتر به بنده انداخته که حدود 4 تاش به درد بخور این و بعد از 4 سال دارم میگم که همه جور روی اینها کار کردم نه مثل بعضی از دوستان که بعد از 6 ماه گفتن به درد نمیخورن مخصوصا 4 سال سکوت کردم ته کفتر و در بیارم که خدار نکرده حق کسی ضایع نشه -
دوستانی که میخوان کفتر بخرین از میر مهدی مراقب باشین خواهشا برای خودتون میگم گول تیپ کفتر شمرونی رو نخورین هر کله گنده و خوش استیلی کفتر نیست اینها وازده هاش هست اگر راست میگوید اینطوری باهاش معامله کنید: بگید از تو از کفترهای حاج احمدف خودم کفتر میگیرم اگه قبول کرد که محال قبول کن اونوقت بخرین

امید یکشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 01:08 ق.ظ

...متاسفانه در بین بیشتر نظردهندگان که بهتر است بگوییم توهین کنندگان ، بایستی تاسفم را از اظهار نظرهای آقای مجید ابراز کنم که تاقبل ازین فکر میکردم ایشان محترمانه نقد میکنند ولی بیان کلماتی چون"طویله ارتجاع و و چه و چه.. نظرم را در مورد ایشان بطور کامل تغییر داد و مطمئن شدم ایشان هم اهل توهین و تحقیر هستند فقط فرقشان زیبا توهین کردنشان استکه کتر بولد میشود.بنده خودم در سایت شمیران ثبت نام کرده ام و اصلا هم پشیمان نیستم. چون ایمان دارم نکات واطلاعات بسیاری را از آقای تهرانی کسب خواهم کرد.اینجانب به پست موخر وبلاگشان نقد کامل دارم ولی متاسفانه بعضی دوستان فضا را بدتر میکنند یا کاسه داغتر از آش میشوند ونقش دایه مهربانتر از مادر را برای شهرستانی ها بازی میکنند.شرط انصاف نیست که ایشان را بیسواد در کبوترداری بدانیم.بعضی از مواقع وقتی به نظرات وصحبتهای مطرح شده در وبلاگها(حتی وبلاگ شمیران)نگاه میکنم باور کنید به پوچی میرسم همه حرف از فرهنگ و ادب میزنند ولی عمل خیلی بسیار ضعیف .یک نکته هم در مورد کبوتران زاغ مورد بحثتان دارم که بعدا مزاحم میشوم.با سپاس وامید به روزهای خوب

امید یکشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 01:05 ق.ظ

باسلام واحترام خدمت همه دوستان.به نظر کمترین این جمع، افراط وبلاگ شما را هم در بر گرفته است.شاید اینجانب بیشترین بازدید را از وبلاگ اقای تهرانی را داشته ام همچنین دربین افراد،بیشترین تعداد سوال را دروبلاگ ایشان مطرح کرده ام.به عنوان کسی که حقیقتا نه اهل چاپلوسی هستم ،نه اهل قبول کردن هر سخنی حتی از جانب نزدیکانم بدون تحقیق وپرس وجو،صادقانه بایستی عرض کنم که عمده نکات بیان شده جناب تهرانی کاملا صحیح می باشد.نمی گویم ایشان هرچه که بیان میکنند صددرصد صحیح است خیر،چون اینکارتا حدود زیادی از تجربه نشات میگیرد ونظرات مختلف زاییده تجربیات مختلف خواهد بود و بعضی موارد هم بنظرم اصلا صحیح نیست.ولی نکاتی که ایشان درباب شناخت کبوترخوب(البته یکم درین مورد حرف دارم)،شرایط ونکات مهم در جفت کردن و انواع پرشهای کبوتران و خال شناسی وووووحقیقتا جامع میباشد و جسارت اگرنباشد بسیار قویتر از نکات مطروحه دیگر زحمتکشان وبلاگهای دیگرمیباشد.کبوترپرانی شامل بسیاری از تخصصها میشود.شاید کسی کبوترهواکن خوبی باشد ولی خوب نتواند جفت کند،شاید کسی خوب نسل بشناسد ولی گروکن نباشد. افرادی که همه را کامل بلد باشند بتعداد انگشتان یکدست هم وجود ندارندو خیلی صحبت های دیگر.من هم مثل شما به بعضی از رفتارهای ایشان نقد دارد وبه ایشان هم گفته ام .ولی اگر نقدی دارید واضح،سلیس،و با احترام بیان کنید .اگر ایشان خوب نقد نمی کنند شما که به این رفتار نقد دارید شما چرا توهین میکنید؟؟؟ حداقل ایشان نکات آموزشی بسیار خوبی را مطرح میکنند که من همیشه سپاسگذار ایشان بوده وهستم....

مهدی مقدم شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 03:57 ب.ظ

سلام به همه به خصوص آقا حامد که یادمون کرده ! عزیز دلم شما هر جور میپسندی من در خدمتم اصلا یه روز ناهار دعوتم کن میشینیم با هم گپ میزنیم اگه واسه تیر ماه باشه بهتر ، صالحم میاد . شوخی کردم یه کلبه دانشجویی هست خوشحال میشم در خدمت باشم . حسین آقا سلام . از جوابتون ممنونم . میخوام ازتون سوال کنم که قراره این داستان تا کی ادامه پیدا کنه ؟ الان یک ساله محیط آرومی نیست و همه هم مثل همیشه همو مقصر میدونن . توجه کنید که با تمام این تفاصیر هر کی طرفدارای خودشو داره که اعتماد هم دارن مثل دوستان شما که به شما اعتماد دارن این افراد راهشونو انتخاب کردن و با تخریب هم بعیید میدونم که برگردن ! حالا سوال من اینه که برنامتون چیه ؟ برای این وضع میخواین چیکار کنین ؟ من اگه حرفی میزنم به خاطر اینه که واقعا دلم میسوزه این در شأن هیچکدوممون نیست . این حرفها رو به خود دکتر تهرانی هم خواهم زد . مسأله دومی که در کامنت قبلیمم اشاره کردم اینه که اینجا هم در جواب داره از توهین تهمت تخریب تحقیر استفاده میشه ! تمام مواردی که دوستان اینجا بیان میکنن که درست نیست . زنش خبر نداره !!! اطلاعاتیه !!! عضو مجاهدین بوده !!! مرصاد دستگیر شده !!! از کبوتر هیچی حالیش نیست !!! کلاه برداره !!! دیگه القاب و توهینها بماند ! اگر به گفته شما ایشون این رویه رو در پیش گرفته شمام که دارین بدتر عمل میکنین همین روشه ! هر دو طرف دلایلشونو مستند بیارن قضاوت به عهده ماها . باور کنید این راهش نیست . اگه متهم به نوچه بودن و هالو بودنو .... نمیکنین من با تأیید دکتر 40 تا کبوتر خریدم دونه ای 25000 تومان . کبوترایی که تیرماه پریده بودن ! پول دونشون میشه ؟ اونوقت جوجه هایی گرفتم که سوشون خوبه ساعتشون خوبه ! آخه این کجاش کلاه برداریه ؟ به برادرم گفته بیا از این جفتای تو جفت کن بهت یادگاری بدم ! حیوونایی که من 2 سال دارم میرم میبینمشون ! این کلاه برداریه ؟!!! دفعه قبلم عرض کردم بی عیب نیستیم ولی مواظب باشیم به خاطر اختلافمون همه چیزو له نکنیم . ماها از هر دو طرف انتظار شنیدن مباحث علمی داریم تا پیشرفت کنیم و لذت ببریم . ببخشید اگر جایی خاطر شما رو آزردم . یا حق ...










کاووس شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 03:43 ب.ظ

با سلام خدمت همگی و تشکر از حسین آقا بابت تحلیل تصاویر زاغ های هندی(تصویر 19 آزمون جفت سازی،بهمن 91 وبلاگ شمیران)در دو کامنت مرتبط ذیل ملاحظه فرمایید میر مهدی چطوری خارجی بودن برخی تصاویر مخصوصاٌ زاغ های 19 را در پاسخ به آقای "آشنا" انکار میکند.
"آشناپنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۱ ۲۳:۴۲سلام . خطابم به آقای پرسادمهر است . کبوتر‌های ناپاک و ترکیبی‌ عبارتند از . ۱- عکس ۲۶، این نر دارای پیشینه صرب از طرف یکی‌ از والدین است . دلیل : زیر نوک کلفت بال ناهمگون با بدن که نشانه‌های کبوتر صرب است . ۲- عکس ۲۰، این نر نیز نیمه صرب است . دلیل : گردن دراز و پاهای کوتاه و دور چشم گوشتی . ۳- عکس ۱۹ ، هر دوی این کبوتران از پاکستانی‌ها قاطی‌ دارند . دلیل : گردن ماری دور چشم و سفیدی روی پس . ۴- نر عکس شماره ۶ دوباره ترکیبی‌ از ایرانی‌ با صرب که بدلیل بی‌ کاکلی یکی‌ از والدین بی‌ کاکل شده . دلیل : پاهای کوتاه ، گردن دراز و بال‌های بی‌ تناسب . ۵- نر عکس شماره ۱۰ همین بلای شماره ۶ گریبانگیرش شده . ۶- عکس شماره ۱۱ با کبوتران هندی آقای بهروز پ. قاطی‌ شده که عکس اونها را در وبلاگ آقای بابک ارباب خسرو دیده ایم . دلیل دم سبز و دستپر‌های تیر ه . ۷- ماده شماره ۵ از تیپلر‌های انگلیسی‌ نوک کوتاه قاطی‌ دارد . دلیل : دور چشم نوک کوتاه سینه فراخ و پس نازک . استاد پرسادمهر اینها نمونه‌هایی‌ بودند که برای آگاهی‌ شما عرض کردم . مانا و سرافراز باشید .

--------------------------------------------------------------------------------
آشنای گرامی سلام . دوست عزیزم ، هیچکدام از دلایل و نشانه های جنابعالی در باب کبوترانی که اتفاقا" بر آنها دست گذاشتید صحیح نیست ! مضاف بر اینکه دوست عزیزم بهروز جان ( که از همینجا نیز بدیشان و پدر بزرگوارشان عرض ادب دارم ) ، هیچ کبوتری بر روی بام آقای وزوائی ندارند و این مسئله را تمام یاران نزدیک می دانند . البته ایشان یک نر نقره ای و یک کبوتر نر زرد دست سیاه زیبا آوردند که حاج احمد آقا ، کبوتران مزبور را بدیشان عودت داده و جوجه های آنها نیز متاسفانه پرش زیر دو ساعت داشتند که بدلیل هرز نشینی ، مطرود شدند و البته خود بهروز جان نیز بنظرم ، تمام کبوتران اینچنینی شان را طبق تائید حقیر رد کردند . اما لازم به ذکر است که استثناعا" ، نر شازده کاکلی شماره بیست ، یادگار دوست نازنینم مهدی از کرج می باشد و بدفعات دارای پرش بالای هشت و نه ساعت ، در تیرماه بوده است که اتفاقا" این عکس را بهمین منظور گذاشتم تا نکته ای را که در این کبوتر دیده بودم و به مهدی جان عرض کرده بودم بدینطریق برای ایشان تداعی و یادآوری نمایم . پیروز باشید .
اگر مایل بودید نقاب را بردارید تا اشتباهاتتان را اصلاح و حقایق را برایتان برملا کنم . به امید دیدار"
نتیجه گیری با تمام خوانندگان فهیم!!!!!!

محفوظ شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:53 ق.ظ

این و میگم برای بچه هایی که تازه میخوان با میر مهدی آشنا بشن مبادا این آقای تلکه شون کنه شگرد ایشون این که آقای میر مهدی داره میره خارج از کشور معمولا هم آلمان پاس خانواده اش هم درست شده اونها رفتن یا دارن میرن و یک سری کبوتر اصیل خونه پدر بزرگش یا خواهرش اینها بوده که میترس دزد ببردشون حالا میخواد بده به یک سری از دوستان خاص که یکیش هم شمایی !!!! زیاد هم نمیده یک یا دو جفت !!! اگر هم قبلا کبوتر بردی میگه اونها انگشت کوچک اینها هم نمیشن همیشه فرشید و فرشاد و ... بقیه دوستان گفتن همه شون رو بده من که ایشون قبول نکردن گفتن بگذار بدم به بچه های شهرستان صاحب کفتر شن قیمت جدید هم که جفتی یک میلیون تومان قربونش برم تازه نرو ماده ها رو هم میگه به هم تن نزنین یعنی به شرط دهن خوردن هم نمیدشون!!! دوستان گول نخورین

حسین - اص شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:21 ق.ظ

سهراب هم یک اسمی قلابی دیگر است که برای اولین بار می شنویم. باز هم مثلا طرفداران گمنام میرمهدی آمده اند وسط و باز هم همان حرفهای پوچ قبلی: کبوتر مجانی می دهد و 1 ریال پول نمی گیرد و ... همه را جیگر فرض می کنند. البته فکر نمی کنم با این حجم افشاگری های موثق کسی واقعا طرفدار این بابا باشه. با این 100 جفت! کبوتر اهدایی بهتر بود ایشون موسسه خیریه تاسیس می کرد تا انجمن. می گویند دروغ را آنقدر بزرگ بگو که کسی شک نکند. حکایت این 100 جفت است...
ضمنا سهراب از کجا می داند که ادمین وبسایت با این آقایون شرط کرده نباید به کسی گیر بدهند؟ اگر سیاست وبسایت شمیران تغییر کرده و مدیریتش شرط کرده نباید به کسی گیر بدهند چرا سهراب نامی باید این را در این زمان به اطلاع ما برساند؟ اگر این سیاست را واقعا در پیش می گرفتند که ظرف چند ماه اخیر شاهد گیر دادن به دهها نفر مشخص توسط همین آقایان نبودیم حال توهین به یک سری گروه ها مثل شمالی ها و خارج نشین ها بماند. دیگر شورش را درآورده اند و صدای همه در آمده. آقای سهراب اگر کسی واقعا نظر واقعی و بدون غرض داشته باشد پشت اسامی مختلف قایم نمی شود. ضمنا آموزشی بودن این وبلاگ دلیل نمی شود که افشاگری نکنیم و هشدار ندهیم.

حسین - اص شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 06:44 ق.ظ

سلام علی آقا
دوست من، بنده در آن حدها که فکر می کنید نیستم و انتظار شق القمر نداشته باشید. ادعایی هم ندارم. من هم مثل خودتان یک علاقه مند هستم که سوالات زیادی برای خودم وجود دارد. ولی به هر حال در حد بضاعت خود پاسخ سوالات شما را خواهم داد:
1- بله منظور آنفلوآنزای طیور است. ویروس انفلوانزای طیور سویه های مختلفی دارد. مثلا تیپ A یا تیپ H9N2 و ...
لیست واکسنهای طیور که در موسسه رازی تولید می شود عبارت است از:
الف- واکسن‌های زنده
واکسن نیوکاسل سویه B1 - چهارهزار دزی
واکسن نیوکاسل سویه B1 - دوهزار دزی
واکسن نیوکاسل سویه B1 - هزار دزی
واکسن نیوکاسل سویه لاسوتا - چهارهزار دزی
واکسن نیوکاسل سویه لاسوتا - دوهزار دزی
واکسن نیوکسل سویه لاسوتا - هزار دزی
واکسن برونشیت عفونی سویه H-120 - دوهزار دزی
واکسن برونشیت عفونی سویه H-120 - هزار دزی
واکسن برونشیت عفونی طیور سویه H-52 - دوهزار دزی
واکسن آبله طیور- دو هزار دزی
واکسن آبله طیور - هزار دزی
واکسن لارنگوتراکئیت عفونی - دوهزار دزی
واکسن لارنگوتراکئیت عفونی - هزار دزی

ب- واکسن های کشته
واکسن نیوکاسل روغنی
واکسن آنفلوانزای روغنی
واکسن دوگانه نیوکاسل و آنفلوانزا
واکسن وبای مرغان (پاستورلوز(

هم اکنون واکسن دوگانه نیوکاسل و آنفلوآنزای طیور در موسسه رازی شعبه مرند و شیراز تولید می شود.

2- نمی دانم. به نظر من این داروهای جنسی عوارض زیادی دارند و از آنها باید پرهیز کرد. البته می توانم حدس بزنم در چه گروه داروهایی باید آن را یافت ولی هیچگاه دنبال این مسائل نمی روم.
3- این را باید از اساتید هندی و پاکستانی باز پرسید. ولی در کل نام گونه هاشون یه چیزی تو این مایه هاست:
Rampuri
Sialkoti chocey
Ali walay
35 walay
Chat walay
Border walay
Moti walay
Dub walay
Imam din walay
Neelay haray siyaah
kal doomay indian
Gehray amber siray
Pink siray
Wehshi
Wehshi Rani walay
Indian billay sufaid
Indian zard
Indian bankay
Fakeer Gul
Batairay
Hans raj walay
Plain Kasni
Mumbai walay lal siray
Golden
Khatang
Teddy
Kamagar
....
....
هر کدام از این واژه ها را سرچ کنید می توانید اطلاعات خوبی از آنها بدست آورید.


4- اکثر علائم بیماری های کبوتر شبیه به همند و نمی توان به همین راحتی با گفتن چند علامت از پشت کامپیوتر تشخیص قطعی داد ولی در حد راهنمایی اولیه باید بگویم علائمی که گفتید شبیه به 3 بیماری است: کاکسیدیوز، سالمونلوسیس و پارامیکسو یا همان نیوکاسل. البته بیماری کاکسیدیوز که یک نوع عفونت روده ای است علائم ضعف و سستی و بیحالی و بی علاقگی به پرواز را دارد ولی عدم تعادل و فلج ندارد اما می تواند زمینه ساز سوار شدن عفونت ثانویه (به خصوص باکتریایی) و بیماریهای دیگر باشد و شاید شما با یک بیماری روبرو نباشید.
عامل کاکسیدیوز یک تک یاخته اى است به نام ایمریا که در پرندگان بالغ بدون هیچ نشانه بیماری وجود دارد ولی عوامل زیر تشدید کننده کاکسیدیوز هستند:
1-رطوبت بالا و بستر مرطوب
2- تراکم بالای گله کبوتر
3-تهویه نامطلوب
این بیماری بیشتر در هوای گرم و مرطوب (حالت شرجی) رخ می دهد. رعایت بهداشت عمومی و ایجاد محیط مناسب و کم تراکم کبوتر و بستر خشک اثر بسیاری در پیشگیری از این بیماری دارد. در کاکسیدیوز شدید ممکن است اسهال با خون یا قطعات تیره همراه باشد.
هم در بیماری کاکسیدیوز و هم در پارامیکسو حیوان آب زیاد می خورد. ولی در سالمونلوسیس خیر. علائمی مانند نداشتن تعادل، پیچش گردن، حرکت کردن چرخشی و ناتوانی پاها بین سالمونلوسیس و پارامیکسو مشترک است اما وجه تمایز آنها: در پارامیکسو حیوان آب زیاد می خورد در سالمونلوسیس خیر و در عوض در سالمونلوسیس تورم مفاصل و گاهی فلج بال و گاهی هم پاراتیفوئید و کوری داریم. اسهال سبز رنگ مخصوص سالمونلوسیس نیز شکل خاصی دارد و با پارامیکسو متفاوت است. ساده ترین تفاوت آن دو این است که فضله نیوکاسلی قسمت سفید رنگ فضله را ندارد ولی سالمونلوسیس دارد آن هم به شکلی خاص.
ضمنا دوست من ما ایرانیها هنوز خیلی از اصطلاحاتمان کلی و عامیانه است مثلا به هر فضله آبکی اسهال می گوییم در صورتی که گاهی ادرار در فضله زیاد است که نامش اسهال نیست. همین نداشتن اصطلاحات استاندارد (زبان مشترک) باعث برداشت اشتباه هم می شود...
پیروز باشید

شباهنگ دمگیر شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 05:56 ق.ظ

با اهدائ سلام بنده از طرفداران هیچکسی نیستم قصدم اینجانب شفافسازی میباشد. رفتاری که وبلاگدار علی میر مهدی انجام داده اند مصداق بارز یکی از جرایم معتبر اینترنتی میباشد که پیگرد قانونی و جرم خیلی سنگینی دارد «سایبر بولی اینگ» یا زورگیری اینترنتی. در کشور کانادا چند ماه پیش قربانی گرفت دختر جوانی بدلیل افشای عکسهای خصوصیش در اینترنت خودکشی نمود. افشای مسایل خصوصی مردم از جمله مشخصات فردی یا کارت اعتباری - شماره خصوصی - روابط خصوصی - عکس - مسایل خانوادگی افراد - اوردنشان جلوی دوربین و گرفتن فیلم از مردم و گذاشتن در معرض عموم - ایجاد ارعاب و تهدید و مجبورکردن مردم به سکوت بخاطر افشای موارد خصوصی شان جرم قضایی میباشد. ایکاش ما نیز مملکتمون قانونمند میبود تا جلوی متجاوزین به حریم خصوصی افراد گرفته میشد، به امید انروز.

عباس شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 02:04 ق.ظ

اقا سهراب میگید بارها به پشت بوم ایشون مراجعت کردید، اینطوری که خطرناک شد ؟::)) اقا سهراب اجازه هست شما را تهرانی یا میرمهدی صدا کنیم اخه طرفداران ایشون هیچکدومشون وجود خارجی ندارن
این ایشون بوده ادعای فرهنگسازی داشته که دیدیم چه گلی گاشت
مهم نیست الان ساکته کارهاش را قبلا کرده و برای ازار وبلاگنویسها تا یک عمر کافیه
وقتی خواستی نصیحتنامه بنویسی برو وبلاگ استادت بنویس شاید سر عقل اومد
بعدشم ایشون باید بیاد برای ترور شخصیت وبلاگنویسها طلب عفو بکنه . اینطوری بهتره تا که خودشو بزنه به موش مردگی با اسم مستعار کامنت بنویسه .
راستی حال اقا عبید زاکافی چطوره .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد