کبوتر ایرانی‌ در کانادا

اصول علمی پرورش و مدیریت کبوتر بلندپرواز ایرانی

کبوتر ایرانی‌ در کانادا

اصول علمی پرورش و مدیریت کبوتر بلندپرواز ایرانی

کیفیت و جنس پرها

درود بر دوستان عزیز،  یاران و سروران گرامی‌.

 

با عرض معذرت از تمامی دوستانی که تا کنون با ما همراه بوده اند و صبورانه منتظر مقاله و گفتار جدید از ما بوده اند.  باور بفرمایید سوای مسائل بوجود آمده توسط فرد مدعی که انرژی زیادی از همه مان گرفت، مشغله کاری زیاد که اساس زندگی همه مان است باعث اصلی تاخیربنده بوده است (البته که نوشتن کامنت های متفاوت با اسامی متفاوت، ﺗﻮﺳﻄ ﺧﻮﺩ ﻣﻦ مثل، محمد رضا، سعید از کهنوج، ﻋﻤﺮاﻥ, ﻋﻠﻴﺮﺿﺎ,  ﻣﺤﺴﻦ ﺻﺎﺩﻗﻲ, حسین از اصفهان، پرویزاز اردبیل و دوست جدیدمان رامتین ازایرلند و ﺩﻳﮕﺮاﻥو ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ پاسخگویی به یکایک اﻳﻦ ﻋﺰﻳﺰاﻥ ﻣﻦ ﺳﺎﺧﺘﻪ نیز مزید برعلت و وقت گیر بوده است. مزاح.). از همین جا روی تک تک این دوستان را میبوسم و برایشان آرزوی موفقیت می کنم. 

 

 برای مقدمه از همه این دوستان  صبور تشکرمی کنم و امیدوارم که این مطلب ناقابل مورد توجه قرار بگیرد و جبران کننده تاخیرطولانی باشد.


در اینجا وظیفه خود میدانم که از طرف خود و دوستان عزیزاین سرا، آرزوی موفقیت برای تمامی بزرگان و عزیزانی که امسال گرو یا مسابقه دارند داشته باشم.


>>>>>>>>>>>> 


هدف از نوشتن این مقاله بررسی کامل جنس پرهای کبوتر است که نقش مهمیرا در کیفیت پرش آن بازی میکند. و دیگر اینکه چگونه میشود تشخیص داد که کدام جنس پر بهتر است.


یکیاز سوالهاییکه همیشه برای کبوتر پروران جدی پیش میاید اینست که چرا بعضیوقتها بهترین کبوتران ما جوجه هایی تیزه بلند و درشت تولید میکنند؟ یا اینکه چرا بعضیاز جوجهها با وجود اندازه بدنی خوب و تیزههای مناسب قادر به حتی ۵ دقیقه پریدن هم نیستند؟ و یا آیا این جوجههای تیزه بلند کیفیت پدر و مادر خود را دارند یا نه‌؟


 

در اینجا برای درک بهتر و پاسخ به سوال‌های بالا به بررسی انواع پرها می‌پردازیم.

 


scraggly با علامت ژنتیکی اختصاری  sc(پرهای خشک، وزوزی و نامرتب یا ریش ریش):



این ژن به عنوان یک ژن معیوب و مغلوب جنسیت پرهای کبوتر را کلا بهم میزند. برای مثال شما از یک جفت کبوتر بسیار عالیچندین جوجه میکشید که تمامیآنها با داشتن پرهایی عالیساعتهای خوبیکسب کرده اند اما یکییا دو تا از جوجههایشان با اینکه طول تیزههای مناسبی دارند حتی قادر نیستند چند دور بزنند و بقولی از بامی به بام دیگر میپرند. وقتی‌ که بالها را باز می‌کنید متوجه میشوید که پرها ریش ریش هستند. یا وقتیکه آبتنی میکنند بکلی خیس میشوند و حتی قادر به پریدن روی نینیستند.


البته با نگاه کردن به پرها بخاطر ریش ریش بودن آنها این ژن بخوبی مشهود است.

خوشبختانه بهمین دلیل این کبوتران اکثرا به سرعت از چرخه حذف میشوند. این ژن مغلوب در بین کبوتران ایرانی کمتر به چشم میخورد.


فقط دقت شود که بعضی مواقع آلل ضعیف تر این ژن می تواندبروز کند که کیفیت پر ها را نه به شدت آلل قوی تر تحت تاثیر قرار می دهد و فقط اینطور به نظر میرسد که غدد چربی خوب کار نمیکنند و پرها بخوبی روی هم نمی شینند که این خود می تواند در پرواز اختلال ایجاد کند.



frizzy با علامت ژنتیکی اختصاری fr ( فر‌ ):


این ژن مغلوب در صورت بروز بوضوح مشخص است. فر‌ روی بالها نتیجه عملکرد این ژن است. تنها راه بروز این ژن در صورتی امکانپزیر است که هر دوی والدین بصورت فنوتیپ یا ژنوتیپ حامل این ژن باشند.  به دلیل نبودن این ژن، در کبوتران ایرانی‌ پشت فری دیده نمیشود.  مگر اینکه سهواً یا عمدا با نژاد‌های فری ترکیب شده باشند.




آنچه که بر روی بال‌های بعضی‌ از کبوتران بلند پرواز ایرانی، مخصوصا سفید‌های مهر دیده میشود، شاید آلل بسیار ضعیفی از همین ژن باشد. معمولاً این برجستگی‌های فر‌ مانند بعد از بلوغ یک یا دو سالگی بر روی بال‌های بعضی‌ کبوتران دیده میشوند. طبق تحقیقات بنده این کبوتر‌ها از جنس پرهای خوبی‌ برخوردارند که این خود نقطه تمییز این کبوتران از پشت فری‌ها میباشد.



 

Silky با علامت ژنتیکی‌ اختصاری L ( ابریشمی ):


همانطور که میدانید در جدول ژنتیکی‌ ژ  ن‌های غالب با حروف بزرگ لاتین مشخص میشوند.  پس این ژن یک ژن غالب است. این جنس پر بدترین نوع پریست که بنده تا کنون دیده‌ام که در بین نقش بازان حرفه‌ای طرفداران خودش را دارد. پرهای ابریشمی مورد قبول بعضی از دم چتری بازان است. کبوتری که جنس پر‌هایش ابریشمیست قادر نخواهد بود که براحتی بپرد. این ژن در بین کبوتران دم چتری بوفور دیده میشود.


خوشبختانه تا کنون این ژن را در بین کبوتران بلند پرواز ایرانی‌ مشاهده نکرده‌ام که به احتمال زیاد وجود ندارد. بنده شخصاً همیشه مراقب کبوترانی که تعداد دمشان زیاد است هستم. چرا که تعداد دم زیاد یکی‌ از مشخصات‌ کبوتران دم چتری است وکبوتران دم چتری بعضا حامل این ژن هستند. این بدین معنا نیست که کبوتران بلند پرواز ایرانی‌ با تعداد دم زیاد پشتشان از دم چتری هاست. اما بهتر است که در جفت کردن آنها بیشتر محتاط بود تا مبادا با پرهای ابریشمی برخورد کنیم.


porcupine یا  پرهای جوجه تیغی:


این ژن مغلوب معیوب نیز بندرت در بین کبوتر‌های ایرانی‌ دیده میشود. و اگر هم دیده شود بصورت ۲ یا ۳ پر در دم یا تیزه ها بروز می‌کند. در بعضی مواقع بعد از رفتن به لک پر های جدید بصورت نرمال در می آیند. خوشبختانه کبوترهایی که این ژن بصورت عکس های زیر خود را نشان میدهد بندرت به سنّ بلوغ میرسند. بنابرین اصولا این ژن از گنجه کبوتر باز ناپدید میشود.




Intensive و Non-Intensive:


متأسفانه بهترین  ترجمه فارسی که توانستم برای این دو حالت پیدا کنم بطور کامل بیانگر این دو حالت نیستند. من در اینجا سعی‌ خواهم کرد با مثال هایی این دو حالت را بشکافم. اما در حال حاضر intensive را "غلیظ" و non-intensive را "رقیق" مینامیم. لطفا توجه داشته باشید که منظور از این دو اصطلاح غلظت و رقیقی رنگ پرها نیست بلکه جنسیت آنهاست.


نکته‌ای جالب در پرورش قناری:


زمانی‌ که پرورش قناری را در کانادا بصورت حرفه‌ای شروع کردم. به نکاتی‌ جالب برخورد کردم که با پرورش قناری در ایران کلا متفاوت بود. یکی‌ از این این موارد که با بحث امروز ما بی‌ ربط نیست کیفیت پرهای قناری بود. آنچه را که ما در ایران از پرهای قناری می‌دانیم بیشتر به رنگ آنها بر میگردد نه کیفیت آنها. برای مثال قناری را لیمویی یا طلایی می‌نامیم. این نام گذاری بواسطه رنگ پر صورت می‌گیرد.  لیمویی زرد کمرنگیست که انتهای پرها به سفیدی میگرایند. پرها نرمتر، بلند تر، خشک تر و کدرتر هستند در حائیکه زرد طلایی دارای پرهایی کوتاه، خشن تر، روغنی تر و شفاف هستند.  در ضمن قناری‌های زرد طلایی کوچک تر به نظر میرسند. این دو حالت در باقی‌ رنگ‌ها هم صدق می‌کند.  مترادف زرد طلایی برای سبز همان سبز چمنی است و به آنچه که سبز معمولی یا در بعضی‌ مواقع سبز گنجشکی می‌گویند مترادف زرد لیمویی است. تشخیص این ژن‌ها برای رنگ‌های سفید و طوسی کمی‌ مشکل تر است.



حال از نظر علمی‌ چرا ما دو گونه متفاوت زرد داریم؟ دلیل آن همان ژن‌های غلیظ یا رقیق است که این دو را از هم متفاوت می‌کند.


این دو ژن بخوبی در خیلی‌ از پرندگان شناسایی شده اند که قناری یکی‌ از آنهاست.  در قناری رابطه غالب و مغلوبی آنها کاملا مساوی است. اگر ما یک سبز چمنی را با یک سبز معمولی جفت کنیم نیمی از جوجه‌ها سبز چمنی و نیم دیگر سبز معمولی خواهند شد. یا اگر این دو ژن در یک جوجه بروز کنند پرهای آن نه چمنی و نه معمولی خواهند شد و در عین حال هر دو نیز خواهد بود. خیلی‌ از قناری پرور‌ها از ژن غلیظ برای بالا بردن کیفیت و از ژن رقیق برای بلندتر کردن پرها و نهایتأ درشت نمودن نسل‌های بعدی قناری استفاده میکنند. لطفا به عکس‌های زیر توجه کنید.





آیا این دو ژن در مورد کبوتر هم صدق می‌کند؟ این سوالی بود که از دکتر پأول گیبسون Dr. Paul Gibson متخصص ژنتیک حیوانات مخصوصا کبوتر پرسیدم. متنی که در زیر آمده ترجمه آخرین ایمیلی است که ایشان نتیجه تحقیقاتشان رابه سوال بنده را برای من فرستادند.


"بله، ساختار‌های متفاوتی برای پرهای کبوتر وجود دارد که به آنها غلیظ (خشن) یا نرم رقیق می‌گویند.  اما اینها با آنچه که در قناری به پرهای خشن یا نرم معروف هستند فرق میکنند. تنها گروهی که من میشناسم و آنان از این دو اصطلاح در مورد کبوتر استفاده میکنند پرورش دهندگان دمچتری هندی هستند. احتمالا پرورش دهندگان دیگر نژاد‌های دمچتری نیز از این اصطلاحات استفاده میکنند.


از انجائیکه من هم در گذشته قناری پرورش داده ام، با این دو حالت پر بخوبی آشنایی دارم و اینکه چگونه آنها را با هم جفت میکنند تا جنسیت مورد نظر پرها را بدست بیاورند.  در قناری‌ها ژن غلیظ یا خشن یک ژن نیمه غالب است و تقریباً تعیین کننده جنسیت پر است. 


من این قضیه را با یکی‌ از دوستانم به اسم خانم دکتر لین کرال Dr. Lynn Kral در میان گذاشتم و این نتیجه را گرفتیم که حالت "غلیظ" یا "خشن" در کبوتران یعنی‌ "چوبه پر"، "قلاب ها" و ""خار های" قوی و بهم پیچیده و محکم گره خورده.  این حالت به پر‌های کبوتر جلوه‌ای خشن و محکم میدهد. دقیقا مثل عکسی هایی‌ (شماره ۱ و۳)که برایم فرستاده بودی. 


همچنین سه حالت دیگر پر برای کبوتران وجود دارد.  پرهای نازک،  پرهای معمولی و پرهای کلفت.  عکس‌هایی‌ که شما برایم فرستاده بودید از نوع نازک و دیگری از نوع معمولی بودند. این حالت‌ها با حالت‌های "غلیظ" و "رقیق" متفاوت هستند. اما میتوانند در ترکیب با این دو حالت بروز پیدا کنند. دکتر کرال حالت دیگری از پر را که بیشتر در دم دیده میشود و باعث میگردد که یکی‌ از پرهای دم از وسط نصف بشود (دم فاق) را گوشزد کردند. من آن bifurcated feather نامیده ام. به عکس زیر توجه شود.  

 


همچنین پرهای بلند تر هم هستند که بیشتر در نژاد‌های Old German Cropper و Jacobin دیده میشوند و یا پرهای خیلی‌ کوتاه که در نژاد Medona دیده میشوند.  اما اکثر نژاد‌های کبوتر پرهایی با طول مناسب دارند. بنابراین ما زیر مجموعه‌های مختلف  از کیفیّت پر، بلندی پر، و ضخامت پر خواهیم داشت.

مثال: پر بلند, کلفت و خشن یا پر کوتاه، کلفت و نرم.


            Jacobin                                           Old German Cropper                        

                                                                                                                                             

  Medona            




نتیجه:


با توجه به موارد بالا میتوانیم به این نتیجه برسیم که عوامل و ژن های مختلفی در کیفیت و جنسیت پر کبوتر دخیل هستند. اما اگر بخواهیم به طور اجمالی مهمترین آنها را که در بین کبوتران ایرانی دیده شده اند انتخاب کنیم حالت  "غلیظ" و "رقیق" مهمترین آنها هستند. به نظر بنده این دو ژن نقش مهمی درطول پر های کبوتر بازی می کنند. یعنی کبوترتیزه بلند تحت تاثیرژن "رقیق" و کبوتر تیزه متوسط تحت تاثیر ژن "غلیظ" بوجود آمده اند. لذا دوستانی که برحسب تجربیات گذشتگان کبوتر کوتاه را با کشیده ترکیب میکنند بدرستی اکثر مواقع کبوترانی با سایز متوسط بوجود میاورند.


از طرفی دوستانی که از یک جفت کبوتر کوتاه جوجه های تیزه بلند کشیده اند باید این مهم را یاداشت کنند که هر دوی والدین حامل ژن "رقیق" هستند. بنابراین یا از آنها دیگر جوجه نکشند و یا با کبوتران دیگری که حامل ین ژن نیستند جفت کنند. از آنجاییکه من شخصا به کبوتر کوتاه علاقه دارم اینگونه کبوتران را از چرخه جوجه کشی خارج می کنم. در زیر عکس دو برادر که از یک جفت کبوتر کوتاه(همخون، پدرو دختر) آمده اند را جهت مقایسه به نمایش گذاشته ام. کبوتر سمت راست (عکس های شماره ۱، ۳ ) جوجه سری دوم کشیده و تیزه بلند است.  کبوتر سمت چپ جوجه سری اول (عکس های شماره ۲،۴ ) کوتاه با پر های بسیار عالی است که هر دوی آنها ساعات خوبی را در جوجگی کسب کردند اما کبوتر سمت راست، امسال در پرش سوم طعمه قوش شد که آنهم بدلیل نداشتن سرعت عمل بخاطروضعیت پرهایش بود.  

 

(عکس های شماره ۱، ۲)


 

 

(عکس های شماره ۲، ۳ )



درعکس زیر اختلاف طول و کیفیٌت پرها نشان داده شده است.  پر سمت چپ مربوط به کبوتر سمت راست (عکس شماره ۱) با تیزه های بلند است. 

 

(عکس شماره ۵ )




در عکس زیر انواع پر های مطلوب برای کبوتران پرشی به نمایش گذاشته شده است. لطفا به ترتیب قرار گرفتن پرها و ترتیب آنها دقت کنید.





دوستان عزیز،

قطعه‌‌ پایین متن تکمیلی است که دوست خوبمان حسین عزیز از اصفهان زحمت کشیده و تهیه  دیده اند. ضمن تشکر از ایشان نظرتان را به آن جلب می‌کنم.


سلام حمید جان


مقاله خیلی جالب و مفیدی بود. امیدوارم تشکر خشک و خالی ما خوانندگان کمی خستگی تحقیق و پیگیری مقاله را از تنت بیرون کرده باشد. خیلی وقتها یک محقق با داشتن امکانات فراوان و حمایت های مادی و معنوی دست به تحقیق می زند اما برای موضوع کبوتر نه امکانات خاصی هست و نه حمایتی. تنها عشق و علاقه به این موجود الهی است که انسان را به پیش می برد. اینها را گفتم که بدانی قدردان زحماتی که کشیده ای هستیم و آن را ارج می نهیم.


در مورد مقاله خوبت چند نکته به نظرم رسید که برای کاملتر شدن مقاله پیشنهاد می دهم:


1- اگر برای پرهای scraggly و silky هم عکس بگذاری عالی می شود. بدین منظور این دو عکس را پیشنهاد می دهم اگر هم عکس بهتر یافتی چه بهتر:

پرهای نامرتب و ریش ریش (scraggly):




این پرها حالتی حاد از پرهای ابریشمی هستند و گاهی پوست کبوتر نیز کلفت و غیرانعطاف پذیر می باشد.


و برای پرهای ابریشمی (silky):



3- پرهای جوجه تیغی  (porcupine) پرهایی هستند که باز نشده اند و بسته مانده اند.
ممکن است برای یک نقشباز پرهای ابریشمی مطلوب باشد ولی در کبوترپرانی استقامتی تمامی پرهای فوق جزو پرهای ناهنجار هستند و به ندرت هم رخ می دهند. خیلی خوب است که با این پرها آشنا باشیم تا اگر در مراحل اصلاح نژاد کبوترانمان و ایجاد نسل و تبار خودمان به آنها برخوردیم از تکثیر آنها خودداری کنیم.


نکته مهم اینکه مهمترین عضو بدن کبوتر برای پرواز، بال و کیفیت پرهایش است. بدین منظور پرهای کبوتر باید ایده آل پرواز باشند یعنی سبک، مقاوم و انعطاف پذیر باشند (بخصوص شاهپرها).


در مورد پرهای خشک باید بگویم یک پر خوب بایستی حالت چرب و ضد آب (هیدروفوب) داشته باشد. حالت جلا و چرب بودن پر به کبوتر کمک می کند راحت تر در هوا سر بخورد و مقاومت هوا کمتر می شود. در واقع پر خشک اصطکاک بیشتری با هوا دارد. خیلی وقتها بیماریها سبب خشک شدن پرهای کبوتر می شوند. ضمنا پر خشک انعطافش کمتر است و بنابراین حالت خمش سر شاهپرها در بال زدن کمتر شده و در نتیجه نیروی بال زدن کمترخواهد بود. چنین کبوترانی قادر نخواهند بود سرعت پروازشان را بالا ببرند و راحت طعمه قوش خواهند شد. ضمنا چون پر خشک شکننده هم هست و مقاومتش مثل پر چرب نیست (پر چرب جلای ابریشمی دارد) بنابراین سریعتر فرسوده خواهد شد. برای دوستان شمالی هم این را بگویم که به چرب بودن پر کبوترانتان بیشتر دقت کنید چون پرهای خشک کمتر ضدآب هستند و در هوای مرطوب شمال پرواز برایشان سخت تر می شود و نخواهند توانست ساعت بالایی کسب کنند.


وقتی شما کبوتری را ارزیابی می کنید و کیفیت پرهایش خوب باشد نشاندهنده دو چیز است:


1) پتانسیل خوب برای پرش (و احیانا جوجه کشی)

2) نشان دهنده سلامتی کبوتر نیز هست.


یک نکته دیگر اینکه کبوتر پرشی باید بدنی بسیار آیرودینامیک داشته باشد. پرهای پوشش دهنده بدن این کبوتران چنان به هم فشرده و همپوشان هستند که یک سطح صاف روی بدن کبوتر ایجاد می کنند. اگر سطح بدن کبوتر صاف نباشد جریانهای گردابی ایجاد می شوند و در نتیجه سرعت عبور هوا از اطراف بال کمتر شده و مقاومت ایجاد می کند و از نیروی بالا برنده می کاهد.


اگر از نزدیک به ساختمان یک پر اصلی پرواز نگاه بیندازیم به صورت شکل زیر است:




ساقه پر باید قوی و بلند باشد و عمیقا در پوست کبوتر فرو رفته باشد. بعضی بیماریها و یا سو تغذیه می توانند باعث رشد ناقص پر و یا کوتاه شدن ساقه پرها شوند.
محور پر که در بالها نامتقارن و در دم متقارن است پره های دو طرف پر را نگاه می دارد. نا متقارن بودن محور شاهپر خیلی در کمینه کردن انرژی مصرفی بال زدن کمک می کند. زیرا وقتی کبوتر بالش را بالا می آورد تک تک شاهپرها حین بالا آمدن کمی می چرخند و هوا از بینشان عبور کرده و بال راحت بالا می آید بدون اینکه نیروی پایین برنده زیادی ایجاد شود.


پره های دو طرف پر از یک سری رشته موازی تشکیل شده اند که مثل تارهای دار قالی هستند و به آنها تار می گویند. از این تارها تارچه هایی بیرون می زند که با قلابهایی در هم قفل می شوند.


ساختار فوق به پر سبکی و استحکام می دهد. حال اگر یک پر ابریشمی شود ساختار فوق به هم خورده و دیگر کبوتر قادر نیست از پر خود مانند پارو در هوا استفاده کرده و با هر بار بال زدن نیروی بالابرنده کمتری تولید می شود. شکل زیر پری را نشان می دهد که قسمت پایین آن به صورت کرک در آمده و از توان پرواز کبوتر می کاهد:





پرهای جوجه تیغی هم که دیگر مشخصند و ممکن است کلا قابلیت پرواز را سلب کنند.


پیروز و سرفراز باشید.




در پایان برای حسن ختام این گفتارعکس هایی از بعضی کبوتران دوست و برادر خوبم "محسن صادقی" عزیز تهیه کرده ایم که به حضورتان تقدیم میکنیم. ضمن تشکر از محسن عزیز که زحمت انداختن و فرستادن این عکس ها را کشیده اند، امیدوارم مورد پسند  دوستان و سروران قرار بگیرند.

 


تا گفتار و دیداری دیگرپیروز و سربلند باشید.


1234
5678
9101112
13141516

نظرات 101 + ارسال نظر
حسین درخشان شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 03:00 ق.ظ

باسلام سوالی ازتون دارم من سه تاازجوجه کبوترام که جوجه کشی خودم هست وهنوزپرننداختن دمشون کمی ازهم فاصله داره زیادنیست ولی وقتی ازکف میپرن رودورچین قشنگ معلومه به نظراستادان ازچی میتونه باشه یکی گفت دمشوبکش دوباره دربیادشایددرست بشه اگه راهنمایی کنیدممنونم

سلام،
چیز مهمی نیست. دمشان را بکش تا در بیاد

Ali دوشنبه 20 خرداد‌ماه سال 1398 ساعت 03:23 ب.ظ

سلام علیکم
برای جوجه کشی از کبوتر دمچتری آمریکایی چه نکاتی باید توجه داشت ؟!
یه دور تخم گذاشتن ولی نطفه نداشت . نمیدونم ماده اش ضعیفه یا ...
چی کار باید بکنم

سلام
در مورد این نژاد اطلاعی ندارم.

امیر چهارشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 01:44 ب.ظ

کبوترم نرم ماده ای که تازه خریدم رو میزنه مشکلش چیه
تشگر

سلام جدایشان کنید

یزدی پنج‌شنبه 29 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 05:07 ب.ظ

ممنون از زحمات شما بخاطر مقالات مختلف که تهیه میکند ورایگان در اختیار دوستان قرارمیدهید

سلام.
وظیفه است دوست عزیز. ممنون از شما

عبدالله چهارشنبه 10 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 07:55 ب.ظ

سلام من میخوام ازراهنمایی شمادرموردکبوتراستفاده کنم

سلام
درخدمتیم

آتنا پنج‌شنبه 7 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 04:40 ب.ظ

سلام ببخشید می خواستم بدونم که کبوتر راحت تر پرواز کی کنه یا عقاب

ﺳﻼﻡ,
اﻳﻦ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﺷﻤﺎ ﺩﺭﺳﺖ ﻧﻴﺴﺖ ﭼﻮﻥ ﺩﻭ ﻧﻮﻉ ﭘﺮﻭاﺯ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﺪ ﻧﻆﺮﻩ

hamid reza پنج‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 09:22 ب.ظ

با تشکر از ....

ﺧﻮاﻫﺶ

ayda چهارشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 05:14 ب.ظ

از کجا بفهمیم کبوتر یاکریم دختر یا پسر

ﻧﺮﻫﺎ ﺑﻘﺒﻘﻮ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ.

سیاوش سه‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:25 ق.ظ

حمید خان سلام
مرسی که اهمیت دادید . منتظر شما هستم

سلام،
خواهش میکنم.

سیاوش یکشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:28 ب.ظ

آقا حمید سلام
سوالی دیگری هم داشتم .طبق گفته شما چطور میشه جنس پر رقیق و غلیظ قناری رو از هم تشخیص داد .تا هنگام جفت کردن دو پر رقیق را جفت زد تا جوجه با دم بلندتر گرفت
مرسی

سلام سیاوش جان،
ممنون که بنده را برای سوال هاتون قابل دونستید. اگه اجازه بدید این وبلاگ را برای کبوتر نگه داریم. چرا که خیلی از دوستان فقط با کبوتر انس هستند. شما لطف کنید آدرس ایملتون را بدید تا بهتر بتونم پاسخ سوال های شما را بدم.
کوچک شما.

سیاوش یکشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:18 ب.ظ

آقا حمید سلام .
قناری بازم ولی چند جفتی هم کبوتر دم رنگی دارم. شما اطلاعات خوبی دارید خواستم کمکم بکنید .همان طور که اطلاع دارید در ایران چند سالی است که رسمی بلند مد شده و قیمت بالایی هم پیدا کرده .دوستی دارم که پارسال یک نر با دم 10.8 سانت خریده و امسال با 12 سانت دم تحویل دوستان داد . هر سال که جوجه میکشه جوجه هاش از پدر و مادر درشت تر میشن و دم بلندتری دارند .خودش میگه تولک از داروی مودا شرکت لاتک استفاده میکنه و طول سال از ویتاسول استفاده میکنه .کنار اینا از داروی کلسی کولینا پی شرکت لاتک استفاده میکنه.تغذیه دیگه ای که خاص باشه نداره ولی کارش ایول داره . شما که اطلاعات خوبی دارید میتونید کمک کنید که چطور میشه جوجه با دم بلندتر و جثه بزرگتر گرفت. اکثر دوستان میگن جوجه که میگیرند به اندازه پدر و مادر نمیشن و کوتاه تر می افتند.بعضی ها هم به پشت قناری اشاره میکنند و میگن که نسل قبل خیلی مهمه .خواستم نظر شما رو در این مورد بدونم .اگر امکان داره اطلاعاتی به ما بدید که در طول سال یا رشد یا تولکی از چه مکمل یا دارویی میتونم استفاده بکنم که نتیجه خوبی داشته باشه.
تشکر سیاوش

سعید شنبه 4 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 08:40 ق.ظ

سلام
حمید عزیز
مشکل پیش آمده : کبوتر ها از سینه لاغر شده و یک کت آنها فلج میشود بتدریج این اتفاق افتاده
درمان چیه و بیماری چیه
دارویی را بگین که تو داروخانه ایران باشه

سلام ،
بیماری سلمونلا یا پاراتایفویده. سریعا از بین ببرش. داروش انتی بیوتیک خیلی قویه. اما کارگر نیست پس تا مریضی شیوع پیدا نکرده. ردش کن بره. موفغ باشید.
در ضمن ضد عفونی هم یادت نره.

علی محبی دوشنبه 22 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 04:27 ق.ظ http://kabotartazini0253.blogfa.com/

سلام.واقعا سایت زیبا و پر محتوائی داری.به وب منم سر بزن و نظر بزار به عنوان استاد ممنون میشم.اگر هم اجازه هست لینگتون کنم

ﻋﻠﻲ ﻋﺰﻳﺰ ﺩﺭﻭﺩ,
ﺑﺎ ﻛﻤﺎﻝ اﻓﺘﺨﺎﺭ اﺯ ﺁﺷﻨﺎﻳﻲ ﺑﺎ ﺷﻤﺎ ﺧﻮﺷﺒﺨﺘﻢ. ﻭﺑﻼگ ﺷﻤﺎ ﻧﻴﺰ ﺑﻪ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ اﺿﺎﻓه ﺷﺪ.
ﻛﻮﭼﻚ ﺷﻤﺎ

علی پنج‌شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:53 ق.ظ http://loxblog.com/admin.php#purchasing

سلام اقای ضیائی در صورت تمایل به تبادل لینک نظر خودتون رو اعلام کنید تا وبلاگ شما رو به اسم دلخواه لینک کنم در صورت تمایل وب بنده رو به اسم50نژاد کبوتر دنیا لینک کنید ممنون منتظر جوابتون هستم

مهران سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:39 ب.ظ http://کبوترکیاشهر

kabotarkiashahr.blogfa.com

مهران جان سلام

متشکرم.

مهران یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:12 ب.ظ http://کبوترکیاشهر

سلام دوست عزیز
از زحمات شما بابت درج مطالب اموزنده تشکر میکنم اگر دوست دارید از گروهای رشت اطلاعی حاصل نمایید لطف نموده کبوتر کیاشهر را لینک نمایید مدتی است از سرای شما بازدید مینمایم ولذت میبرم
موفقباشید عید فطر را تبریک میگویم

سلام مهران جان،
آدرسی که داده ید درست نیست، اگر لطف کنید آدرس درست را بدهید حتما خدمت میرسم.
ممنون از لطفتان.

محمدرضا یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:07 ق.ظ

اساتید محترم سلام علیکم
طاعاتتان قبول وعیدتان مبارک.
مامنتظر چندمی هستیم!!!!؟.
لطفا آپ کنید.
موفق باشید.

هادی-دولاب شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:19 ب.ظ http://kabotarsara.mihanblog.com/

جناب حمید ضیایی سلام
واقعا جای بسی تاسف داره.وبلاگی که همیشه دم از فرهنگ سازی میزنه اینجوری باشه..شما اگه دنبال مسایل آموزشی هستید پس چرا این اراجیفی که تو کامنتاتون هست و تایید میکنید.هر موقع تو وبلاگت سرک میکشم.جز اینکه افراد و سوژه کنید واسه گرم نگه داشتن محیط به اصطلاح وبلاگت و از طرفی با به به چهچه کردن یه سری افراد بی هویت خودتون رو علامه کبوتر بازی نشون بدید...مشکل شما با همه وبلاگها و مخاطبایی هستش که تو این سرای به اصطلاح آموزشی(که من چیزی جز اختشاش و تخریب )درش نمیبینم کامنت نمیذارند... دست از این کاراتون بردارید..فکر کنم شماها کار دیگه ای جز پشت کامپیوتر نشستن ندارید و مسخره کردن این و اون
بالاتر از خودتون نمیتونید ببینید...در ضمن اون شخص مجازی که حقیر را مسخره کرده..باید خدمتت عرض کنم گل پسر من کبوتری از کسی نگرفتم.نوچگی هم یاد نگرفتم تا به حال.به فرض مثال که گرفتم شما چرا به سوزش افتادی
والا من که شما ها رو ندیدم و نمیشناسم...این کارها در شان و شخصیت شما نیست حمید خان...شما که تا چند روز پیش مصطفی حیدری و مسخره میکردین..یه نگاه به کارهای خودتون هم بندازید ..تقریبا 70% کامنتهای شما صحبت جناب دکتره...مدیر بودن به معنای این نیست هر اراجیفی از طرف هر کسی اومد ...با به به و آفرین تاییدش کنی و شخص جنابعالی هم 2 تا دیگه بزاری روش تحویل یه مشت آدم بدی که تا حالا 20 تا کبوتر 1 جا هوا نکردند...
جالبه..شما همه کسایی که واستون با اسمهای متفاوت کامنت میذارند رو از خودت بهتر میشناسی
توجه//در ضمن اگه اوس مسعود را هم دیدید سلام برسونید(این یعنی چی)
استدلال و منطق من به هیچ وجه این قضیه رو درک و قبول نمیکنه
اینم کامنت مجید خان که در این مورد سنخیت داره توجه بفرمایید((.قبل از این‌که دکمه‌ی "ارسال نظر" را با حالتی عصبی بزنی، دقایقی مکث کن و بعد و برگرد و پیامی را که نوشته‌ای بازخوانی کن؛ به احتمال زیاد از فرستادنش صرفِ نظر خواهی کرد))
چرا این راهکارها را برای خودتان پیشه نمیکنید
جسارت منو پذیرا باشید..خواستم واسه مخاطبای وبلاگت موضع خودم و مشخص کنم
واقعا افسوس

ﻣﺠﻴﺪ ز,
ﺳﻼﻡ
آقای هادی!
ما بر خلاف استاد شما که خودش را در یک چهاردیواری به اسم "سایت کبوتر شمیران" با هزار مانع و "برپایی شورای نگهبان مجازی" مخفی کرده است و بدون گرفتن تلفن خصوصی افراد و مشخصات فردی و نام خانوادگی و اسم پدر و شماره‌ی شناسنامه اجازه نمی‌دهد مردم حتا نوشته‌هایش را بخوانند (چون به خودش و افکارش شک دارد)، پیام افرادی چون شما را که علناً به ما هتاکی می‌کنند منتشر می‌‌کنیم و به قضاوت عمومی می‌گذاریم. برای این‌که به آزادی بیان معتقدیم.
اما قبل از ورود به پیام شما که چیزی جز پریشان‌گویی نیست، از شما دوستانه تقاضا می‌کنیم برای پاسداشت زبان فارسی و حرمت به میراث نیاکان، از این به بعد اگر این‌جا پیامی می‌گذارید،‌ حتماً آن‌را یک‌بار بخوانید و غلط‌های املایی و دستوری فاحش آن‌را قبل از نشر اصلاح کنید. ناسلامتی شما در مهد زبان فارسی زندگی می‌کنید! شما راه آن پیرمرد متوهم را ادامه ندهید که همه جا "فرهیخته" را به غلط "فریخته" می‌نویسد و مدعی استادی است!
شیوه‌ی برخورد ما با دکتر تهرانی را خود ایشان تعیین می‌کنند. هر طور برخورد کنند، همان‌طور هم جواب می‌گیرند. به عبارتی، ما بارها مشخصاً با احترام از ایشان یاد کرده‌ایم، اما ایشان که خود را شطرنج‌باز قابلی می‌دانند و البته نیستند، بدون درک محتوای پیام ما، به‌جای این‌که حسن نیت و برخود دوستانه‌ی متقابل نشان دهند، بدتر جریح شده‌اند و با فحاشی برخورد کرده‌اند. این، جای تاسف دارد. ایشان برداشت غلطی از تعادل قوا دارند و متوجه نیستند این وسط کسی که حیثیت‌اش در خطر است،‌ اوست که در ایران زندگی می‌کند و می‌خواهد در میان کبوترداران سری داشته باشد. آدمی با هوش دکتر تهرانی،‌ حتماً معنی حرف من را می‌فهمد.

دکتر تهرانی متوجه نیستند که در میان این‌همه وبلاگ، دو نفر هم به ایشان لینک نداده‌اند. در میهمانی حسن پرسادمهر، با تمام ادعاهایی که از اقبال عمومی سایت‌شان می‌کنند، ده نفر هم شرکت نکرده بودند! اگر واقعاً قصد فرهنگ‌سازی دارید -که ندارید- نخست درون و افکار خودتان را پاکسازی کنید، بعد با بی‌پروایی مردم را نقد کنید. چیزی که دکتر تهرانی درک نمی‌کند این است: برای کسی که می‌خواهد متولی کبوترداری در ایران باشد، یک دشمن هم زیاد است. ایشان باید در گوشه‌ای کار خودش را بکند، بدون سروصدا و بی بلوا.

کافی است به مطلب صفحه‌ی اول وبلاگ کبوتر شمیران نظری داشته باشید و منصفانه قضاوت کنید که ایشان با چه لذتی در تخریب ما کوشا هستند! همه جا به دروغ ما را طرفدار گروهک منافقین معرفی کرده‌اند، بدون ارائه‌ی هیچ سند و مدرکی، در صورتی که ما از چند نفر شنیده‌ایم خود این فرد از اعضای سابق و تواب این گروهک بوده است و به دیگران بر این حسب انگ می‌زند. جداً شرم‌آور است...

کلام آخر این‌که دکتر تهرانی اگر مایل به زیست در فضایی صلح‌آمیز است و واقعاً به ورزش کبوترداری در ایران‌زمین خودش را متعهد می‌داند، خیلی ساده می‌تواند این‌جا بیاید و با پیامی دوستانه، دل آن‌ها را که از او دلخور هستند به‌دست بیاورد.
من تضمین می‌کنم که بعد از آن، کوچک‌ترین توهینی به ایشان نشود، به شرطی
که ایشان روی قول و قرار خودش بماند. این هم قدم مثبت ما که برداشتیم. ببینیم قدم بعدی ایشان چیست.

موفق باشید.

سعیداز کهنوج شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:05 ق.ظ

روزی که دران گناه نباشد عیداست

{امام علی .ع . }



باسلام خدمت دوستان من هم عید سعید فطر را به شما دوستان حمید ومجید عزیز وحسین جانو همه یاران این سرا تبریک میگویم بعداز گذشت یک ماه دلمان تنگ شده بود خواستیم عرض ادبی کرده باشیم .



با تشکر

سعیداز کهنوج

سلام سعید جان،
عرض ادب از ماست دوست خوب. باور کنید دل به دل راه داره. من هروقت که یکی از دوستان را برای مدتی(مجازی) زیارت نمیکنم دلتنگش میشوم. آدرس ایمیل شما راهر چه میگردم نمیتوانم پیدا کنم.
امیدوارم که عید هم به شما خوش گذشته باشد. به امید دیدار مجدد.
کوچک شما.

میرزا جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:07 ب.ظ

اقا حمید سلام و دوستان گرامی
فرد کلاهبردار اینترنتی پارسال به امارگلابگیرها گیر داد امسال به امید از رشت سال دیگه خدا میداند به که و حرکات زشتش تا اطلاع ثانوی ادامه دارد !!! به قمی ها ایراد کبوتربازی میگرفت و شمالیها را متهم به پشتدری بازی میکرد و به عزیزان شهرستانی توهین مینمود ، الانم وضعیت تغییری نکرده
جای شکرش باقیه چیزی بلد نیست والا خدا را بنده نبود !!!
تا این ادم هست درگیری هم هست و فضای وبلاگها نا ارام میباشد ، همه از وبلاگنویسی زده شدند و کسی به وبلاگها مثل قدیم مراجعه نمیکنه ، افسوس داره بخدا

مجید ز:
میرزای گرامی با سلام و تشکر از لطف شما. ضمن تایید نکات‌تان، بر خلاف پیش‌بینی‌ای که کرده‌اید فکر می‌کنیم تاخت‌وتاز علی میرمهدی به درازا نخواهد کشید و به‌زودی متواری خواهد شد. همین شلوغ‌بازی‌ها را چند سال قبل کرده بود (خارج از فضای نت) که باعث شده بود ایزوله شود و چند سالی توی لک برود، اما انگار از تجربه درس لازم را نگرفته است. این آدم ذهن و روحش تمام مدت درگیر با دیگران است و به خاطر خودمحوری ذاتی خودش نمی‌تواند بدون‌ دشمن زندگی کند. این‌قدر تعداد مخالفان را بالا خواهد برد که امنیتش را به‌خطر خواهد انداخت. سرکوبگران فکر می‌کنند با آزار دیگران می‌توانند آن‌ها را ساکت و از صحنه به‌در کنند، اما این مشی تا مدتی جواب می‌دهد و بعد از مدتی، آن‌ها را در گردابی که خود ساخته‌اند فرو خواهد بلعید.
مردم حوصله‌ی کل‌کل‌ کردن با یک کفترفروش الدنگ و بی‌سروپا را ندارند، به همین خاطر به اراجیف این فرد جواب نمی‌دهند.

موفق باشید و فطر شما مبارک.

مجید جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:50 ب.ظ http://kabotar-ramsar.blogfa.com

پروردگارا!
مرا بضاعت بقدریست که نمیدانم در حق دوستانم چه دعایی کنم
اما میدانم که تو از حال آنان آگاهی... پس بهترینها را برایشان آماده ساز که خزانه تو هرگز تهی نمیگردد...
عید فطر مبارک

مجیدز.

سلام مجید عزیز،
ما هم آرزوی متقابل برای شما داریم. سربلند باشید.

تبریک عید سعید فطر پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:03 ب.ظ

نمونه ای از توهم زدگی فرد مدعی به شاگردش توجه کنید :

یا همون دکتر الکی علی میرمیتی خودمونdr.mojtaba.mirmehdi
""دوست و برادر گرانقدرم هادی جان سلام . ارتقاء درجه کاربری جنابعالی را در انجمن کبوتر شمیران تبریک عرض می نمایم . امیدوارم که تمامی دوستان و همیاران ، با مشارکت فعال تر و سازنده خود بتوانند این مدارج را بنحو احسن طی کرده و رسولان فرهنگی انجمن ، در گوشه و کنار سرزمین مان و حتی اقصی نقاط جهان باشند . به امید آن روز "

به نوچش اول چند تا پشدری داد بعد ترفیع درجه داد !!! مسخرگی رو ببینین !!!! دار المجانین واسه این بابا جا نداره بفرستیمش!!! کجایی اوس مسود گوشکوب که ببینی قیصر و گشتن ::::)))))))))))

سلام،

طرف فکر کرده که مقام عظماست که درجه میده. جالب بود جناب سعید فطر. ما که خوب خندیدیم. البته در آخرش فکر کنم احساس حضرت محمدی بهش دست داده که می خواد سفیر به اقصی نقاط جهان بفرسته. ممنون بابت اشتراک. در ضمن اگه اوس مسعود را هم دیدید سلام برسونید. لازم شد به وبلاگشون سری بزنیم.

وب ساز مازند فن یکشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:59 ق.ظ http://neka300.blogfa.com

یکبار برای همیشه وبلاگمان را زیبا و رویایی بسازیم ، وب ساز مازند فن آماده زیبا ساختن وب هایتان می باشد ( نمونه های از وب های ساخته شده برای دوستان 1 - http://neka300.blo gfa.com/
( http://rasht-birds.blogfa.com/ ) (http://sheshke.blogfa.com/)
وب ها بر اساس نظرات و سلیقه خودتان ساخته می شود ( وب ساز مازند فن 09397768322 )

Pirooz پنج‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:57 ب.ظ

salam,
mikhastam be ettelaa' beresanam ke Aghaye Omide Kabootare Rasht na Khodeshan Sakene Rasht hastand va na makane Kabootar bazieshan dar Rasht mibashad,
eishan Sakene yeki az Roosta haye Atrafe Shahre Rasht hastand ve kelase kabootar-bazie Rasht besyar motefavet ba in Aghast,
Ostade in kar dar Rasht Aghaye Shahzad hastand,
payande bashid

پیروز عزیز سلام،
چه ایشان رشت باشند چه نباشند از ارزش کار ایشان کم نمیشود و شکی در استاد بودن دیگران در این رشته نیست، اما آنچه که مهم است نتیجه کار امید خان است که باعث آشفتگی خاطر بعضی از افراد میگردد. فرمایش شما بنده را به یاد یکی از دوستان شمالی ما انداخت که یک روز ما از ایشان پرسیدیم که آیا اهل رشت هستند. و ایشان با حالتی بسیار جدی و کمی هم ناراحت گفتند: نه آقا من رشتی نیستم. ما با رشت ۵ کیلومتر فاصله داریم.
درضمن اگر میشود در مورد اختلاف "کلاس کبوتر بازی" رشت با محل آقا امید هم توضیه بدهید! متشکرم.
پیروز باشید

امید کبوتر رشت سه‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:41 ق.ظ http://rasht-birds.blogfa.com/

حمید اقای عزیز سلام
عزیزم از تاخیر پیش آمده بخاطر فشردگی مسابقات برای عرض ادب از شما پوزش میطلبم و مطالب در باب مبحث علمی و اموزشی که بدون هیچ ادعا وچشم داشتی تهیه و به معرض نمایش میگذارید بسیار متشکرم و میدانیم که عشق به این موجود خستگی ندارد فقط افرادی بسیار محدودی هستند که کمی با کینه و حسادت وارد دنیای مجازی شده اند و به قول دوست عزیزی همیشه با عینک دودی فضا را تماشا میکنند که انشاءالله در این شبهای عزیز خداوند کمکشان کند.
عزیزم برای شما وخانواده محترم ارزوی موفقیت روز افزون دارم
شادیتان خوش وسربلندیتان پایدار.

عادل دوشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:12 ب.ظ

با درود خدمت اقا حمید واقا مجید گرامی امیدوارم هر دو بزرگوار شاد وسلامت باشید حمید جان چه خبر از کبوتر ها؟ امیدوارم که نتیجه ی مطلوب را کسب کرده باشید غرض از مزاحمت عرض ادب واحوال پرسی بود به دوست محترم اقا محسن هم بابت داشتن کبوترهای زیبا تبریک میگم البته اگر توضیح کوتاهی در مورد تصاویر میدادند بهتر بود.بهروزوپیروز باشید

عادل جان سلام،
ممنون که به فکر ما هستید. ما هم احساس متقابل داریم. امسال کمتر جوجه کشیدیم و باقی کبوتر ها هم خوب هستند. چشم حتما از محسن جان خواهش می کنم که توضیحی در مورد این کبوتر ها بدهند. کوچک شما.

حسین شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:06 ب.ظ

سلام و عرض ادب و خسته نباشید. منتظر آپ جدید هستیم قربان

حسین عزیز سلام و عرض ادب متقابل. حسین جان درگیری و مشغولیات زندگی یک کمی‌ دست و بالم را بسته. مجید عزیز هم همینطور. اتفاقا دیشب با حسین جان از اصفهان صحبت می‌کردم، ایشون هم همین را گفتند. اما سعی‌ خواهم کرد با یک پست جدید در خدمت شما باشم. در ضمن اگر شما متنی جالب مدّ نظرتان هست ما در خدمتیم. کوچک شما.

کامبیز جمعه 4 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:03 ب.ظ

حمید جان درود
شاید سوال من مبهم بود که جواب ندادید .
مشخصا اینکه جوجه های رکابی که پر زور هستند در چرخه تکثیر قرار می گیرند یا خیر ؟
بعضی دوستان معتقدند که این یک نقص است و نباید این جوجه ها تکثیر شوند >>
اگر حضرتعالی متد خاصی در این مورد دارید لطفا مثل همیشه راهنمایی فرمایید . باتشکر

کامبیز جان سلام، با عرض پوزش، فکر کردم که پاسخ شما را داده ام. بنده اعتقادی به پر زور بودن به جهت رکابی بودن، کاکلی بودن، پر دم یا دم فاق بودن ندارم. چرا که هر کدام از این مشخصات یک نوع ژن است و ارتباطی‌ به پرش یا سؤ ندارند. بنده شخصاً هر کدام از این حالت‌ها را بخاطر اینکه زیبا هستند نگه میدارم. و اگر خوب جواب ندهند ردشان می‌کنم. باز هم از شما بابت تاخیر عذر می‌خواهم.

مصطفی سه‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:57 ق.ظ

دوستان گرانقدر سلام
در اینکه جناب آقای امید خان رشتی انسان بسیار مودب و با شخصیتی هستند هیچگونه شکی نیست، حقیر نیز ایشان را از نزدیک میشناسم.
ولی ایشان در باب کبوتر و پرواز کبوتر هایشان کمی رویایی و افسانه ای فکر میکنند، کسی اگر کمی تجربه کبوترپرانی داشته باشد به سادگی میداند که میانگین ساعت 10:48 فقط در خواب و خیال اتفاق مافتد و در واقعیت چنین چیزی محال است.
حقیر کوچکتر از آنم که به دوستان توصیه کنم ولی همیشه برای کبوتران بالای 10 یا 11 ساعت گوشه ای از شک و تردید در سلامت پرواز کبوتر در ذهن خود در نظر بگیرید. متاسفانه باید قبول کنیم یک پای این کار قمار است و هر گونه شرطبندی داستانهای خاص خودش را دارد.
مدیریت محترم من در جریان کامل داوری ها و حضار میهمان هستم ولی خیلی کنجکاو بودم که کبوتربازان اینترنتی مدعی را نیز محکی بزنم.
باز هم عذرخواهی میکنم ولی: دروغ هر چه بزرگتر باشد احمق ها آن را راحت تر باور میکنند.
من به امید گفته بودم که این صورت مسخره را به اینترنت نکشاند ولی ظاهرا ایشان خیلی علاقمند هستند که مانند علی میرمهدی از دریچه دیگری معروف شوند و از خودشان معجزه نشان دهند.
تا دیروز دکتر تهرانی داشتیم از این به بعد باید ظهور دکتر امید را جشن بگیریم.

پاینده باشید

سلام مصطفی جان،
باور کنید، اطمینان کردن به افراد دال بر ساده باوری نیست. باور کنید آوردن ساعت های سنگین هم امکان دارد. من سعی در توجیه یا حتی توضیح درستی یا غلطی ساعت امید خان را ندارم. حرفی که بنده از راه دور بزنم نه فقط کار درستی نیست بلکه بی انصافی محض است. از طرفی هم فکر نکنم که مقایسه افراد کار درستی باشد. امیدواریم که پیشبینی شما در این مورد درست نباشد.
پیرووز باشید.

علی از خلخال دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:23 ق.ظ http://poshdar.blogfa.com/

حمید اقای عزیز سلام و خسته نباشید

امید وارم این ایام گرم به کام باشد در لا به لای پیام ها پیام از یک باز دید کننده به نام اقا مصطفی درج شده بود در مورد کبوتران اقا امید مدیر وب کبوتر رشت بایستی به عرض این بزرگوار برسانم که ساعت کسب شده در گرو روز ۱۳ تیر ماه امسال به تایید اساتید رشته هم رسیده است انشا اله در یکی و دو روز اینده بنده لیست گرو را در یک پست جدید نمایش خواهم داد ولی خواهشی از این دوستان دارم و ان این که با عینک خوش بینی هم می شود به این مسایل نگاه کرد

کامبیز یکشنبه 30 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 07:05 ب.ظ

حمیدجان درود
می خواستم نظر شما را راجع به کبوتران به اصطلاح پر زور بدانم . کبوترانی که جوجه های آنان دارای حداقل 14 دم بوده و اکثرا وسط دمهای آنان به اندازه یک دم خالی میباشد ( دم فاق) و بالهای آنها معمولا به شکل رکابی هستند و پرش خوبی هم دارند . آیا این جوجه ها بعدا در چرخه تکثیر قرار می گیرند ؟ باتشکر

سپهر شنبه 29 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:04 ب.ظ

سلامی مجدد به شما استاد گرام
ممنون منوچهر جان می دونستم آزادگان رو ولی بازم ممنون

من از آزادگان 1 جفت کبوتر نوک کوتاه خریدم که برام جفتی 70 تموم شد
می خواستم ببینم چجوری بفهمم که کبوتر مریض بهم نداده باشتد یا این که سره قیمت کلاه سرم نذاشته باشند !!!
یادم می آد عموم می گفت دهن کفتر رو بوکنم اگر بوی بد می داد کبوتر مریض است آیا راه حل درستی است ؟

ممنون
بابت سوالات زیاد و گرفتن وقت شما بسیار شرمنده ام ♥
و این که وبلاگی میشناسید که قیمت تمام یا بیشتر کبوتر ها را بگذارند !!؟

مراد از بندر ترکمن شنبه 29 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:55 ب.ظ

با عرض سلام خدمت اساتید گرامی و دوستان عزیز امیدوارم تیر ماه خوبی را پشت سر گذاشته باشید اقا حمید اقا مجید اقا حسین از اصفهان مابی صبرانه منتظر مقالات جدید شما هستیم استاد عزیز حمید خان گویا در انجمن کبوترداران ایران فعالیت میکنند اگر ادرس انجمن را بدین ممنون میشیم تا از مقالات انجمن استفاده کنیم سایر اساتید نیز اگر در چنین انجمن هایی فعالیت دارن ادرس بدن ممنون میشیم مخصوصا اقا مجید و اقا حسین از اصفهان با تشکر مراد از بندرترکمن

سلام مراد عزیز،
بنده فعالیت انچنانی در انجمن کبوترداران ایرانی ندارم. اما سایت بسیار خوبی برای تبادل ایده هاست. این آدرس سایت است.
http://racingpigeon.blogfa.com
موفق باشید

مصطفی جمعه 28 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:33 ق.ظ

با سلام خدمت اساتید محترم
عذر مخوام یه بابایی تو رشت 40 تا کفتر هوا کرده ادعا میکنه 10:48 دقیقه میانگین کل ساعت کفتراشه:
http://rasht-birds.blogfa.com/
از نظر شما منطقی به نظر میاد؟
یعنی هیچ تقلبی انجام نشده؟
ممنونم اکر نظر شما رو هم بشنوم؟

سلام مصطفی عزیز،
اول از همه تشکر بابت این خبر مسرت بخش. حتما به ایشان سر میزنم.
دوست عزیز ما چرا باید همیشه به دید شک به مسائل نگاه کنیم؟ آیا لیست پرش موجود نیست؟ آیا داور ها حضور نداشتند؟ و یا حتی حضار مهمان ؟ پس به نظر من تا خلاف این ثابت نشده ما نباید دید منفی داشته باشیم و باید به این مربی خوب تبریک بگوییم.

منوچهر پنج‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 06:45 ب.ظ

سلام استاد،
آقا سپهر، چیزی به اسم سعله خوب وجود نداره. اما کبوتر خوب همه جا هست. برو آزادگان اونجا کبوتر خوب زیاده. از یه بابایی توی اینترنت هم کبوتر نخر که خریده هاش پشیمونند.

سپهر پنج‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:49 ق.ظ

سلامی مجدد
شرمنده که مزاحم اوغات شریف شدم
کفترای ماده ام هر چقدر بال هایشان را می کشم ولی باز از تراس که گنجه است به سمت پایین شیرجه می روند و در کمال نا باوری نا پدید می شوند
من در طبقه ی پنجم زندگی می کنم
نر ها می مانند ولی نمی دانم چرا فقط ماده ها فرار می کنند
حتی ماده هایی که جوجه دارند قصد پرواز دارند و به پایین پرت می شوند
عایا راه حلی دارد ؟

بازم شرمنده از طرح سوالم در این مکان
هیچکس جواب مرا نمی دهد
2 تا از پرشی هام دیروز گم و گور شدن
ممنون

سپهر عزیز سلام،
متاسفانه بالکن بد ترین جا برای نگهداری کبوتر است. کبوتر همانند پرندگان دیگر عاشق پرواز است حتی امکان این هست که ترسیده باشند. به احتمال زیاد کبوتر های شما جلد جای دیگری هستند. ماده ها بر خلاف نر ها معمولا به وجود جفت یا آشیانه جدید زیاد متکی نیستند. و در بسیاری از مواقع دیده شده که به محض دیدن موقعیت مناسب فرار میکنند. به نظر من شما یا ۱- در بالکن کبوتر نگاه ندارید، ۲- یا دور بالکن را کاملا بپوشانید و کبوتر ها را کاملا قیچی کنید تا نتوانند روی نرده بنشینند.
موفق باشید.

سپهر چهارشنبه 26 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:51 ب.ظ

با سلام و خسته نباشید خدمت شما
صله ی خوب تو تهران کجاست ؟


متچکرم

سپهر جان سلام،
دوست عزیز من ایران نیستم. از دوستانی که جواب سوال سپهر جان را میدونند خواهش میکنم پاسخ بدهند.

متشکرم.

قاسم مرادی شنبه 22 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:30 ق.ظ http://racingpigeon.blogfa.com/

سلام حمید جان

شکسته نفسی میفرمائید شما که وبلاگتان پر محتواتر است

ممنون دوست گرامی که به وبلاگ این حقیر گوشه چشمی داشتید و همین طور سپاسگذارم بابت لینک نمودن بنده و بنا به تشکر از شما وبلگ شما نیز به جمع سایتهای مفید پیوست

حمید جان فعالیت شما رو توی انجمن کبوترداران ایران دیدم و مقاله هایی ارزشمندی که در انجا ثبت نمودید جا داره از شما تشکر ویژه داشته باشم بخاطر این زحمات که شما در آنجا کشیدید(دمت گرم)

ولی حیف که دیگه من توی اون انجمن بسیار مفید ولی مسخره از لحاظ مدیریت نمیرم

ما روز به روز دوستان بیشتری پیدا میکنیم ولی اونجا معکوس این قضیه است

ممنون که وقت گذاشتید و این متن رو خوندید

موفق باشید

مجید ز. سه‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 08:21 ب.ظ

به‌خدمت مدیریت و تمامی دوستان و همراهان این سرا عرض ادب و احترام دارم. امیدوارم که ایام تیرماه دل‌انگیزی را تا این لحظه پشت سر گذاشته و پیش رو داشته باشید.

برای حفظ اختصار و به حاشیه نرفتن کلام، نکته‌ای به نظرم رسید که خواستم با شما بزرگواران درمیان بگذارم. در پیام‌های وبلاگی که توسط یک جوانک اداره می‌شود، شاهد ناسزاگویی‌های چارواداری سخیفی بودیم که میزبانان و میهمانان همیشگی تارنگار ما "کبوتر ایرانی در کانادا" را هدف گرفته بود. ضمن ابراز تاسف عمیق از این رفتار ناشایست و نابخردانه، به عنوان کسی که لااقل چهار تا پیراهن بیش‌تر از این فرد پاره کرده و منباب نصیحت می‌خواهم نکته‌ی مهمی را یادآور شوم تا آویزه‌ی گوش خود کند:

قبل از این‌که دکمه‌ی "ارسال نظر" را با حالتی عصبی بزنی، دقایقی مکث کن و بعد و برگرد و پیامی را که نوشته‌ای بازخوانی کن؛ به احتمال زیاد از فرستادنش صرفِ نظر خواهی کرد.
ما و دکتر تهرانی، به عنوان آدم‌هایی میانسال و سرد و گرم چشیده، ممکن است امروز از هم دلخور باشیم و فردا با هم دست بدهیم و آشتی کنیم. این میان اما شما در نقش "هیزم‌کش" نقش‌آفرینی نکن، وگرنه در فردای دوستی، تنها این نام هیزم‌کش‌ها و پاچه‌خواران است که به بدنامی شهره‌ی عام و خاص خواهد بود. در جدالی که مال شما نیست سعی کن دخالت نکنی (حتا اگر کسی با استادت دکتر تهرانی درگیر شد) و بگذار بزرگ‌ترها خودشان مسائل‌شان را حل کنند و مطمئن باش آن‌ها خردمندی این کار را در نهایت دارند.

دوستان موفق باشید.

مجید بزرگوار سلام و خسته نباشید،

فرمایشات شما کاملا منطقی است و جایی برای بحث نمیگذارد. ما البته احساسات آتشین یک جوان را درک میکنیم و ممکن است بعضا از کوره در برود، عیبی هم ندارد. همه انسانها ممکن است گاهی اشتباه بکنند. اما در این شرایط است که میشود با یک معذرتخواهی ساده یک مشکل را حل کرد.
در ضمن تشکرمی کنم بابت کشیدن زحمت و پاسخگویی به دوستان در غیاب بنده.
کوچک شما.

استاد مسعود گوشتکوب سه‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 03:11 ب.ظ http://bakaftarbekhandim.blogfa.com/

دوستان وبلاگ دار سلام!
اوس مسعود حساس با یک پست حساس در این شرایط حساس دست به احساسات شما میزند!
لطفا تشریف بیاورید و لذت ببرید!
http://bakaftarbekhandim.blogfa.com/

استاد سلام عرض شد،

حتما خدمت میرسیم. ایکاش فقط به احساسات ما گیر نداده باشی.

توجه سه‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:46 ب.ظ

سلام . دقت کردید چرا همه وبلاگای طرفدار دکتر عکس بوم حاج احمد را گذاشتن .آخی ... چه بوم گودی این باعث اصلی باخت دیگه .البته زیاد خودشو ناراحت نکن برای غریب گیری و دوکون دکتر حرف نداره پول هزار تا باخت را در میاره [:S012: ] چرا اینا همش حریفای وبلاگ دارها را دعوت میکنن پارسال حریف سعید و امسال حریف بوم گلاب گیر را عجیبه

سلام توجه عزیز.
دوست عزیز واقعا جای تاسف داره. هر سال یک بهانه ای جدید در میاورند. اما هیچ وقت نمیخواهند قبول کنند که دلیل اصلی و واقعی باخت ها ترکیب کبوتران ایرانی با(بقول خودشان نژاد های پست و بی ارزش)کبوتران تیپلر، صربی است. با دیدن عکس های کبوتر های هرزی واقعا دلم سوخت برای بنده خدا حاج احمد.

حسین سه‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:06 ب.ظ

سلام آقا حمید چند روزی سرم گرم کارهای خودم بود فرصت عرض ادب نشد امروز یک سربه وبلاگ ها زدم ببینم چه خبره دیدم به به و صد حیف و افسوس . اول اینکه حمید جان کاش ایران بودی چند تا کبوتر غریب میدادی به این بروبچ ی کم تعریفت را بکنند .دوم اینقدر انگشت تو سوراخ اینا نکن نیشت میزنن ها البته ت خ م تم نمیتوانن نوش جان کنند. سوم درمورد ساعت بام گلابگیر عزیزی در فهوای کلام خود مرقوم فرموده بودند ۴ ساعت کسر شده . خدا شاهده است هرکسی بتواند ۴ ساعت با دوپینگ به ساعت نهایی اضافه کند خیلی کارش درست است یعنی میتواند با تخم کبوتر دکتر عزیز را ببرد -حالا به کجا خدا میداند .. راستی خرج این میهمانان را حاج احمد دادند یا جناب دکتر بوم دار مرحمت فرمودند البته از جیب سرکیسه شدگان چون شدیدا ادعای میهمان نوازی میکنند

حسین جان سلام،
بقول دوستان، آقا دلمان تنگیده بود برایت. باور کنید حسین جان، پیدا کردن و نگهداشتن دوستان خوب مثل خود شما اصلا احتیاجی به هدیه ندارد. البته تمام دوستان ما ساخته ذهن بنده و یا اینکه مجازی هستند. من برای یکی از از این جوان های خوب هدیه بگیر بعد از اینکه تهمت زده بود، یک کامنت خصوصی گذاشتم و چند نکته را یاد آور شدم (بهمراه IP ام) که جای تردید نباشد. اما این دوست جوان ما جهت چاپلوسی و خود شیرینی جلوی استادش جواب بنده را بصورت عمومی داد. که بگوید استاد ببین من چطور هوای شما را دارم. یعنی حسین جان، میبینید که چاپلوسی باعث میشود که انسان به راحتی پا روی مستلزمات اولیه روابط انسانی بگذارد. واقعا جای تاسف است.

این آقایان با بیان اراجیفی مثل دوپینگ برای سرپوش گذاشتن به باخت خود به شعور همه منجمله داوران توهین میکنند.

حسین جان در تماس باش که دلمان نتنگد. [خنده]

دورود بر شما.

سعیداز کهنوج یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:35 ب.ظ

چند نکته در وبلاگ کبوتر امل برای دوستان ذکر نمودم شاید برای بعضی دوستان مفید باشد

باسلام خدمت محمد مهدی عزیز

خواندن این همه عدد و ارقام تلفات کبوتران دل هر کبوتر دوستی را بدرد خواهد اورد واقعا امار بسیار نجومی است . اما چند سوال وچند پیشنهاد دارم که خدمتتان عرض میکنم

1-اول اینکه درطول روز شما چه ساعتی را برای پرواز کبوتران انتخاب مینماید چون پرندگان شکاری در ساعت خاصی اقدام به شکار میکنند ودیگر اینکه شاهین ها وقوشها هرکدام دارای قلمرو خاصی میباشند واز ورود پرندگان شکاری دیگر به قلمروشان به شدت جلوگیری میکنند واجازه شکار نمیدهند ؟
2- دمای هوا ورطوبت در گرگان شما درچنین فصلی دراین روزها چقدر میباشد؟
2ایا شکار شدن کبوتران را شما خود بچشم میبینید یانه ؟

واما پیشنهادات:

کبوتران در دو زمان مورد حمله شاهین قرارمیگیرند هنگام اوج گرفتن وهنگام بازگشتن به خانه معمولا در بیشتر موارد کبوتران درهنگام باز گشت به خانه خسته وکوفته که رمقی برای فرار از دست شاهین را ندارند درارتفاع 200ویا 300متری زمین شکار میشوند نه ارتفاع 700و800متر .
1به نظر من نسل اون کبوترهای که زیاد شکار شاهین میشوند را از گردونه تکثیر خارج کن{اگر برایت زیاد مهم نیست } یا با نسلی که کمتر شکارشاهین میشوند تلاقی نما تا جوجه های بهتر و قوش گریز خوبی باشند .

2- نسل ونژاد اون دسته از کبوتران را که به محض دیدن شاهین خودرا فوری بالا میکشند و مایه شده واز دسترس و مسیر شاهین دور میکننداستفاده وجایگزین کن . چون برای مسابقه وگرو مناسب ترند من یک کبوتری دارم که وقتی جوجه بود از ناحیه گردن مورد هدف شاهین قرارا گرفت {شاهینهای منطقه ما در زمستان چندین نوع میباشد که خطرناکترین انها شاهین بال پرستوی البته دراینجا کهنوج به این نام شهرت دارد بسیار سمج میباشد }این کبوتر اگر در ارتقاع2000 متری هم که پرواز کنه به محض مشاهد پرندگان شکاری در هر ارتفاعی باشد اقدام به فرود میکند اما نقطه ضعف این کبوتر اینکه با کم کردن ارتفاع در مسیر و تیر رس شاهین قرار گرفته وبه ان حمله کرده من خود چندین بار این چنگ گریز را مشاهد نمودم که خوشبختانه کبوتر هر بار از دست پرندگان شکاری فرار میکرد این خود یه نقص بزرگ میباشد واینگونه کبوتران برای پرواز مناسب نیستند .

3 از نسل و نژاد کبوتران مایه رو وکمی تیپ پر و خوش سوی کاشان وقم برای پرش استفاده کن اصولا کبوتران این دو منطقه میل به تیپ شدن دارند {این هم سلیقه ای میباشدبستگی به ذوق وعلاقه خودت دارداگر رنگ ونقش برایت زیاد مهم نیست } کبوتر کاشان وقم یه خورده جمع جور تر وکوچکتر وچالاک تر میباشد {برخلاف اکثر دوستان که کبوتر تهرانی با سینهای پهن وفراخ را بیشتر میپسندند} وبدلیل اینکه نسل ونژاد انها در منطقه گرم وخشک بوده داری ژن استقامت خوبی نسبت به کبوتر تهرانی میباشد مانند دوندهای دوی ماراتن که همه سیاه پوست بوده واز مناطق گرم وخشک و بی اب وعلف افریقای کشورهای مثل کنیا اتیوپی ونیجریه میباشند وهمینکه دارای سینه ای باریکتر نسبت به کبوتر تهران میباشد به عقیده بند این یک مزیت میباشد .که چون بدلیل کوچکی سینه کبوتر. کمتر مقاومت هوا ایجاد میشود و کبوتر کمتر انرژی هدر میدهد دوم اینکه هنگام گریز بدلیل کوچکی سینه ان قدرت مانور وگریز بیشترو تند وتیز تر وچالاکی خاصی خواهد داشت.



4دراخر اینکه تاریخ و روز گرو را اگر ممکن استه در نیمه دوم تیر ماه قرار دهیدچون هرچه هوا گرمتر شود ازشاهین وقوش خبری نخواهد بود این را به این دلیل عرض نمودم که خود تجربه ان را در منطقه ما کهنوج که تابستانهای طاقت فرسایی را دارد عرض نمودم همین دیروز دمای هوا دراینجا به 50 درجه رسید{البته مناطق شما فکر نمیکنم اینچنین هوا گرم باشد و کمتر پیش خواهد امد که دمای هوا در گرمترین روز های سال انهم یکی دوروز به 40یا 42درجه برسد اگر دراینجا از فروردین تا مهر ماه 1000کبوتر هم هوا کنی بدون اینکه پری از انها کنده شود همه کبوتران صحیح وسالم خواهند نشست دراخر اینکه این مواردی را برایت ذکر نمودم همه تجربه شخصی من بود هرگونه ایراد وعقیده ای بر آن وارد است
باتشکر .


سعیداز کهنوج

سعید عزیز سلام.
تشکر از به اشتراک گذاشتن تجربیاتتان.با اجازه یک نکته کوچک هم بنده به فرمایشات شما اضافه میکنم. در زمان تمرینات هیچ وقت کبوتران را سر ساعت مشخصی نپرانید. زیرا که پرندگان شکاری بسیار باهوش هستند و همیشه سر آن ساعت برمی گردند. البته اگر جوجه داشته باشند برای تهیه غذای صبح حتما سری به شما میزنند. دیگر اینکه اگر امکان دارد برای نیم یا یک ساعت اولیه کبوتران کم ارزشتر را پراند.

فراموش نکنید!!! یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:39 ب.ظ

دوستان عزیز
و دوستداران علی میر مهدی!!!
علی میر مهدی با توجه به این تصویر:
http://s3.picofile.com/file/7704779993/5.jpg
به محسن صادقی پیامک داده بود که با یک نفر به اسم پیروز واراسته قرارداد گرو نوشته و داور هم اقای ابوالفضل بهمن هست.
ای دوستداران علی میر مهدی دقت کنید استادتون گفته که قرار داد رو نوشته!
پس چی شد!؟
سرتون رو مثل کبک کردین زیر برف و حقایق رو نمیبینین بخاطر 2 تا کفتر 2 رگ!!!
علی میر مهدی یک دروغ گو و کلاه بردار است..........

دوست عزیز سلام،
در تاییدیه فرمایش شما قطعه ای از شعر شاملو را پیوست میکنم.

...نیمی به شادی از دل فریاد بر کشیدند با گوش جان شنیدیم آواز روشنش را

باری من با دهانی حیرت گفتم

ای یاوه یاوه یاوه! خلایق مستید و منگ

یا به تظاهر تزویر میکنید؟

از شب هنوز مانده دو دونگی

ور تائبید و پاک و مسلمان نماز را از چاوشان نیامده بانگی

هر گاو گند چاله دهانی آتشفشان روشن خشمی شد...

فرزین یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:58 ق.ظ

فرشید الف نازنین
ماشاا... با این قد و هیکل حیف نیس خودتو اسکل کردی شدی نوچه علی سیاه!
فرشید گلم شما آتاری خونتون خراب شد اومدی کفتر بازی!
بابا ول کن این کارو، به خدا تو از کفتر چیزی حالیت نمیشه فقط ایترنت بازی و عکس بازی دوست داری، بالای 40سال از خدا عمر گرفتی پسرم هیچ پ...ی نشدی الانم چسبیدی به کفتر و علی سیاه که مطرح بشی آخرش تو رو همه به نوچه علی سیاه میشناسنت!
نکنه دکتر تو رو.................؟؟؟ نه............!!! آره!!!

رامتین از ایرلند شنبه 15 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 03:49 ق.ظ

با سلام به حمید آقای گل آقا مجید حسین آقا و آقا محسن و آقا سعید و همگی دوستان . علی میر مهدی کلاهبرداریش رو شد ؟ ایشان نفرمودند گرو در نیمه اول تیرماه باطل میباشد ؟ یاد داستان اون ملایی افتادم که رفته بود بالای منبر میگفت اگه بچه طهارت کرد اون تیکه فرش را باید ببرید بعد که خانه رفت دید جاح خانوم فرش را تیکه کرده گفت زن چرا فرش را بریدی زنه گفت خودت گفتی حاج اقا گفت من برای مردم گفت نه خودم :)))) میرمهدی و پرسادمهر اصلاح نمیشوند . وسلام. قربان همگی .

رامتین جان سلام.
شما که بهتر از هر کسی میدانید با این افراد از چه تباری هستند. پیروز باشید.

[ بدون نام ] شنبه 15 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:24 ق.ظ

این میرمهدی دوست داره با ... مردم ... ...! تا اگه نتونست بگه ... مردم مشکل داشت!
آفا مجید ببخشید بدلیل عفت کلام جاهای خالی را پر میکنم!
این میرمهدی دوست داره با کفتر مردم گرو ببنده تا اگه نتونست بگه کفتر مردم مشکل داشت!

دوست بی نام طنز جالبی بود. ممنون.

یکی از دوستان آقا نوید شنبه 15 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:07 ق.ظ

اقایی که به اسم فرشید کامنت گذاشتی و به احتمال زیاد خود تهرانی هستی!!!
حالا دیگه کارت به جایی سیده و به بن بستی خوردی که حاج احمد رو مقصر میدونی... تا دیروز مقصر داور بود حالا شد حاج احمد فردا میشه حاج اصغر همسایه بقلیتون!!!! :)))
شما به اندازه کافی انسان .... هستید و همه شما را میشناسند کسی سعی در خراب کردن شما ندارد... خرابی هستید برای خودتون و خودتون خبر ندارید!!!!!!
حالا که اینجوری شد اسمم رو هم میگم که فکر نکنی ازت میترسم من علی دوست نوید هستم هر غلطی هم میخوای بکنی بکن!!!
ولی به همه ثابت میکنم که هیچ غلطی نمیتونی بکنی و هر روز میام توی همینجا اعلام سلامتی خودم رو میکنم تا همه ببینند که شما هیچ غلطی نمیتونید بکنید.!!!!!

با تشکر فراوان!!!

جناب دوست آقا نوید،
لطفا عفت کلام را رعایت بفرمایید. متاسفانه مجبور به حذف قسمت هایی از کامنت شما شدم.
تشکر.

فرشید الف. جمعه 14 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 07:08 ب.ظ

آقایی که کامنت فیسبوک بنده را کپی کردی اینجا گذاشتی . بهت اخطار می کنم دست از شرارت بردارید و این کامنت را پاک کنید . قبل از اینکه برخورد قانونی با شما بشود .

آقای تهرانی هیچوقتی ادعا نکرده اند که بهترین هستند . اگر حاج احمد به حرف ایشان گوش میدادند و نا داوری انجام نمیگرفت ساعت ایشان بالای ۱۰ می شد . اینرا می توانید از حضار بپرسید . اختلاف دما هم که مشهود بود . شما سعی در خراب کردن استاد بلا منازعه این رشته نکنید . خود را خراب میکنید نه ایشان را .

مجید ز.:

آقای فرشید الف. با سلام.
جهت افزودن بر معلومات شما، کسی اگر مطلبی را از فضای عمومی، با ذکر منبع و نویسنده‌ی آن در جایی دیگر کپی کند، و اگر آن نویسنده قبلاً دیگران را از نقل مطالبش منع نکرده باشد، کم‌ترین اشکال قانونی یا حتا اخلاقی ندارد. اشکال اخلاقی کپی‌کردن مطالب دیگران به اسم خود و بدون اجازه از آنان است که استاد جنابعالی علی میرمهدی بارها به این عمل زشت دست زده است.

اما مورد مهم‌تر: اصلاً موضوع شناخت و تبحر در کبوتربازی که کل‌اش یک تفریح است مسئله‌ی عمده‌ای نیست و نمی‌تواند باشد. چیزی که مهم است، شخصیت و شان انسانی یک فرد و نحوه‌ی برخورد او با اجتماع است. با این توضیح، به نظر جنابعالی، دوست شما آقای علی میرمهدی دارای شاخصه‌های اخلاقی سالم و استاندارد انسانی قابل قبولی در بین همین چند وبلاگ حاضر هست؟ حال نمی‌گوییم کل جامعه که یک‌وقت کلی‌بافی نباشد.
منصف باشید! نه ما و نه دیگران دنبال خراب‌کردن کسی نیستیم. این حضرت آقا است که از ابتدا دنبال خراب‌کردن همه‌کس و همه‌چیز بوده تا خودش را بالا ببرد. شیرین‌کاری‌های قلمی این فرد از سه سال قبل به این سو موجود است و از قضا اظهر من‌الشمس است و نیازی به کنکاش دقیق نیست.

آدمی که افتخار می‌کند مزدور اطلاعات است و این را علنی در سایتش نوشته است و افراد بی‌گناه را به این دستگاه جنایت می‌فروشد، آدم قابل اتکایی است؟ شما که به‌نظر ظاهر آراسته‌ای دارید با این فرد خودفروش چه سر و سری دارید؟ تهرانی باید از کرده‌اش ابراز ندامت کند و مشخصاً‌ بگوید که با سیستم اطلاعاتی ارتباطی ندارد تا بشود او را به حال خود رها کرد.

موفق باشید.

ﻳﻜﻲ اﺯ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﺁﻗﺎ ﻧﻮﻳﺪ جمعه 14 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 04:49 ب.ظ

سلام بر همگی
اقا مجید عزیز بنده با اقای تهرانی مسابقه نداده ام ولی نوچه های این فرد بر صحت حرف من مهر تایی زدند!
در این چنر روز حرف هایی شنیدم که به شدت تعجب کردم! نوچه های این فرد میگویند ساعت 7 کفتر هوا کردید و ساعت 12 یک سری دیگر هوا کیدید کلا بیشتر هوا کردید هرزی هارو حساب کردید و.....
من نمیدونم اقا جان چرا حرف خنده دار میزنید گرو داور داره نه یکی نه دوتا!!!
تازه داور رو هم که خود استاد تهرانیتون قبول داشت و قبولش کرده بود!!!
سال پیش کفترهاتون 4 ساعت بیشتر نپریدن بهونه اوردید که دایناسورها حمله کردند کفتر هارو خوردند و ترسوندند و بردند!!!
امسال از سال پیش هم بهونه هاتون بد تر و خنده دار تره!!!
دروغ هم که میخواید بگید ای نوچه ها جوری بگید که بشه باور کرد!!!
دوستان داشتم در فیسبوک چرخی میزدم و در صفه یکی از این نوچه های اقای تهرانی تصویر دورگ هارو میدیدم به یک کانت جالب و تماماً خا......ـه مالانه برخوردم از یکی از این نوچه ها که نوشته بود: *دکتر تهرانی در کبوتر داری و فهم کبوتر به جرات میگم حرف اول را حتی در خاور میانه میزند*
این هم لینک تصویر کامنت که نگند دروغه:
http://upload7.ir/images/61933672857399594556.jpg
دیگر قضاوت با خودتان کسی که خودش 1 جفت کبوتر ندارد و در تمامی زندگانیش کل کبوترانی که هوا کرده 2 رگ بودند مال کسه دیگر بودند و حالا اینها هیچ کل ساعاتش را که جمع کنی از تولدش تا به کنون به ساعت امسال دوستم نوید نمیرسد از دیدگاه این نوچه حرف اول را در خاور میانه میزند!!!

نظر شما چیست اقا مجید؟!!

با تشکر

مجید ز.
بله، تردیدی نیست که دکتر تهرانی در خاورمیانه و چه بسا در کل جهان حرف اول را می‌زند، البته در زمینه‌ی شانه‌گیری و سرکیسه‌کردن خلق‌الله:)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد